Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1615
Etter at jeg rengjorde kamerasensor med https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8
oppdaget jeg at den etterlot striper av hva som så ut som rengjøringsvæske. Prøvde en gang til og da ble det mye bedre, men fortsatt kunne jeg ane striper, men det var så pass lite at jeg lot det være med fare for å bare gjøre det verre.
Er det egentlig noe jeg trenger bry meg med? Er jo ikke så ofte jeg skyter rett opp på himmelen med f/22 heller

Skal prøve å legge ved 3 bilder, 2 med f/22 og ett referanse med f/2.8





Du kan såvidt se stripene/strekene nederst til venstre
Sist endret av Gloss; 3. august 2022 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du også legge ut et bilde der du markerer rundt hvor strekeneer.
Sitter å myser for harde livet her

Men at det ble bedre etter 2 gang kan ikke det tyde på at det kanskje kan være urenheter du faktisk ikke har fått fjernet fullstendig og ikke rester etter væsken?
Sist endret av gekko4u; 3. august 2022 kl. 15:09.
du har ganske mye på sensoren din.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
du har ganske mye på sensoren din.

Vis hele sitatet...
Du bilde mot skyer så lurte på den runde flekken omtrent midt på lavt, men umulig å bedømme når motivet ikke uniform

F22 vil få fram både vignett og diffraksjon
Sist endret av gekko4u; 3. august 2022 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser jo hva som er der. Spørsmålet er vel heller om det er skadelig for sensor å la det være der?