Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1982
Hadde en SSB oppstartsdisk som ble for liten. Kjøpte ny og clonet den nye mot den gamle. Ble overrasket da den nye ble lik den gamle bare det at denne fikk en ny partison! Denne får jeg ikke lagt inn på C. Jeg vet dette går i WIN . kjører win10 siste version. Men, otvide er skravert og kan ikke klikke .
Noen som har linker til dette problemet? Jeg får ikke lastet inn Office 365 da plassen på C er for liten.
Takknemlig for gode svar.
Steinar
Hvorfor ikke bruke den gamle disken til Windows og legge programmer og annet møl på den nye?
Jeg ønsket en link eller forklaring på hvordan jeg kan få utvidet C Og den partisonen som er etstra på C Hvordan få den eller deler inn i C.
Steinar
høyere klikk på start og gå inn på disk behandling. Der ser du hvordan diskene dine er delt opp. høyre klikk og slett partisjonen du ønsker å utvide disken din med, høyre klikk igjen på den aktuelle disken å trykk så utvid/exstend, skriv inn hvor mye du ønsker å utvide, avhenign av hvor stor partisjonen du slettet var og klikk neste

Husk selvfølgelig å flytte over/ta vare på det som eventuelt ligger på den partisjonen du må slette, vist det er noe der du ønsker å ta vare på.

Eller er det dette som ikke går?
Sist endret av Alge; 9. januar 2020 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette går ikke. Kan ikke slette min C disk da det er oppstartdisken min - Det er denne jeg ønsker utvidet men den ekstra ubrukte partisonen som kom da jeg klonet min gamle disk til denne nye SSB disken.
står det noe spesielt på den partisjonen du ønsker å slette?

Jeg er lat, men here you go
You don't really need any third-party program to achieve your objective. You can delete both Recovery partitions - the 966 MB one & the 19.51 GB one.

First try Disk Management to delete each partition. Assuming DM balks at deleting one or both of those partitions you can utilize DiskPart to do so. I assume you know how to use DiskPart; if not, do a Google search and learn about this valuable Windows utility.

The final command in DiskPart after you select the partition to delete is: delete partition override
Note you need the override flag to achieve the deletion.

After the partitions are deleted you can go ahead and use DM to extend the boot drive's C: partition.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Alge; 9. januar 2020 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg får ikke lagt inn bildet her??

Vet du ikke hva som vanligvis ligger på en C:disk?
Sist endret av halling1951; 9. januar 2020 kl. 23:55.
Sitat av halling1951 Vis innlegg
Jeg får ikke lagt inn bildet her??

Vet du ikke hva som vanligvis ligger på en C:disk?
Vis hele sitatet...
hva mener du?
dET ER LANGT OVER SENGETID HER - BEKLAGER