Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2035
[COLOR="Red"]NB: Tråden kan inneholde spoilers.[/COLOR]

http://mattbaker.eu/wp-content/uploads/2010/09/dexter.jpg

Hei! Jeg søkte men fant ikke noen tråder om emnet fra før. Dexter er min personlige favoritt når det kommer til serier som enda går, derfor hadde det vært gøy om vi kunne diskutere forskjellige ting fra serien.

Nå ble nettopp siste episode i sesong 6 sendt på TV (om man har vært i bukta eller har tilgang til utenlandsk TV).

Selv gleder jeg meg som en liten unge til neste sesong!

Hva synes dere om cliffhangeren i siste episode? Selv elsket jeg den, og det åpner for en rekke nye uforutsigbare utfall!
Sist endret av Kognito; 20. desember 2011 kl. 22:01.
Ja fy faen, sesongavslutningen var så jævlig episk.
Satt oppe et par netter bare for å laste ned så fort de ble tiljengelig i år, kan nesten ikke vente til neste år.

Selv syntes jeg at GOT var bedre enn Dexter (selv om jeg elsker Dexter), men etter siste scenen så er Dexter favoritten.

I følge coden til Dexter skal han drepe alle som vet, tror dere han kommer til å drepe Deb? Tviler selv.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. desember 2011 kl. 22:04.
De kunne trøkkt på enda litt hardere synes jeg. utålmodigheten kicka ikke noe spesielt.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Jeg tviler sterkt på at Debra blir drept. Etter at hun fant ut at hun elsket(?) Dexter kan det være at han greier å bortforklare hendelsen og at hun ikke sier noe. Men kanskje hun finner ut at han er BHB (Bay Harbour Butcherer)? Hun ser jo tross alt drapsvåpnene, smilet hans og arret på kinnet til Travis (som Debra selv sa var et serial-killer merke i sesong 1).
Sist endret av Kognito; 20. desember 2011 kl. 22:14.
Syns hele siste episode var ganske tam, men hoppa i senga når Dexter stabba Travis og Deb så det Blir spennende og se hva de har å bringe i neste sesong. Kjipt vi må vente til September/Oktober neste år
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Syns hele siste episode var ganske tam, men hoppa i senga når Dexter stabba Travis og Deb så det Blir spennende og se hva de har å bringe i neste sesong. Kjipt vi må vente til September/Oktober neste år
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg at det var en tam episode. Faktisk synes jeg at hele sesongen har vært forutsigbar og tam.

Jeg gjetta meg til at Geller var død og at Travis snakket med seg selv allerede i første episode.. Blir litt for dumt når det er en twist som ikke kommer før seeeent i sesongen.
Helt tragisk sesong og de incestgreiene er til å bli kvalm av. Dårligste sesong hittil etterfulgt av nr 5... Håper de bytter ut sentrale folk til neste sesong, spesielt showrunner'n.
Håper Dexter dreper Deb hvertfall, hun trekker serien ned på et nivå som er unødvendig lavt. På tide å kvitte seg med hun, ser helst at hun blir stabbet i fjeset med en lommekniv gjentatte ganger.
Slutten var litt irriterende med tanke på at man må vente til neste år for å få se hvordan det går videre Ellers så har sesong 6 vært helt grei.
Har sett nesten alle (mangler et par episoder i sesong 6) men jeg bynner å gå lei, lenkter etter et høydepunkt nå!

Men må si det har vært en utrolig bra serie Husker jeg hatet slutten på sesong 5(?) tror det var den :P måtte jo vente lenge før første episode i neste sesong ble lagt ut i bukta :P

edit: har alle episodene for sesong 6 blitt lagt ut? tror jeg slutter å lese i tården her frem til jeg har sett alle fikk lyst å se en episode nå (leste litt i innlegget over)
Sist endret av GreenRay; 20. desember 2011 kl. 22:45.
er det bare jeg som har sett på nettet at det er mulig det ikke blir en ny sesong pga lønnsforhandlinger? eller er det gammelt nytt som er ordna opp i?
for jeg gleder meg! beste twisten så langt i serien når deb ser han siden Ice Truck Killer er broren.
GreenRay: Alle episodene ligger i bukta
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av superkult Vis innlegg
er det bare jeg som har sett på nettet at det er mulig det ikke blir en ny sesong pga lønnsforhandlinger? eller er det gammelt nytt som er ordna opp i?
for jeg gleder meg! beste twisten så langt i serien når deb ser han siden Ice Truck Killer er broren.
Vis hele sitatet...
2 nye sesonger er planlagt
Sitat av superkult Vis innlegg
er det bare jeg som har sett på nettet at det er mulig det ikke blir en ny sesong pga lønnsforhandlinger? eller er det gammelt nytt som er ordna opp i?
for jeg gleder meg! beste twisten så langt i serien når deb ser han siden Ice Truck Killer er broren.
Vis hele sitatet...
Skal være ordna opp det

