Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 54885
Noen som tror selvmordet til Ari har med Epstein å gjøre? Ble jo nettop offentliggjort at kongefamilien har vært i kretsen til Epstein.
Hvordan tenker du at de skulle være koblet sammen da?
Tror heller det har med sjamanen å gjøre. Er nok ikke lett å komme over et samlivsbrudd og deretter bli eksponert for ex-konas nye mann og få det trykket oppi ansiktet fra alle medier 24/7. Lurer på om denne artikkelen var dråpen.
Ham tenkte vel på at de kanskje hadde festet sammen vil jeg tro?

Skulle stå HAN.

Har aldri brydd meg så mye om kjendiser eller kongehus. Men ble litt trist når jeg så detta. Er ikke så greit å være annerledes, han fikk mye pepper og mye var kanskje bare på grunn av kjæreste valg.
Sist endret av Taxidriver; 25. desember 2019 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenker at vi lar være å spekulere vedrørende hans valg, han har nå vel vært en dyster person i lang tid og ting som dette har skjedd før og vil skje senere.
Har aldri brydd meg så mye om kjendiser eller kongehus. Men ble litt trist når jeg så detta. Er ikke så greit å være annerledes, han fikk mye pepper og mye var kanskje bare på grunn av kjæreste valg.
Vis hele sitatet...
Ikke for at det er greit og henge ut folk. Men ari har vell likt og stikke seg frem på veldig mange måter. Men trist er det uansett. spesielt for familie og venner.
Sist endret av Jonta; 26. desember 2019 kl. 17:02. Grunn: Fikset quote-tag
Tipper det ikke er én enkelt ytre hendelse som er årsak til noe sånt. Trist som faen uansett. Julen er tøff for den som i utgangspunktet sliter.
Nei. Ari Behn har fortalt om sitt mørke og indre inferno i kampen mot seg selv i lang tid. Å dra sjamanen og Epstein inn i dette er fjernt.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei. Ari Behn har fortalt om sitt mørke og indre inferno i kampen mot seg selv i lang tid. Å dra sjamanen og Epstein inn i dette er fjernt.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt enig.

Jeg skal ikke påberope meg å ha mange likheter med Ari eller de samme egenskapene. Men jeg syns det nesten alltid er kjedelig når slike fargeklatter(på godt eller vondt) velger å gi opp. Jeg mister bitte litt av meg selv da, fordi jeg er En slik klatt selv, dog introvert.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Tenker at vi lar være å spekulere vedrørende hans valg, han har nå vel vært en dyster person i lang tid og ting som dette har skjedd før og vil skje senere.
Vis hele sitatet...
Ufattelig trist at noen velger å ta sitt eget liv.
Må være helt forferdelig for de pårørende, hans barn spesielt.

Samtidig er det en nytteverdi i å vite hvorfor folk tar sitt eget liv slik at man kan få større innsikt i hvordan å hjelpe andre eller drive forebyggende arbeid.
Lol tåpelig synsing folkens.. Han er død og det blir litt smålig å spekulere i hvorfor han tok selvmord.

Hvil i Fred Ari <3
Sitat av Sopphuet Vis innlegg

Samtidig er det en nytteverdi i å vite hvorfor folk tar sitt eget liv slik at man kan få større innsikt i hvordan å hjelpe andre eller drive forebyggende arbeid.
Vis hele sitatet...
Men nå er det foreløpig ingen andre enn han selv som vet hvorfor. Aldri hatt sans for fyren men denne spekuleringen er totalt usmakelig. Ser og at nyhetene på NRK er veldig raske med å lage en greie ut av dette og allerede lar ett fuglenek få uttale seg om hans selvmord..
Jeg tror han tok livet sitt fordi han ikke orket å leve lengre.
Sitat av *pi Vis innlegg
Tipper det ikke er én enkelt ytre hendelse som er årsak til noe sånt. Trist som faen uansett. Julen er tøff for den som i utgangspunktet sliter.
Vis hele sitatet...
Rart ingen har bemerket dette sitatet enda. "Trist som faen".
Dette var hans gjennombrudds bok.
Dette har nok mye mer å si enn julen, skilsmisse og alt dette andre.
Jeg ser ikke noe problem i å synse om selvmordet til en så profilert person som Ari Behn. Iallefall ikke med alle de faktorene som kan ha spilt inn her. Personlig tror jeg sjamanen var dråpen som fikk begeret til å renne over. Hadde den djevelske personen der blitt stefar til mine barn, hadde jeg også tatt livet mitt.
Jeg tipper heller, at Ari nok har hatt et ganske så mørkt sinn en stund. Tipper også, at barna feiret hjul med mors familie, så Ari ble alene. Så der havnet Ari i mørket for seg selv uten barn og andre, som lyste opp, og det ble tydeligvis for mye.

