Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3494
Siden 2003 har jeg vært kunde hos komplett.no. Rundt regnet har jeg lagt igjen mellom 70 og 80 000,- der på de 9 årene. For det meste har jeg handlet datarelaterte produkter, men også tv'er, høytalere og andre husholdningsartikler.

Det siste kjøpet jeg gjorde var for omtrent et år siden. Da la jeg igjen ca. 10 000,- i høytalere og en reciver. Jeg fikk da rabatter på nesten 2 000,-, altså nesten 20%. Etter dette har jeg helt sluttet og bruke komplett.no, og heller sett på hva andre kan tilby. Hvorfor?

Jeg mener komplett.no har gjennomgått en drastisk kontroversiell forandring. Før var de den lille nettbutikken med knallgode priser, god kundebehandling og rask levering. Jeg mener samtlige tre punkter har forsvunnet fra komplett.no.

Jeg skulle nå bestille meg en ny PC. Riktignok var det ikke til meg, men kjøpet ble gjort gjennom min brukerkonto. Jeg valgte en PC, og endret på maskinvaren.

Priser: Prisene på maskinvaren var ikke lenger billige. Jeg fant maskinvare som var billigere på andre nettsteder som nettshop og mpx.

Kundebehandlingen: Jeg skrev også en mail til komplett der jeg forhørte meg om de hadde andre deler som var bedre, og om de kunne gi meg et tilbud på noe. Fikk svar 4 dager etter, uten et eneste tilbud eller hjelp til komponentene. Dette har jeg tidligere erfart at de setter sammen et tilbud og legger det som en handleliste på "Min side". Jeg ringte deretter til komplett.no, mest for gøy for å spørre noen spørsmål. Der ble jeg møtt med en slapp kar som var totalt uinteressert i å selge meg noe. Jeg måtte føre hele samtalen og dra ordene ut av han.

Leveringen: Alle delene var på lager unntatt prosessoren. Den skulle komme på lager innen 2 dager, og PC'en kunne bli bygd. Etter 2 dager, fikk prosessoren ny leveringsdato hele 7 dager etter. I tillegg fikk en annen del ny leveringsdato som allerede var på lager da jeg bestillte. Om den ble reservert for meg vet jeg ikke. Jeg avbestilte da PC'en.

Så hva har skjedd med komplett.no? Helt siden i fjor høst mener jeg komlett.no har gjennomgått en stor kontrovers forandring. De satser høyt på markedsføringen og har satset stort på de nye og morsomme reklamene som ruller i beste sendetid på riksdekkende tv-kanaler. De har hvertfall èn konkurranse på faebook-sidene i uken, og etter det jeg har hørt- sender ved musmatter, tv-skjorter, minnepenner og andre effekter ut med vareleveransene sine. Dette har jeg aldri hørt eller fått før.

Dette har mulig medført seg en mye større kundemasse, som de overhode ikke ser ut til å klare å behandle på en måte som de gjorde før. I tillegg selger dem kanskje mange produkter uansett, så rabatter er unødvendig i gi.

Jeg føler jeg har mistet tillit og tro på komplett.no. Er det andre som føler det samme, eller har jeg bare tilfeldigvis vært veldig uheldig og innehar negative tanker om komplett som ikke er reelle?
Nå har jo komplett også gått fra å være et lite firma til å være en del av nordens største nettbutikker.

Greit nok at du har lagt igjen rundt 70-80k der men du kan jo ikke forvente at de kaster tilbud etter deg, de har nye tilbud vær eneste uke pluss SuperWeekend vær helg.

Kundebehandlingen kan jeg ikke si meg enig i heller da jeg får super hjelp av komplett når jeg ringer dem.

Leveringen går som regel også helt smertefritt, seneste jeg har fått varene mine er 2 dager etter bestilling og har til dags dato ikke funnet noen som kan konkurrere mot leveringen til Komplett.

