Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2860
Så ikke noen spesiell anime tråd her! (Vet ikke om det er en offisiell tråd for dette). Men tenkte nå jeg skulle lage en.

Sjanger, land det ble produsert i eller lengden på serien har ingenting å si så lenge det en animert serie. Legg gjerne inn en personlig review av serien, hvilken sjanger det er, hvor mange episoder det er, kanskje en link til en side som har den informasjonen slik at folk kan få en generell innfølgelse av hva serien omhandler. Jeg begynner med min favoritt gjennom tidene:

Bleach

Sjangeren er fantasy / action for det meste, med ett par sidestories (fillers) som inkluderer flere sjangre, men for det meste action relatert.

Serien omhandler shinigamis (dødsguder), og omhandler hovedpersonen Ichigo. Skal ikke gi opp noe informasjon om hvordan serien begynner, og om hvordan den er gjennom hele serien (Som fortsatt er pågående). Det er for nå, over 350 episoder og 4 filmer som er lansert innen serien, det er fordelt over 16 sesonger (16 main stories).

Anbefaler denne på det sterkeste for de fleste anime fans, selv om du ikke har vært noen stor fan av action relaterte anime serier.


Kommer til å legge ut et par andre serier som jeg har fulgt godt med og vil rekommendere for andre å se. Har en veldig variert smak når det kommer til Anime, så kommer nok ikke tl å bare være action relatert.

Tenkte jeg også ved senere anledning, skulle lage en egen liste over serier, basert på sjanger, som viser informasjon om episoder, sjanger og en link til en anime review side slik at folk lett kan se gjennom andres rekomendasjoner.

Mvh Rediver
Avatar

den med han karen med pila i panna!
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Bible Black! <3
Hvis det gjelds; The Boondocks. Tegnestilen er i hvertfall manga?
Naruto+Shippuuden mange karakterer å bli glad i, samt veldig bra filosofi i serien. Bra action og brukbar humor. I motsetning til bleach så dør faktisk de snille av og til og begravelsene blir ofte veldig emosjonelle.
Sist endret av Thriller; 5. januar 2012 kl. 13:31.
Darker than Black.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Thriller Vis innlegg
Naruto+Shippuuden mange karakterer å bli glad i, samt veldig bra filosofi i serien. Bra action og brukbar humor. I motsetning til bleach så dør faktisk de snille av og til og begravelsene blir ofte veldig emosjonelle.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig der. Naruto + Shippuuden er nok den beste anime jeg har sett på. Man føler virkelig med karakterene underveis, og det skjer alltid ting du ikke forventer.

Kan jo også legge til Full Metal Alchemist, den første serien. Likte storyen ekstremt godt, og tenker at jeg kanskje må se den igjen.
The Nerdrager
Trådstarter
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Må si meg enig der. Naruto + Shippuuden er nok den beste anime jeg har sett på. Man føler virkelig med karakterene underveis, og det skjer alltid ting du ikke forventer.

Kan jo også legge til Full Metal Alchemist, den første serien. Likte storyen ekstremt godt, og tenker at jeg kanskje må se den igjen.
Vis hele sitatet...
Har selv sett Full Metal Alchemist 2 ganger, og det er fortsatt en av mine favoritter
One Piece er definitivt den beste anime serien spør du meg, bleach, naruto, avatar, dbz og fairy tail ligger ett hakk under.
Fra Wikipedia:
"The series begins with the execution of Gold Roger, a man known as the King of the Pirates. Just before his death, Roger announces that his treasure, the One Piece, will be up for the taking, causing the Great Pirate Era to begin. As a result, countless pirates set out to the Grand Line to look for the treasure.
Twenty years have passed since Roger's execution, and Monkey D. Luffy, a young pirate inspired by the pirate known as "Red-Haired" Shanks, has since set off on a journey from the East Blue to succeed Roger and find the treasure."
Wikipedia siden er full av spoilers, pass på!
Death Note og Code Geass definitvt!
Verdens vanskligeste spørsmål detta
har noen jeg syns er veldig bra, men ingen på topp.

