Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3496
Jeg bydde på et helikopter hos netthandelen.no. Budet mitt var på 101,- og jeg tenkte jeg gjorde en god deal. Noe som var litt rart var at auskjonen gikk ut selv om det var igjen type 9+minutter. Siden dette er første gang jeg bestiller fra netthandelen.no visste jeg ikke om at det var masse å betale i gebyr, så for det lille helikopteret må jeg betale 300 spenn. Har noen drittkompiser som sa det var legit og bra. Er det noen som vet om hvordan jeg kan få avbestilt? Si det var lillebroren som ikke er myndig som gjorde det eller noe slikt?
Sist endret av Volvo740fan; 30. mai 2013 kl. 23:16.
Jeg ser ikke helt for meg at det vil fungere. Du har ikke blitt lurt, du var naiv og leste ikke betingelsene. Netthandelen er helt legit.
Sist endret av Restyle; 30. mai 2013 kl. 23:17.
http://www.netthandelen.no/brukerbetingelser

Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde og gjelder bl.a. ikke ved kjøp av undertøy og produkter til personlig pleie hos Netthandelen.no.
Sist endret av Volch0k; 30. mai 2013 kl. 23:18.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Finner vel noe i betingelsene? Also er det ikke noe med 14 dagers returrett på kjøp over nettet?
Sist endret av FatMan; 30. mai 2013 kl. 23:20. Grunn: Ninja'd av Volch0k
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Det er legit og forsåvidt bra.
Poenget er at du handler shitloads iløpet av en dag så gebyrene blir lave per ting du kjøper.
Det å handle en og en ting blir fort jævla dyrt, som du har fått med deg.

Handlet selv der for 800,- iløpet av en dag.
Slapp fraktkostander da jeg hentet det i hovedlageret i Kristiansand.
Videresolgte cirka halvparten for mer enn jeg betalte totalt. Resten har jeg enda.

Det eneste minuset er som oftest kvaliteten. Det meste holder Dealextreme kvalitetsmessig.
Sist endret av Bombasa; 30. mai 2013 kl. 23:25.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Finner vel noe i betingelsene? Also er det ikke noe med 14 dagers returrett på kjøp over nettet?
Vis hele sitatet...
Problemet med angreretten her er at det neppe gjelder ekspedisjonsgebyr/servicegebyr, og heller ikke frakt. Da kan man jo spørre seg, er det best å betale 300,- for et helikopter, eller rundt 250,- for ingenting (gitt at frakten på returen er 50 spenn)?

Det høres rart ut at de tar 124 kroner (300 - 101 (helikopteret) - 75 (ekspedisjonsgebyr)) for frakten, men det stemmer sikkert.
Sist endret av Restyle; 30. mai 2013 kl. 23:39.
Trådstarter
3 0
Sitat av Restyle Vis innlegg
Det sagt så får jeg ikke mattestykket til å gå opp. Det høres rart ut at de tar 124 kroner (300 - 101 (flyet) - 75 (servicegebyr)) for frakten.
Vis hele sitatet...
Helt nøyaktig endte totalen på 296,- slik at det ble 120 i frakt
Sist jeg handlet hos Netthandelen så var det bare å ringe eller sende mail for å få slettet ordren. Dette kostet ikke noe de tre første gangene om jeg ikke husker feil. Varen blir vel uansett ikke sendt før du betaler, så du trenger ikke benytte deg av noen angrerett her.

Har du sjekket om du kan slette ordren via profilen din?
Sitat av Volvo740fan Vis innlegg
Helt nøyaktig endte totalen på 296,- slik at det ble 120 i frakt
Vis hele sitatet...
Stemmer. Gikk igjennom en gammel faktura og så at de hadde svindyre fraktpriser.
Trodde du at du kunne bestille uten frakt eller?
De har høye frakt priser ja, har sett på det selv og trikset er å sjekke frakt prisen også ikke kjøpe noe som koster mer enn 70kr,- i frakt etc. siden det er høyeste fraktpris de går utifra.
Ganske off-topic, men brukte over 3000kr på div snegle fangere, el sparkesykkel og shit jeg enten aldri har brukt, eller ikke var brukende pga kvalitet. Man føler seg jævlig konge og soper opp shit loads med greier til en billig penge, men til syvende og sist er det som oftest ikke verdt det. Mitt tips er og holde seg langt vekke.
Har du betalt? Kan nå bare ignorere eventuelle eposter du måtte få.. ikke akkurat så riktig med tanke på moral, men det er vertfall et alternativ.

Tviler på de vil gå så langt som å f. eks. anmelde det.
Har selv jobbet for netthandelen.
Om du logger inn under mine sider vill du kunne avbestille pakken.
Dette kan du gjøre 3 ganger også blir du sperret fra siden.

Om du ringer kundeservice og snakker med dem vill dem også hjelpe deg.

Det er værre om du allerede har mottatt pakken..
Du vill da kunne sende den i retur (om dem er uåpnet) men du må uansett betale frakt. Begge veier.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Har du betalt? Kan nå bare ignorere eventuelle eposter du måtte få.. ikke akkurat så riktig med tanke på moral, men det er vertfall et alternativ.

Tviler på de vil gå så langt som å f. eks. anmelde det.
Vis hele sitatet...
Du blir utestengt på livstid og om dem har sent pakken får du inkasso sak.

Sitat av zlagther Vis innlegg
De har høye frakt priser ja, har sett på det selv og trikset er å sjekke frakt prisen også ikke kjøpe noe som koster mer enn 70kr,- i frakt etc. siden det er høyeste fraktpris de går utifra.
Vis hele sitatet...
Tenk heller på størrelsen.
Får pakken plass i et brev koster dette minst.
Dem som pakker pakker alltid etter størrelse, og er det stor ordre trengs det flere kasser og høyere sum.

Sitat av Solong67 Vis innlegg
Trodde du at du kunne bestille uten frakt eller?
Vis hele sitatet...
Det kan du, om du henter selv.
Sist endret av 4asd13; 31. mai 2013 kl. 09:50.
Ring inn til de, om den ikke er betalt/sendt så sletter de nok bestillingen. De har gjort det for meg 2 ganger.