Noen som har gjort seg opp noen meninger om neste sesong?
Jeg tror iallefall at han nye nerden (husker ikke hva han heter.. Louis?) blir neste sesongs "hovedperson". Mye er iallefall lagt opp til det, leste et eller annet om at strekene han tegnet i plastikk-hånda (fra Ice Truck Killer-sesongen) betyr et eller annet som kort fortalt betyr "jeg vet hvem du er". Og han har vært veldig fan av Dexter, og drap (spillet han lagde).
Vi har jo sett tidligere at Deb ikke har så alt for mye i mot drap på kriminelle, når hun nesten tok Lumen og Dexter på fersken. Så jeg tror nok hun "godtar" hva han driver med, etter en god del "what the holy motherfucking dip-shit fuck. FUCK!" og velger å "beskytte" han fra politiet.
Og siden han nye geeken utvikler seg til å bli en seriemorder, og noen finner ut at det er en morder i Miami Metro PD, vil Deb tro at det er Dexter, og forsøke å feie bort saken. LaGuerta vrenger det til sin fordel på et eller annet vis, og Quinn blir fanatisk opptatt av Dexter igjen (Doakes-style).

Det er iallefall mine teorier, men jeg håper virkelig ikke at det blir sånn.. Vil over hodet ikke ha enda en utrolig forutsigbar sesong, da Sesong 6 var forferdelig dårlig skrevet.. Så dere må gjerne skyte hull i teoriene mine, vær så snill.
Håper på en mer "thrilling" sesong slik vi har sett før
Drit dårlig slutt og generelt en dårlig sesong, serien handler jo ikke lenger om en seriemorder men om en familiefar. I de 2 første sesongene så handlet vær episode om drapene han gjorde mens i de siste er det bare en veldig liten bihistorie. Det at professoren også var død var jo rimilig åpenlyst ganske tidlig i sesongen.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shittles Vis innlegg
Skal være ordna opp det

Noen som har gjort seg opp noen meninger om neste sesong?
Jeg tror iallefall at han nye nerden (husker ikke hva han heter.. Louis?) blir neste sesongs "hovedperson". Mye er iallefall lagt opp til det, leste et eller annet om at strekene han tegnet i plastikk-hånda (fra Ice Truck Killer-sesongen) betyr et eller annet som kort fortalt betyr "jeg vet hvem du er". Og han har vært veldig fan av Dexter, og drap (spillet han lagde).
Vi har jo sett tidligere at Deb ikke har så alt for mye i mot drap på kriminelle, når hun nesten tok Lumen og Dexter på fersken. Så jeg tror nok hun "godtar" hva han driver med, etter en god del "what the holy motherfucking dip-shit fuck. FUCK!" og velger å "beskytte" han fra politiet.
Og siden han nye geeken utvikler seg til å bli en seriemorder, og noen finner ut at det er en morder i Miami Metro PD, vil Deb tro at det er Dexter, og forsøke å feie bort saken. LaGuerta vrenger det til sin fordel på et eller annet vis, og Quinn blir fanatisk opptatt av Dexter igjen (Doakes-style).

Det er iallefall mine teorier, men jeg håper virkelig ikke at det blir sånn.. Vil over hodet ikke ha enda en utrolig forutsigbar sesong, da Sesong 6 var forferdelig dårlig skrevet.. Så dere må gjerne skyte hull i teoriene mine, vær så snill.
Håper på en mer "thrilling" sesong slik vi har sett før
Vis hele sitatet...
Hehe, du er ikke alene. Etter 2 gode men skuffende sesonger iforhold til de første sesongene håper jeg at de kan få igang en sesong som faktisk får deg til å sette hjertet i halsen hver episode. Blitt litt for mye "HOLY FUCKING SHITFUCK I THINK IM IN LOVE WITH DEXTER FUCK. WHAT IS WRONG WITH ME FUCKING A---", emosjonelt med andre ord.

Håper at Louis blir bad guy i neste sesong, men ikke at han er hoved bad guyen. Litt mer på siden liksom, som bare fucker opp alt Dexter prøver på

Quinn kan bare stikke dit peppern gror for min del. Hater fyren.
Men ja, savner noen som er litt i hælene på Dexter. Noe jeg håper Louis blir.

Ellers håper jeg at neste sesongs bad guy ikke blir en "crazy" eller religiøs fyr. Men heller en som tenner på det å drepe folk på rare metoder.

Neste sesong bør ha mye mer mord; både random drap, louis drap(?), hoved bad huy drap og masse dexter drap :P

Sitat av danseku Vis innlegg
Drit dårlig slutt og generelt en dårlig sesong, serien handler jo ikke lenger om en seriemorder men om en familiefar. I de 2 første sesongene så handlet vær episode om drapene han gjorde mens i de siste er det bare en veldig liten bihistorie. Det at professoren også var død var jo rimilig åpenlyst ganske tidlig i sesongen.
Vis hele sitatet...
God avslutning, synes nå jeg. Har ventet på dette øyeblikket LENGE! Men ja, dårlig sesong. Harrison må vekk, ødelegger for mye for serien!
Sist endret av Kognito; 21. desember 2011 kl. 01:13.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurte bare på om noen har sett navnet på Dexter sin båt, "Slice of Life" syntes den var litt morsomt :P
Nekter å tro at Debra blir drept, det hadde vært latterlig. De blir garantert heller ikke kjærester, og jeg tror forholdet deres blir rimelig skadd i neste sesong. Tror, og håper, at Louis blir en badguy! Kanskje en "læregutt", på samme måte som Dexter ble opplært av Harry?