Eureka 7
Taiga
Ergo proxy
Code geas
Beck mongolian chop squad

Også miranai nikki som er ongoing er ekstremt bra

bleach er supert også, men kan ikke toppe noe over

Edit: Fairy tail såklart! lol hvordan kan jeg glemme den super anime Oo
Sist endret av Tombøtte; 5. januar 2012 kl. 15:07.
Dragon ball og one piece er de beste animene helt klart!
Den beste anime serien jeg har sett må være Death Note. Sett den tre ganger og den er like bra hver gang. Serien har 37 episoder.

Serien handler om Light Yagami, en student som på vei hjem fra skolen finner en notisblokk. Men dette er en veldig spesiell notisblokk som har evnen til å drepe hvem som helst.
Serien har veldig mange twister og tankespill og "katt og mus".
Afro samurai ;D
Må være Full Metal Alchemist og Full Metal Alchemist Brotherhood, begge to er sykt elsk!
Death Note.

Eneste non-samurai animen jeg liker. Og den er jagge fantastisk. Samtykker også til å se spillefilmene som jeg finner nokså underholdene. Liker prinsippet til Kira
One Piece, enkelt og greit! =)
Slenger meg på one piece, mye bra humor, kreativitet, veldig bra bygget historie som jeg håper aldri tar slutt.

Jeg leser forsåvidt både naruto og one piece, men one piece er det appellerer til meg mest.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
min favoritt må vel vere GunDam, liker alle ^^
også stiller, 11 eyes og beelzebub, veldig høyt på listen
The Boondocks, du finner ikke bedre svart humor. (bokstavelig talt)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fullmetal Alchemist: Brotherhood kom ut i 2009, og den er fortsatt ubestridt #1 på min liste, i hvert fall. Merk at denne er forskjellig (og uendelig mye bedre) enn den første animen - den første sporet av fra manga-historien og gjorde det jævlig dårlig i tillegg. Den er fortsatt verdt å se, tho. Brotherhood forteller historien slik den var ment å fortelles, og er mer sjef på alle måter. (64 ep)

Det er også verdt å få med seg "Higurashi no Naku Koro ni", en spennende historie med horror-preg. Da bør man også se "Higurashi no Naku Koro ni Kai", som IMO skulle ha vært en offisiell del av serien. Begge er nødvendige for å få med seg hva som egentlig skjer.
Advarsel om "sterke scener" (dvs. blod og gørr) og at storyen lager fette lite mening til man har sett begge delene. Da er den til gjengjeld awesome. (26+24 ep)

Andre nevneverdige anime:

Mahou Shoujo Madoka Magika, og nei, den er ikke like barnslig som den synes. Den er imidlertid trippy som helvete. Den handler om jenter med magiske krefter og god/ond-kamp etc. etc., men har null problem med å bryte seg ut av sjangeren slik at det spruter svidde biter av klisjé. (12 ep)

Monster. Denne foregår uvanlig nok i Tyskland, og handler om en japansk hjernekirurg som redder en noe... uvanlig pasient. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal kunne gi et greit sammendrag uten å spoile, så jeg lar være. Serien er ikke så ekstremt action-fylt og kan bli litt langtrukken... (74 ep)

Death Note. Ikke noe ukjent navn, men uansett: en "shinigami" (dødsgud) kjeder seg, og bestemmer seg for å slippe en såkalt Death Note ned blant menneskene. Dette er en magisk bok som lar hvem som helst drepe hvem som helst ved å skrive navnet deres i boken. En "vanlig" tenåring finner boken og bestemmer seg for å ta et oppgjør med verdens mange urettferdigheter... (37 ep)
Sist endret av robhol; 5. januar 2012 kl. 16:17.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Bortimot umulig for meg å fastslå hvilken anime jeg synes er best, men det må nok være en hvor man blir sterkt følelsesmessig knyttet til karakterene. Noen nevneverdige animer som er et must for meg ihvertfall:
Alle verdt å sjekke ut i min mening.
Jeg ser ikke like mye på serier som jeg tidligere gjorde, og da minimalt med anime. Det hender jeg ser en episode eller to om jeg pluttselig lurer på hvordan det går med Naruto feks, men ellers er det lite. Derfor er jeg ikke videre oppdatert på animefronten.
De seriene som jeg da har sett og husker som bra er som følger:

Trigun:
Et western-eventyr satt til en fremmed planet. Ganske humoristisk med actionfyllte innslag. Handler om Vash The Stampede, som må slite rundt i ørknen med en dusør på 60,000,000,000$$ klistret til navnet sitt. På slep har han to forsikringsagenter som prøver å minimere skadene det blir påført byer etter at dusørjegere prøver å få tak i Vash.