For å ta opp ett firma jeg ville tenkt på hvis du ikke tok opp at det var komplett det var snakk om, AMENTIO.

Amentio brukte 6 uker på å levere en bærbar pc til min kjære, de lovte flere ganger når jeg endelig kom igjennom på kundeservicen at de skulle ringe lageret/kjørekontoret for så å ringe meg opp igjen, flere ganger ventet jeg i opptil 2 timer før jeg måtte ringe tilbake selv.

Komplett er ikke nødvendigvis de billigste lenger men jeg vil trygt si at de er en av de aller beste.
(Både Komplett og MPX eies av Komplett ASA btw)
For å si det slik, sist gang jeg kjøpte en ekstern harddisk fra Komplett, så bestillte jeg den før kl. 16.00 og fikk den i posten dagen etter. Hvis ikke det rask levering så vet ikke jeg.
Enig med det Trollsauen skriver.

Edit: I tillegg har min bror kjøpt en MX518 hos Komplett. Etter et par års bruk begynte den å bli ødelagt, dårlig signal og slikt. Han tok kontakt med Komplett, fikk pengene tilbake og kjøpte en ny og bedre mus(den musa fikk han i posten sist Mandag, 15.01.12).
Sist endret av xcitu; 20. januar 2012 kl. 12:06.
Priser: De forandres hele tiden og det er konkuranse over alt og komplett kan ikke sørge for å være billigst på absolutt alts sammen.

Kundebehandling: Du har sikkert bare vært heldig mange ganger. Det er forskjellige personer og ikke alle sammen er like gode. Men ring de og du får god hjelp.

Levering: De kan ikke bestemme når produktene kommer på lager. Når Norek som leverer til komplett skriver at det kommer på lager om 2 dager, så skriver komplett at det kommer på lager om 3 dager.
Men så blir leverandøren til Norek forsinket og da må de endre dato, og det samme må da komplett.

Du kan ikke legge denne skylden på komplett eller Norek, men heller på de som er leverandør til Norek som får varer fra produsent.
Jeg har ingenting vondt å si om komplett! Jeg har handla, PC og PC-utstyr der. Fikk levert et hovedkort som hadde fått skade under frakt. No problemo å sende tilbake og få et nytt et i retur. Tok ikke lang tid heller.

Generelt handler alt av småting hos komplett, og de leverer raskt, gode priser og god kundeservice! Tommelen opp for komplett!
Eneste jeg kan si noe om angående komplett er vel at de er ikke blandt de billigeste lenger.
De har blitt overstyrt der av andre og kanskje mindre nettbutikker. Men ellers er alt som før
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Nå har jo komplett også gått fra å være et lite firma til å være en del av nordens største nettbutikker.

Greit nok at du har lagt igjen rundt 70-80k der men du kan jo ikke forvente at de kaster tilbud etter deg, de har nye tilbud vær eneste uke pluss SuperWeekend vær helg.

Kundebehandlingen kan jeg ikke si meg enig i heller da jeg får super hjelp av komplett når jeg ringer dem.

Leveringen går som regel også helt smertefritt, seneste jeg har fått varene mine er 2 dager etter bestilling og har til dags dato ikke funnet noen som kan konkurrere mot leveringen til Komplett.
Vis hele sitatet...
Jeg forventer ikke at dem kaster tilbud etter meg, men jeg forventer at dem kan gi meg konkurransedyktige tilbud når jeg handler for over 10k. Selve leveringen går sikkert smertefritt når dem først får pakket og sendt varene, men den krediterer jeg Posten for og ikke komplett. Jeg merker bare at selve pakkingen og klargjøringen tar lenger tid. Jeg tror dette har noe å gjøre med at selskapet har vokst siste året, og at dem ikke har kapasitet til å behandle en større kundemasse.

Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Priser: De forandres hele tiden og det er konkuranse over alt og komplett kan ikke sørge for å være billigst på absolutt alts sammen.

