Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1416
Kjører til Sverige - Norge en gang i måneden og tenkte jeg like godt kunne ta med meg noen varer for å tjene noen ekstra cash.

Hva slags varer er lurt å "smugle" som har bra salgsverdi her i landet?

Tobakk er en ting, altså snus som er enkelt å selge. Også forskjellig treningssupplementer som er ulovlig her i landet.


Er kvoten en snusrull? Hva skjer om man har med 5stk f.eks?
Sitat av Rodney Vis innlegg
Er kvoten en snusrull? Hva skjer om man har med 5stk f.eks?
Vis hele sitatet...
Kvoten for snus er en halv strut. Altså 5 esker. Har du med 5 ruller, har du 45 esker for mye
Om det går på antall esker eller om det går på vekt skal jeg ikke si noe om.

Skal du tjene penger på smugling, så tror jeg du må opp i mengder som gjør det meget straffbart hvis du blir tatt.
Du må ikke absolutt ty til smugling for å tjene penger da. Kjøp opp kvoten av kjøtt og andre vanlige varer, det er mye billigere i Sverige. Kjøp dem der for en billig penge --> Trenger ikke å kjøpe i Norge for en dyr penge --> Penger spart/tjent.
Trådstarter
17 2
Og dop ogsånt tør jeg ikke å gi meg ut på!
Sitat av Rodney Vis innlegg
Kjører til Sverige - Norge en gang i måneden og tenkte jeg like godt kunne ta med meg noen varer for å tjene noen ekstra cash.

Hva slags varer er lurt å "smugle" som har bra salgsverdi her i landet?

Tobakk er en ting, altså snus som er enkelt å selge. Også forskjellig treningssupplementer som er ulovlig her i landet.


Er kvoten en snusrull? Hva skjer om man har med 5stk f.eks?
Vis hele sitatet...
Hva som skjer om du tar med mer enn kvoten? Bilen eksploderer eller noe ...

Nei, nå skal jeg være seriøs :P
Om du blir tatt med mer enn kvoten, beslaglegger de det du har over kvoten og gir deg en bot. Om det er et stort parti, blir det politianmeldelse.
Sitat av meap0rd Vis innlegg
vaskepulver
Vis hele sitatet...
Smør?! Hihi.
Sitat av br4inz Vis innlegg
Kvoten for snus er en halv strut. Altså 5 esker. Har du med 5 ruller, har du 45 esker for mye
Om det går på antall esker eller om det går på vekt skal jeg ikke si noe om.

Skal du tjene penger på smugling, så tror jeg du må opp i mengder som gjør det meget straffbart hvis du blir tatt.
Vis hele sitatet...
5 esker løs, eller 10 porsjon.

Totalt 250gram
Trådstarter
17 2
Er ikke ute etter å tjene mange tusen på dette altså.

Bare lurte på om det er lett å tjene seg en tusen lapp eller to når jeg først er i Sverige og handler.
Kjøp 100 ruller med snus og selg dem for 500kr stykket, det blir fort noen høvdinger
Trådstarter
17 2
100 ruller? Da blir det vell fort stor bot og fengsel og greier da ?

Men vist jeg tar med meg 5 ruller, så er det kanskje ikke så ille?

+ at jeg har med meg en til på 18. Så det blir bare 3 ruller som blir "smuglet.
Slike mengder er normalt å ta med seg, det vil ikke skape noen problemer.

Når du spør om hva du bør smugle i en slik tråd på nff, så regner folk med at du skal ta med deg stort, eller hvertfall mer enn hva hvermansen tar med seg
Koffeinpiller og bacon?
Hvis du har en fast gruppe mennesker du selger til, kan du vel bare spørre disse?
Så kan du fungere som "kurér" mot ekstra betaling og være sikker på at varene blir solgt. =P

Har hatt en idé om å danne noe lignende på skolen, dvs. et par drar til sverige og handler for en gruppe andre, og holder seg under kvote-grensa.
Jeg er ganske ofte i Sverige, og kjøper alltid med med enten 10 stk bokser med porsjon, eller 5 stk bokser med løs.
Blir også noen gang over kvota, men da er det bare snakk om kanskje 3 bokser

Som sagt tidligere, så lønner det seg å ta med en del vaskepulver, noe jeg gjør hver gang.
Kyllingvinger for eksempel, koster ikke mange kronene.
Sterkøl, må dog være 20 år for å kjøpe. Populært for eldre karer!

Aner ikke om det var mat du skulle ha da..
Kjenner du noen som lager vin/sprit? Kan spare mange hundre kroner om man trenger mye sukker
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Kjenner du noen som lager vin/sprit? Kan spare mange hundre kroner om man trenger mye sukker
Vis hele sitatet...
Sukker er dyrere i Sverige enn i Norge hvis det er det du mener.
Sitat av Wild Vis innlegg
Sukker er dyrere i Sverige enn i Norge hvis det er det du mener.
Vis hele sitatet...
Hahahah???? Jeg er i Sverige OFTE for å kjøpe sukker, så nei. Glem det.
12 kg sukker gir jeg 113 svenske kroner for. Ca 100 norske.
I norge ville 12 kg sukker kostet 200 kr.
Om du har med 500g snus (dobbelt av hva som er lov), pleier ikke tollvaktene å bry seg. Kommer an på om de har en god dag eller ikke, og hvor troverdig du er når du sier at det er til personlig bruk. Fire fulle bæreposer er derimot litt verre å forklare.

Du kan jo høre med folk om de trenger noe før du drar over. Kjenner et par som kun tyr til svenske hodepinetabletter fordi de er litt sterkere. Mye god import-øl som er billigere enn billig-øl i norge. Store menger kaffepulver.
Kjøtt kvoten er uansett reservert til bacon.
Sukker, kjøtt, øl, vin og litt snacks.