Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 904
Har hatt en del problemer med telefonen min, men har aldri levert den inn, fordi jeg trodde det var software problem, men etter reflashing og fabrikkinstillinger på ny og gammel firmware, så har jeg konkludert med at det er hardware-feil. Har helst lyst å levere den inn, for så å heve kjøpet på den. Er dette mulig?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Det kommer an på hva slags avtale du fikk når du kjøpte den.
Elkjøp f.eks. opererer med fri retur i 30 dager uansett.

Men generelt har utsalgsstedet krav på å prøve å reparere telefonen før de refunderer kjøpet. Er det noe feil med den, som du sier, kan du bare levere den inn å be de fikse den.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Kjøpte den på Komplett for, ihvertfall 5 måneder siden. Kan jo være at Komplett er i det snille hjørnet når jeg leverer den inn også :P
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av 23732 Vis innlegg
Kjøpte den på Komplett for, ihvertfall 5 måneder siden. Kan jo være at Komplett er i det snille hjørnet når jeg leverer den inn også :P
Vis hele sitatet...
Er det en feil på telefonen, som ikke du har forårsaket har du krav på å få fikset telefonen.

Relevant her er forbrukerkjøpsloven.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Vet jeg har krav på å få reparert telefonen, men om jeg har krav på å få hevet kjøpet. Det er det jeg vil, ettersom jeg har lyst på en annen telefon.
Nei, du har ikke krav på å heve kjøpet etter fem måneder.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du har ikke krav på heving før de har prøvd å reparere den 3 ganger.
Når fabrikkgarantien er utløpt kan det hende du får nytt produkt eller pengene tilbake når du leverer inn på reklamasjon.
Sist endret av datagutten; 2. mars 2013 kl. 22:24.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Du har garanti fra produsent i 2 år etter kjøp av telefonen. Send en mail til Komplett, som deretter sender deg en returpakke. De sender den inn på service. Hvis du leverer den inn 3 ganger for dette problemet har du rett til å heve kjøpet.

Er skaden selvpåført? Har du skrudd på telefonen? Da vil du måtte betale for å få den utlevert iogmed at skaden da er selvpåført.