Kundebehandling: Du har sikkert bare vært heldig mange ganger. Det er forskjellige personer og ikke alle sammen er like gode. Men ring de og du får god hjelp.

Levering: De kan ikke bestemme når produktene kommer på lager. Når Norek som leverer til komplett skriver at det kommer på lager om 2 dager, så skriver komplett at det kommer på lager om 3 dager.
Men så blir leverandøren til Norek forsinket og da må de endre dato, og det samme må da komplett.
Vis hele sitatet...
Priser: Jeg mener dem var billigst på alle varer før. Og det var jo det som gjorde komplett spesiell ift andre både nettbutikker og vanlige diskbutikker.

Kundebehandling: What? Jeg mener fremdeles at 4 virkedager for å besvare en salgsmail er lang tid og jeg har aldri opplevd så lang ventetid før. At jeg har vært uheldigkan godt være, men jeg er ikke sikker på at det hjelper å ringe dem engang til.

Levering: Dette var jeg ikke klar over. Jeg trodde komplett fikk varene direkte fra produsent. Det unnskylder dem litt, men ikke i mitt tilfelle. Jeg bestilte en PC fra "Komplett PC"-fanen. En media PC som dem hadde på lager. Jeg endret ikke prosessoren, så for meg blir det feil og si at PC'en var på lager når ikke prosessoren var det, selv om jeg endret på andre komponenter som RAM og skjermkort(som var på lager).

Sitat av br4inz Vis innlegg
Jeg har ingenting vondt å si om komplett! Jeg har handla, PC og PC-utstyr der. Fikk levert et hovedkort som hadde fått skade under frakt. No problemo å sende tilbake og få et nytt et i retur. Tok ikke lang tid heller.

Generelt handler alt av småting hos komplett, og de leverer raskt, gode priser og god kundeservice! Tommelen opp for komplett!
Vis hele sitatet...
Dersom du fikk levert et deffekt hovedkort, skulle det vel bare mangle om du ikke skulle fått et nytt et?

Sitat av mp34567 Vis innlegg
Eneste jeg kan si noe om angående komplett er vel at de er ikke blandt de billigeste lenger.
De har blitt overstyrt der av andre og kanskje mindre nettbutikker. Men ellers er alt som før
Vis hele sitatet...
Tja. Poenget mitt var at jeg har vært kunde der i nesten 10 år, og nå merker jeg at komplett egentlig bare blitt en fisk i havet blandt kontroversielle internettbutikker. Jeg tror dette skyldes den enorme markedsføringen siste året, og at dem på lik linje med lefdal, expert, elkjøp etc. tenker mer profitt enn fornøyde kunder.

Merkelig at ingen andre har merket denne forandringen. Kanskje jeg er i overkant pirkete. Som komplett kunde har jeg vel min rett til å være akkurat det også mener jeg.
Sist endret av reklame; 20. januar 2012 kl. 12:45.
Sist gang jeg handlet hos komplett kjøpte jeg BF3 på en Onsdag. Sporingsnummeret jeg fikk funket ikke så jeg sendte en mail til de på Lørdagen. Fikk svar 30min etter at h*n skulle skjekke opp også fikk jeg vite at pakken var i Oslo etter 1 time fra første mail var sendt. Fikk pakken på Mandagen, 6 dager er ikke dårlig for meg ettersom jeg bor i tuppen av Norge

Så jeg bruker igrunn kun Komplett om jeg ikke finner superduper tilbud andre plasser.

Så jeg er igrunn ikke enig med noe av det du sier. Jeg lagde en pakke til en venn der jeg satte opp en liste hos komplett (Ble ca. 14k med skjerm), jeg satt den samme listen opp hos Netshop og Dustin. Jeg sparte under 500kroner hos begge sidene. Så jeg ser ikke at Komplett er så dyr som folk vil ha det til.

