Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5223
Hei. Jeg har de siste årene jobbet med helse, dog uten krav til utdanning. For flere år siden tok jeg et år med grafisk design på idedagskolen. Jeg har det siste året bestemt meg for å endre karriereretning, og har søkt 3 stillinger innenfor utvikling av det visuelle i ulike nettbutikker, men har ikke mottatt svar (til nå). Noen som vet om studiumet har endret seg betraktelig siden 2006? Jeg kan være villig til å ta videreutdanning, men ønsker helst ikke ta en bachelor. I såfall, har noen tips til ulike skoler eller studium?
Ting forandrer seg relativt kjapt innen IT og web. Så det du lærte for 15 år er nok utdatert (hvertfall delvis), men ut fra det du skriver tolker jeg det som at du ikke har praktisert kunnskapene dine innen design siden du tok kurset. Det tror jeg er større grunn til at du ikke kommer på intervju.

Langt i fra alle stiller faglig krav til ansatte, men da bør en ha erfaring og noe å vise til.
Sitat av 200cdi Vis innlegg
Hei. Jeg har de siste årene jobbet med helse, dog uten krav til utdanning. For flere år siden tok jeg et år med grafisk design på idedagskolen. Jeg har det siste året bestemt meg for å endre karriereretning, og har søkt 3 stillinger innenfor utvikling av det visuelle i ulike nettbutikker, men har ikke mottatt svar (til nå). Noen som vet om studiumet har endret seg betraktelig siden 2006? Jeg kan være villig til å ta videreutdanning, men ønsker helst ikke ta en bachelor. I såfall, har noen tips til ulike skoler eller studium?
Vis hele sitatet...
Grafisk design er nok et stykke unna "utvikling av det visuelle" som i disse dager mest sannsynlig betyr frontend utvikler.

Når det er sagt så er grunnteorien innen grafisk design det samme, men verktøyene og metodene har nok endret seg en god del på disse årene. Om det er en liten nettbutikk så vil de nok ha en som både behersker ux/ui og programmering.

Mye av det som tidligere ble laget som rene bildefiler/flash etc blir nå skrevet med javascript og css/scss/sass.