Allikevel så sender jeg iallfall en kondolanse til de pårørende!
Sitat av Patz Vis innlegg
Rart ingen har bemerket dette sitatet enda. "Trist som faen".
Dette var hans gjennombrudds bok.
Dette har nok mye mer å si enn julen, skilsmisse og alt dette andre.
Vis hele sitatet...
Det var selvsagt tilsiktet. Tror nok ikke julen i seg selv får noen til å ta livet sitt, men det er en tid som har en tendens til å forsterke det meste, på godt og vondt. Kan være verdt å tenke over.
Sist endret av *pi; 26. desember 2019 kl. 01:13.
Sitat av jmhaland Vis innlegg
Personlig tror jeg sjamanen var dråpen som fikk begeret til å renne over. Hadde den djevelske personen der blitt stefar til mine barn, hadde jeg også tatt livet mitt.
Vis hele sitatet...
At Durek Verrett fremstår som en ekstremt kjip og dustete fyr
er jeg helt enig i. Men å ta sitt eget liv på grunn av en sånn
idiot? Har vanskelig for å tro det. Men hva vet jeg. Jeg velger
å la saken ligge. Det fins nok kanskje kompiser av Behn her
inne også, som jeg regner med har det kjipt nok allerede.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Ufattelig trist at noen velger å ta sitt eget liv.
Må være helt forferdelig for de pårørende, hans barn spesielt.

Samtidig er det en nytteverdi i å vite hvorfor folk tar sitt eget liv slik at man kan få større innsikt i hvordan å hjelpe andre eller drive forebyggende arbeid.
Vis hele sitatet...

Trist for hvem? Ja selvsagt for pårørende. Samtidig er det noe med å respektere folks valg. Også valget om å forlate denne verden.

Nytteverdien tror jeg kanskje må være at vi alle må innse hvor viktig mental helse er. Psykisk helse er ikke noe som bare angår terapeutene eller pasientene. Psykisk helse er for alle. Om ikke idag så kanskje i morgen. Ting blir ikke bedre av å være lukket eller å tro at ens egne problemer er så små at det må en finne ut av selv.

At Behn tok dette valget er ikke mer trist for meg enn når en random person tar sitt liv. Det at han var kjent endrer ikke det. Men kanskje kan det endre måten vi ser på psykisk helse og hvordan vi forholder oss til både vår egen mentale helse men også de rundt oss.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det var selvsagt tilsiktet. Tror nok ikke julen i seg selv får noen til å ta livet sitt, men det er en tid som har en tendens til å forsterke det meste, på godt og vondt. Kan være verdt å tenke over.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart, mange sliter i julen, meg inkludert. Og selvmord er som regel en impuls handling. Men dette er nok noe som stikker dypere enn det.

Allikevel vil jeg kondolere, først og fremst til barna hans, men også til resten av familien.
Sitat av jmhaland Vis innlegg
Hadde den djevelske personen der blitt stefar til mine barn, hadde jeg også tatt livet mitt.
Vis hele sitatet...
Det er da du bør være der for barna dine. Det at du kommer med et sånn oppgulp sier mer om deg.
Jeg ser jeg har blitt sensurert i denne tråden og det er greit nok.

Det er nok ikke sikkert vi får vite hva som var årsaken.

Det er alltid trist når noen tar sitt eget liv, man kan argumentere opp og ned om det er feigt eller ikke. Men det at folk faktisk velger dette er, for meg, så utenkelig. Det må liksom enten være helt håpløst eller at man har fått et slags ultimatum( og det er vel stort sett på film man ser slikt).