Komplett har også såpass mange kunder at de kan ikke ta deg fremfor deg. Komplett var liten før, derfår er det lurt av de å gi ut supertilbud til folk som er kunder hos de slik at de skal bli anbefalt av kunden og at de ikke skal miste akkurat den kunden. Dette er ikke et must nå når de har flere tusen bestillinger vær dag.
Sist endret av Vod0; 20. januar 2012 kl. 12:53.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Sist gang jeg handlet hos komplett kjøpte jeg BF3 på en Onsdag. Sporingsnummeret jeg fikk funket ikke så jeg sendte en mail til de på Lørdagen. Fikk svar 30min etter at h*n skulle skjekke opp også fikk jeg vite at pakken var i Oslo etter 1 time fra første mail var sendt. Fikk pakken på Mandagen, 6 dager er ikke dårlig for meg ettersom jeg bor i tuppen av Norge

Så jeg bruker igrunn kun Komplett om jeg ikke finner superduper tilbud andre plasser.

Så jeg er igrunn ikke enig med noe av det du sier. Jeg lagde en pakke til en venn der jeg satte opp en liste hos komplett (Ble ca. 14k med skjerm), jeg satt den samme listen opp hos Netshop og Dustin. Jeg sparte under 500kroner hos begge sidene. Så jeg ser ikke at Komplett er så dyr som folk vil ha det til
Vis hele sitatet...
Igjen. Det er vel Posten som tar seg av frakten og ikke komplett. Og folk vil vel heller ha det til at dem er billige, og det var dem! For all del. Jeg har brukt over 70 000,- hos komplett- det sier seg selv at jeg har vært fornøyd.

Men når det kommer til hvordan komplett.no er nå ift hvordan dem var før, mener jeg det har vært en forandring som gir meg ettersmak av en kontroversiell aktør som ikke skiller seg ut som den gjorde før.
Sitat av reklame Vis innlegg
Dersom du fikk levert et deffekt hovedkort, skulle det vel bare mangle om du ikke skulle fått et nytt et?
Vis hele sitatet...
Noen er JÆÆVELIG vansklig å holde på slik med. Da er det ikke like lett å få nytt. Komplett er veldig greie på dette.

Sitat av reklame Vis innlegg
Igjen. Det er vel Posten som tar seg av frakten og ikke komplett. Og folk vil vel heller ha det til at dem er billige, og det var dem! For all del. Jeg har brukt over 70 000,- hos komplett- det sier seg selv at jeg har vært fornøyd.

Men når det kommer til hvordan komplett.no er nå ift hvordan dem var før, mener jeg det har vært en forandring som gir meg ettersmak av en kontroversiell aktør som ikke skiller seg ut som den gjorde før.
Vis hele sitatet...
De bruker MyPack, også er det også viktig hvor rask Komplett er til å sende ut pakken. De kan bruke 3 timer eller de kan bruke 3 dager. Så nei, noen er trege og noen er raske. Er ikke MyPack / Posten som bestemmer frakt hele tiden.
Jeg er relativt fornøyd med komplett, men jeg har opplevd at varen som egentlig var på lager plutselig blir utsatt et par dager, for så å bli utsatt enda en uka. Automatisk kansellering av ordren for min del også. Nå har jeg verken hatt feil med komponenter eller trengt råd til kjøp av komponenter, så akkurat den delen kan jeg ikke svare for.

Det jeg dog likte dårlig var unnskyldningene jeg fikk når hovedkortet jeg bestilte til stadighet ble utsatt. Personlig driter jeg langt i om det er et leveringsfirma som ikke holder fristene, om produsentene ikke produserer nok til å dekke behovet, eller om det rett og slett er komplett som er trege. Konklusjonen er den samme uansett: jeg får ikke produktet jeg har betalt for - som er oppført som "på lager" på deres hjemmeside. Eventuelt "på lager om 2 dager".

