Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6589
Hei folkens!

Jeg har en gammel utvasket t-skjorte som har begynt å miste motivet.

Den er nærmere 10 år gammel og er ikke mulig å få tak i. Har snakket med fri flyt, de har ikke motivet tilgjengelig.

Jeg ønsker å kopiere det og bestille en ny fra feks spreadshirt.no.
Men hvis jeg bare tar et bilde og laster det opp, så får jeg med den blåhvite bakgrunnen på t-skjorten.

Hvordan kan jeg kun få hunden og den snakkeboblen? Noen har lyst å fikse? Gjerne uten fri flyt på skien.





Her er den ene delen av motivet mer isolert fra skjorta.
Kanskje trykkeriet kan bruke den til å lage noe.


Sist endret av vindaloo; 6. april 2021 kl. 05:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her er den ene delen av motivet mer isolert fra skjorta.
Kanskje trykkeriet kan bruke den til å lage noe.


Vis hele sitatet...
Se der ja,! Tusen takk!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Slik grafikk er ofte trykket ut i fra noe som heter vektor grafikk, dette er forskjellig fra punktgrafikk, som består av tusener/millionr av piksler som sammen utgjør et bilde. Vektorgrafikk er enklere, og vil ikke kunne vise et detaljert bilde: Det består av vektorer, punkter som er koblet via linjer eller kurver. Disse kurvene kan så fylles med farger eller gradienter.

Jeg har ikke prøvd dette selv, men det finnes online konvertere som kanskje klarer jobben med et såpass enkelt bilde:
https://www.vectorizer.io/

Alternativet er å gjøre det manuelt i noe som f.eks adobe illustrator, det er ikke en veldig avansert jobb.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Slik grafikk er ofte trykket ut i fra noe som heter vektor grafikk, dette er forskjellig fra punktgrafikk, som består av tusener/millionr av piksler som sammen utgjør et bilde. Vektorgrafikk er enklere, og vil ikke kunne vise et detaljert bilde: Det består av vektorer, punkter som er koblet via linjer eller kurver. Disse kurvene kan så fylles med farger eller gradienter.

Jeg har ikke prøvd dette selv, men det finnes online konvertere som kanskje klarer jobben med et såpass enkelt bilde:
https://www.vectorizer.io/

Alternativet er å gjøre det manuelt i noe som f.eks adobe illustrator, det er ikke en veldig avansert jobb.
Vis hele sitatet...
Hei,

Vektorgrafikk var veldig interessant!
Jeg tok utgangspunkt i bildene til vindaloo. Etter mye tull og feiling klarte jeg å fjerne bakgrunnen, friske opp fargene og konvertert til vektor (SVG).
Så viser det seg at spreadshirt kun tillater SVG med maks 3 farger. Når jeg eksporterer bildene med tre farger blir det ikke fullstendig.
Må forske mere på dette. Men har ikke lyst å legge så veldig mye penger i dette. Det er jo bare en skjorte

Takk for tips!

Legger ved hvordan det ble med vektorgrafikk




Fordelen med vektorgrafikk er bla. at man kan skalere det uten spesielt tap av kvalitet.
De jpg. filene som jeg la ut burde være store nok til å lage en print på en skjorte av.

Hvis trykkeriet godtar formatet kan du fjerne den hvite bakgrunnen å save det som en .png
med transparentet bakgrunn.
Jeg konverterte fra SVG til PNG. Ser ut som de "jevne fyldige" fargene fulgte med.

Har vært innom 3 trykkeri, alle godtar formatet. Kvaliteten ser bra ut, spørsmålet blir hvor reelle bildene av skjorten er.
Ikke gal pris da, 250 inkl. frakt. Sender en bestilling.