Det er ufattelig og trist.
Jeg håper jeg slipper å oppleve dette på nært hold selv.
Utrolig trist, han har hatt det så vondt den fine mannen der. Er så vondt å tenke på hvor mange fine mennesker som har det så vondt at de tror det er ingen andre utveier eller håp om at livet kan bli bedre jeg har hørt at han var manisk depressiv. Hvil i fred kjære Ari Bhen.. håper han har det godt der han er nå
Jeg tipper en intellektuell mann som Ari Behn ikke lot seg påvirke av klovnen Durek. Durek er så åpenbar klovn (like synlig klovn som Trump), og slike åpenbare klovner er det ingen som tar seriøst. Kjærlighetssorg derimot, det kan seriøst være dødelig.
Ari Behn var en bra mann for Martha. Har aldri lest bøkene hans, men han var en likandes type. Litt som i eventyret hvor han vinner prinsessen og halve kongeriket.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg ser jeg har blitt sensurert i denne tråden og det er greit nok.
Vis hele sitatet...
Hei Taxidriver,
du har ikke blitt sensurert. En annen bruker har fått slettet ett innlegg, og da er vanlig prosedyre å også slette svar til dette slettede innlegget. Utover dette står alle innleggene i tråden intakt, også dine.

For øvrig ble jeg også trist da jeg hørte om dette selvmordet. Jeg pleier ikke skille mellom «kjendiser» og «mannen i gata», og jeg hadde heller ikke noen spesiell tilknytning til Ari Behn mens han levde, men et eller annet ved denne nyheten var ekstra trist for meg likevel. Tenker spesielt på døtrene hans, og Märtha Louise.
R.i.p 23.04.2021
Hvil i fred ari ,håper du har det bedre nå.
Ser at /r/conspiracy allerede har begynt å spekulere i årsaken til hans død pga at han anklagde Kevin Spacey for å ha befølt han på et afterparty i 2017.
Dette er en forferdelig trist sak, rett og slett en tragedie. Med hensyn til Ari Behns barn håper jeg folk viser folkeskikk og aller helst slutter å spekulere i hvorfor Ari endte sitt eget liv. Kondolerer til venner og familie.
Selvmordet hadde ingenting med Durek å gjøre. Durek er snill med barna og det var alt Ari brydde seg om i forhold til Durek.
Han feiret heller ikke jul alene.
Jeg vil ikke utlevere hans privatliv ytterligere og ber om at disse tullete spekulasjonene opphører.
Ser ikke helt nytteverdien i å spekulere i hvorfor.

Uansett er det trist som faen.

Hvil i fred Ari.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
At Durek Verrett fremstår som en ekstremt kjip og dustete fyr
er jeg helt enig i. Men å ta sitt eget liv på grunn av en sånn
idiot? Har vanskelig for å tro det.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner ikke jeg Durek Verret, ikke vet jeg så mye om han heller,
men basert på rollen han har i «the unbreakable Kimmy Schmidt» virker han da ikke SÅ ille?



Fra spøk til revolver:
Kondolanser til alle som kjente Ari å hans familie,
Håper han får hvile i fred nå.
Sist endret av Singhell; 26. desember 2019 kl. 18:15.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det er nok ikke sikkert vi får vite hva som var årsaken.

Det er alltid trist når noen tar sitt eget liv, man kan argumentere opp og ned om det er feigt eller ikke. Men det at folk faktisk velger dette er, for meg, så utenkelig..
Vis hele sitatet...
Vel, det stemmer at det ikke er fornuftig å ta sitt eget liv. Det er nettopp derfor du ikke skal kalle et suicidalt menneske for "feig" eller "egoistisk" for begge krever fornuft - noe man ikke besitter når man er så langt nede.
Kan se for meg at det er utrolig ensomt å være Ari. Jeg kjente han ikke, men anså han som en person med ufattelig mye innsikt og personlighet. Mediene skriver også at han var en person som så andre mennesker, noe jeg selv liker å tro at jeg gjør. En skyggeside ved en denne egenskapen er at man selv kan føle et savn av å bli sett som den man ønsker å bli sett som.