Når de skriver at varen er på lager om to dager, forventer jeg at den blir sendt innen disse to dagene, som de har reklamert for. Når det viser seg at dette ikke stemmer, og de skylder på alt mulig annet, blir jeg irritert. Da får de heller skrive 2-7 dager, istedet for å bedrive noe jeg karakteriserer som lureri. Dette gjelder dog mange nettbutikker, ikke bare komplett.

Reklamere for et «best case scenario» når det kommer til levering er sleipt.
Jeg har opplevd stikk motsatt med Komplett.no.

Jeg bestilte en pc fra Amentio/Datakjeden, fordi de var billigst. De kunne ikke slå av noe på prisen, selv om de uansett kom til å tjene flere tusen kroner på meg.
Leveringstiden på 7 virkedager kom, og gikk. Det samme gjorde de 7 neste virkedagene.

Da tok jeg kontakt med Komplett.no, fikk en tilsvarende pris som hos Amentio/DK, og varene var klar på pick-up-point dagen etter(!).

Jeg avbestilte derfor bestillingen hos Amentio/DK, og 8-9 virkedager senere kunne de opplyse meg om at jeg kunne hente varene på pick-up-point. *sigh*


komplett > de andre
Det jeg liker best med komplett er tilbudenes deres, annet er det ikke mer å si. De har sinnsyk dyr frakt om man bor i Finnmark, derfor velger jeg heller andre nettsider. Av og til kan man jo spare penger selv om prisen på en vare er høyere enn komplett, grunnet fraktkostnader fra komplett. Jeg tror at siden de er så store, klarer de å sette opp prisen litt på frakt og tjene på dette også! Netonnet.no er en favoritt. cdon.no også, de har meget billig frakt og gode priser.
Sist endret av mo3; 20. januar 2012 kl. 13:50.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Kanskje de har gått tilbake til sine røtter?
Jeg husker når komplett ble drevet ut av kjelleren til en dagligvare butikk i sfj. Da var de helt håpløse på support og kunde behandling. De tok _aldri_ telefonen, uansett om de hadde mye å gjøre eller ikke.
Var en gang i butikken for å klage på et eller annet, og da ringte telefonen hele tiden mens jeg var der og ikke en kjeft gadd å plukke den opp.

Men jeg selv må si at siden den gang har jeg utelukkende hatt gode erfaringer med komplett.
Jeg er kanskje spesielt heldig iogmed jeg bor sånn ca 20 min unna pick-up pointet i Sandefjord og betaler kun 35,- for å få det jeg har bestilt.. =)
Jeg er kunde av Norek.no (Komplett's svar på bedriftshandel) og Komplett.no

Priser: Helt akseptable priser, noe billigere og noe dyrere. Jeg betaler gladelig 1 000,- NOK istedenfor 950,- NOK hos Komplett, da jeg er kjempefornøyd og en trofast kunde.

Kundeservice: Har kun hatt veldig gode erfaringer. Bestilte for litt siden en rambrikke som jeg trodde passet en maskin jeg hadde inne. Dette var feil type, og jeg hadde brutt forseglingen.. Forklarte problemet til Komplett, og fikk godkjent retur på produktet. Fikk svar på dette nokså kjapt (1 dag)

Leveringstider: Alt fra bra til kjempebra! Det er flere ting jeg har bestilt som ankommer dagen derpå, men som regel er det snakk om maks 2 dagers leveringstid.
Bestilte et par ting i går(kl. 14:00), og fikk melding 21:30 på kvelden(ordren er nå pakket og klar til sending).

PS! Jeg bor 2-3 timer unna Sandefjord(Komplett.no's pickup-point.)

Det virker som du har vært uheldig med kundeservicen til komplett, og du burde sende skriftlig klage og henvende til tidspunkt for samtale slik at komplett.no's administrasjon kan forbedre kundebehandlingen.


- LaxZzi
Sist endret av MrCryptical; 20. januar 2012 kl. 14:31.