Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3606
Jeg har trent en stund, og prøvd så og si alt av kostillskudd, itiliegg til og høre andres erfaringer. Og det jeg sitter igjen med er at 95% er tull.

Eksempelvis BCAA, Ashwagandha, Zinc, Omega 3. Null angstdempende effekt av Magensium heller. At folk sier at Ashawgandha f.eks øker testo må være bullshitt, jeg har tatt oppimot 4000 gram uten et snev av effekt, og jeg kan gå god for 10 andre med samme opplevelse.

Har noen hatt noen effekt av disse? Har seriøst aldri skjønt hvorfor folk tar syke doser Omega 3.

Nei, proteinpulver og kreatin, og til dels pre-workout er nyttigst.

Nå har du jo det nye, Turkesterone, men ifølge folk er dette også ren og skjær søppel.
Sist endret av Nootropics; 31. juli 2022 kl. 15:33.
Jeg ser på det som scam, siden produktene er frontet av folk som er bolet. Og det fremstår som at ved å bruke produktet kan man også oppnå en slik fysikk.

Og mange produkter hevder egenskaper som de har null vitenskapelig bevis for
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er herre-versjonen av slangeolje: Kvinner får markedsført alle disse kremene som skal gjøre de yngre, kosttilskudd for strammere hud etc, lengre ut på vidda har en krystaller, essensielle-oljer osv.
Så, man finner usikre unge menn: De med dårlig kroppsbilde, selvtillit etc, og markedsfører da "løsningen" på alle deres problemer i form av kosttilskudd/treningstilskudd.
De fleste av oss er ganske klar over at slike ting lover ALT for mye, men så er folk forskjellig da, med mer eller mindre påvirkelige sinn.
Noen av kundene deres, kanskje til og med brorparten er ikke helt overbevist; men det skader jo ikke å prøve.

Det eneste som kan gi de virkningene noen av disse produktene lover er hard trening og et strengere kosthold, men det er jo hardt arbeid, og som Timbuktu så fint synger:
Alla vill till himmelen men få vill ju dö
Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön
Man vill ha sin bit av kakan & man vill äta den me
Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 1. august 2022 kl. 01:29.
Du har alt for høye forventninger til kosttilskuddene.

Tror du du merker en 10% øking av testo i noen timer? Neppe

Var det ikke du som sverget til alternative kosttilskudd tidligere som skulle øke den naturlige testosteronproduksjonen? Mulig jeg blander deg med en annen her.

Kosttilskudd funker, men som navnet tilsier så er det tilskudd og ikke en erstatning. Magnesium fungerer på anspente muskler, men det betyr ikke at du blir benzorusa av magnesium.

Jeg kunne gjerne brettet ut hvorfor hvert enkelt kosttilskudd ikke fungerer for deg, men det er litt ork her på mobilen akkurat nå. Så jeg går tilbake til det jeg skrev først. Forventningene dine er for høye.
Eneste kosttilskudd jeg bruker til trening er egentlig kreatin og proteinpulver, utover det har jeg merket veldig lite effekt bortsett fra da jeg brukte glutamin. Fikk ganske bra trykk i kroppen i den perioden. Det kan godt hende det finnes kosttilskudd som øker testo, men det er minimalt og som Superspurv sier så er det ikke merkbart. Og koffein forresten bruker jeg også.
Som superspurv nevner, disse produktene kan øke testo, men du merker det neppe.
Gaba kan øke testo. Ghb også men ghb er ikke kosttilskudd selvom det ble solgt lovlig på helsekosten på 80 tallet...
Sitat av Sæd Vis innlegg
Gaba kan øke testo. Ghb også men ghb er ikke kosttilskudd selvom det ble solgt lovlig på helsekosten på 80 tallet...
Vis hele sitatet...
Snakker du om kostilskuddet Gaba? Det har jeg faktisk hjemme. Er det studier på det altså? Skal ta en titt.
Du merker ikke og ser ikke effekt av å bruke det 1-2 ganger.
Mye av det er selvfølgelig bare scam, men det som ikke er scam gir ikke resultater alene.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Var det ikke du som sverget til alternative kosttilskudd tidligere som skulle øke den naturlige testosteronproduksjonen? Mulig jeg blander deg med en annen her.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, det var i mai i år og det er forsåvidt en positiv ting at han etter kun et par måneder skjønner tegninga. Lurer på hva er antallet på alle de eksotiske tingene han har putta i seg på denne tida?
Sist endret av Hilbert; 1. august 2022 kl. 03:47.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Du merker ikke og ser ikke effekt av å bruke det 1-2 ganger.
Mye av det er selvfølgelig bare scam, men det som ikke er scam gir ikke resultater alene.
Vis hele sitatet...
Når man tar f.eks 5 ganger høyere dose Ashwagandha i flere uker, uten noe som helst effekt, så begynner man og tenke om alle disse såkalte studiene er kjøpt og betalt
Sist endret av Nootropics; 1. august 2022 kl. 04:52.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Når man tar f.eks 5 ganger høyere dose Ashwagandha i flere uker, uten noe som helst effekt, så begynner man og tenke om alle disse såkalte studiene er kjøpt og betalt
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke åpen for at du ikke har lest disse studiene/litteraturen nøye nok, og/eller ikke kjenner til resultattolkning i vitenskapelig øyemed, og/eller hvilket resultat på mindre økning av *insert ditt valg* gjør i idrettsvitenskapelig/medisinsk sammenheng? At det er funnet en signifikat forskjell betyr ikke at du merker noen verdens ting, ei heller en økning av testo med noen prosenter, mindre kortisol med noen prosent osv.

Examine.com er en flott tjeneste for å søke opp kosttilskudd og lignende.
Ashawgandha og Omega 3 er legit, dette er noe som faktisk kan hjelpe deg. Men husk Ashawgandha må brukes over lengre tid for å få noe effekt og du kommer mest sannsynlig ikke til å legge merke til det i det hele tatt, det er bare noe som kan hjelpe deg i bakgrunnen.
Men så har du bullshit som BCAA, den største fuckings scammen som finnes.
Turkesterone / ectdysteroids kan KANSKJE være nyttig men det er ikke nok research gjort for å være sikker. Dosene man må ta av disse er også ganske høye så du brenner gjennom lommeboka. Jeg hadde holdt meg unna til det er klart bevist at de faktisk fungerer og er verdt pengene.
Ting som Zinc og Magnesium hadde jeg kun tatt vist legen min hadde sagt det var nødvendig ellers så er det bare enda en ting som man sløser penger på.
Prøv pine pollen pulver du