Fett nok at han kunne få en forside i riksen når som helst dersom han ønsket det, men avisene har alltid vinklet det til fordel for mannen i gata. Utrolig trist for alle berørte!
Utrolig trist når personer velger den utveien med å ta livet sitt, men synes ekstremt mange er hyklersk etter tragedien kom ut. Mannen er blitt latterliggjort og dømt nord å ned siden 2002 i media og sosiale medier. Kan vel sammenlignes med latterliggjøringen av Durek som pågår for tiden (uten at de kan sammenlignes forøvrig), men nå som mannen har tatt livet sitt, skrives det bare over hvor fantastisk denne mannen var. Hvorfor må mannen dø før han får høre slike positive ord? Det synes jeg er trist.
Leser i artikkelen til rosa elefant at ari var invitert til julefeiring med kongeparet, og durek var ikke invitert, men merta hadde invitert han like vel, så stakkars ari måtte bo med fyren og ex-dama på kongseteren i 2 dager og feire jul..
Det kan knekke den sterkeste mann.
Signaturen din knekker meg hver gang mr. roundtree :')

RIP Ari. Du slo meg som en type med humor! Derfor velger jeg å feire livet ditt med en morsomhet jeg leste i stad.

Ari Behn. Ikke akkurat Varig Behn.

Hvil i fred.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kjipt å høre om. Vemodig. Hvil i fred
Merkelig hvordan dette traff meg. Har jo null kjennskap til fyren annet enn at jeg så igjennom serien "Ari og Per" en gang i tiden.

Pleier ikke å føle så mye når jeg leser sånne ting i avisene, men akuratt med Ari så ble det spesielt.
Sist endret av Source; 28. desember 2019 kl. 02:07.
Trist som faen! men tenker dere på at det er 600 helt sikker fine personer som tar livet sitt hvert år ? Media er utrolige med å blåse opp saker som har potensiale til å få klikk. Normal etikk for aviser er at det ikke skrives om selvmord idet hele tatt. Ser mange aviser har nå gamle saker om Ari Behn som kan leses kun ved betaling... Er ikke det kritikkverdig så vet ikke jeg. Men det var Ari.... som jeg har sett har blitt kritisert hele tiden av media... men nå, nå er han .... se hva hva media skriver.
Alt skal melkes til puppen er tom, den enes død osv. Jeg er helt enig. Det blir egentlig usmakelig det som har skjedd i media de siste dagene.
Leste forresten Monopol av Helle Stensbak nå rett før jul og må si at det blir lett å se sammenlikninger med Behn.
Pressen: skriver dritt om personen.
Personen dør
Pressen: En engel har forlatt jorden.
Sitat av Source Vis innlegg
Merkelig hvordan dette traff meg. Har jo null kjennskap til fyren annet enn at jeg så igjennom serien "Ari og Per" en gang i tiden.

Pleier ikke å føle så mye når jeg leser sånne ting i avisene, men akuratt med Ari så ble det spesielt.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker det samme egentlig, kjente knapt til hva han hadde gjort bortsett fra å være kjendis, men tenker fortsatt at vi sitter igjen med et Ari Behn formet hull i norsk kultur som ingen kan fylle. Kanskje fordi vi får levert vel mye informasjon om "privat"livet til hans nærmeste.

Han ga et usedvanlig raskt inntrykk for en nordmann, kanskje litt derfor alle hadde en mening om han. Synd at en del gikk glipp av all selvironien, han var morsom.
Sist endret av Bothrops; 28. desember 2019 kl. 07:23.
Alt vel til Ari og håper han får en mer nøytral start neste gang ...
og i den utlevende og leverende ånd spør jeg om noe som har
lagt meg på bevisstheten etter nyheten kom ut ...
- Hvordan gjorde han det ? (og finnes det sikre kilder)
Det er lett å gjøre seg sine egne bilder av den situasjonen ....
Men må respektere hvis om det er noe de ikke vil dele ...
- mange måter å ta sitt liv om man så vil .,..
Hvil i fred og på en ny gren, Ari Behn
Sitat av radion Vis innlegg
og i den utlevende og leverende ånd spør jeg om noe som har
lagt meg på bevisstheten etter nyheten kom ut ...
- Hvordan gjorde han det ? (og finnes det sikre kilder)
Vis hele sitatet...
Det er gode grunner for at man ikke skriver om slikt, og det er ikke bare fordi det er spekulativt og ekkelt for de pårørende (som det også er). Nå snakker alle, til og med statsministeren, om at vi må ha mer åpenhet om selvmord. Jeg håper de tar hensyn til det vi vet om smitteeffekt. Jeg forstår godt at dette omtales og synes det er riktig, men synes kanskje det er i ferd med å bikke nå.
Sist endret av *pi; 28. desember 2019 kl. 10:11.
Var vel i en av de første artiklene på VG at de snakket om smitteeffekt.

De at man skrev at en person hadde tatt livet sitt var ikke så farlig, men så snart metoden ble nevnt så kom smitteeffekten.

Tanken er vel at de som tenker på selvmord ser at oi det funka, og gjør det samme.

Korreksjon var nettavisen.
https://www.nettavisen.no/livsstil/a...423901377.html
Sist endret av tearz83; 28. desember 2019 kl. 10:41.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
De at man skrev at en person hadde tatt livet sitt var ikke så farlig, men så snart metoden ble nevnt så kom smitteeffekten.
Vis hele sitatet...
Ikke å nevne selvmord, men kanskje å ta helt av med legendestatusen rett etterpå. Jeg synes altså det er helt fint at de som kjente ham skriver og sier fine ting om ham, men antallet hyllestoverskrifter på VG og Dagbladet kan man si noe om. Metode er det selvsagt ingen anstendige aviser som noen gang nevner.

Jeg er ikke imot åpenhet. Jeg tror det er viktig å snakke om at selvmord skjer, hvordan det er for de etterlatte og ikke minst åpenhet om det som skjer i ukene, månedene og årene før noen tyr til den løsningen. Overdrevent og ensidig fokus på enkeltpersoner som tar livet sitt tror jeg ikke har noen som helst forebyggende effekt, jeg håper bare det ikke har det motsatte.

Jeg unner Aris pårørende all støtte de kan få, bare så det er sagt. Men når Erna Solberg går ut og sier at vi må snakke mer om det, så håper jeg hun har satt seg inn i hva det vil si.

Her er for eksempel et innlegg med en litt annen og ganske viktig vinkling, selv om jeg ikke er enig i alt som står der: https://www.vl.no/verdidebatt/nok-mo...ghet-1.1638570

Skal man først smykke seg med åpenhet så tror jeg man må gå litt dypere enn det VG og Dagbladet har gjort til nå.
Sist endret av *pi; 28. desember 2019 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi har vel kanskje forsøkt lenge nok nå å ikke snakke om selvmord, ikke skrive om selvmord? Virker det? Nei det gjør vel ikke det. Som skrivet i tråden så var rett under 600 selvmord i 2017. Kanskje må selvmord på dagsorden. Slik at det blir en del folk bevissthet. Og slik at (man)folk kanskje spesielt på Ari Behns alder lærer å åpne opp, å snakke om ting som er vondt og vanskelig. Og også de yngre må kanskje minnes på at det er greit å be om hjelp. Og kanskje må alle vi rundt ta oss tid, være mer tilstede. Stille det vanskelige spørsmålet om vi tror noen sliter, eller kan ha tanker eller planer. Unnlatenhet har ikke ført til reduksjon i selvmord. Og om vi først tør å prate om det så kanskje vi alle lærer noe og kan ta det med oss videre.

Det sagt. Alle er forskjellige. Har forskjellig bagasje og forskjellige grunner. Selv om det er vondt for etterlatte, pårørende, venner og familie så får vi respektere valgene folk tar. Også om valget er å avslutte livet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vi har vel kanskje forsøkt lenge nok nå å ikke snakke om selvmord, ikke skrive om selvmord? Virker det?
Vis hele sitatet...
Det er ingen som tar til orde for å ikke snakke om problematikken. Det finnes massevis av gode eksempler på at det gjøres på en klok måte, f eks Else Kåss Furuseth. Vi vet derimot at ukritisk fokus på enkeltselvmord er farlig, det er en kunnskap man har hatt lenge. Det er ikke bare å si "åpenhet" og så kjøre på med overskrifter. Det finnes bra og mindre bra måter å gjøre det på. Radion spurte etter info om metode, det er for eksempel ikke en bra åpenhet, det er en spekulativ og veldig triggende "åpenhet". Debatten rundt 13 reasons why er et eksempel på at dette temaet må håndteres med klokskap.

Selv kan jeg sikkert beskyldes for mye rart, men ikke for å ikke minne folk på at det er greit å be om hjelp.
Helt sant Pi. Det går an å snakke om emnet uten å meske seg bisarre detaljer eller triggerpunkter.