Rurouni Kenshin OVA:
Samuraisverd, blod, pent tegnet og en mer voksen serie enn den "egentlige" animen. En gjennomført serie i mine øyne.
En gutt ved navn Shinta får familen slaktet, men han selv blir reddet av en sverdmester. Han begynner som lærling hos sin redningsmann og befinner seg snart i en stilling som snikmorder; her går alt til helvete. Romanser, spioner, trippeldrama og død. God stil, selv for oss mer voksne.

Gunslinger Girl:
Småjenter med store gunnere. En statlig organisasjon i Italia bruker småjenter i krigen mot terror. De hjernevasker dem og gir dem våpen og får de til å utføre drap i stor stil. Det er en serie som er mer drama-orientert enn ren nedslaktig av bad guys, noe som gjør den ganske bra imo.

Vel, det er de jeg husker som gode serier. Det begynner som sagt å bli noen år siden jeg så på anime...
POKEMON! POKEMON! POKEMON! POKEMON!!!
Off topic: Er ikke noe særlig glad i anime..
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
The Boondocks, du finner ikke bedre svart humor. (bokstavelig talt)
Vis hele sitatet...
Boondocks er vel ikke anime? Anime er vel japansk tegneserie, men det tegnes jo på samme måte, men er jo fra Amerika, jeg ser ihvertfall på The Boondocks som noe ala South Park, men er jo kanskje den beste serien som finnes.

Andre animer som er digge.

Hellsing Ultimate

Afro Samurai

Dragonball

Naruto

Bleach

og Full Metal Panic
Sist endret av kimmy9gga; 5. januar 2012 kl. 21:51.
Ingen som har nevnt Clannad og Clannad After Story. Skriver fra iPhone så les om Clannad her: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Clannad_(film)

Clannad er uten tvil den beste serien jeg har sett. Rett under Clannad ligger One Piece, Hajime no Ippo, Naruto + Shippuuden.
Naruto, One Piece, Death Note og Claymore tipper jeg. Begynner å bli en stund siden jeg har fulgt med på anime.
Jeg må si at mne favoritter er Death Note og Chobits.
Death Note - Min guilty pleasure..

Liker framstillingen av karakterene, samt bra plot og storyline hjelper. Helt ærlig er det den eneste anime serien jeg har sett.
Death Note og Elfen Lied!
Friends.


Ellers er Seinfeld også topp!
Sitat av missjones Vis innlegg
Friends.


Ellers er Seinfeld også topp!
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om disse animene, hvor finner du dem? Link til info om dem?
Sist endret av Gt&Hoo; 5. januar 2012 kl. 23:32.
Hajime No Ippo er definitivt den beste animen jeg har sett i mitt liv. Handler om en sjenert gutt som blir mobbet på skolen men møter en bokseproff. Ippo finner da ut at han vil lære seg boksing. Ikke bare er boksescenene fantastisk bra, men også livet til Ippo utenfor boksingen da han er den minst sannsynlige bokseren du kan tenke deg - et sjenert mobbeoffer. Totalt 76 Episoder over 2 sesonger. Jeg har sett alle 76 episodene 4 ganger siden serien kom ut, den er virkelig så bra!

Ellers er "Tengen toppa gurren lagann" en serie som er verdt å få med seg. Episk Mecha serie du bare må elske. Gantz som heller ikke er nevnt tidligere er den merkeligste og også en av de beste animene jeg har sett. Umulig å beskrive hva denne serien handler om.
Sist endret av Boo-Boo; 5. januar 2012 kl. 23:48.
Muligens litt Off topic, men er det noen som kan anbefale meg like gory/blodige/voldsomme Anime serier som Elfen Lied? Og on topic: Nr.1 "One Piece", og Nr.2 "Full Metal Alchemist"
Vil påstå jeg har sett godt over normalt av anime i forhold til gjennomsnittet for de som ser på anime. One outs er favoritt serie, kanskje litt fordi den er såpass ukjent. Vil og anbefale hunter x hunter for alle som ser naruto eller bleach. (både naruto og bleach har kopiert grovt av serier han som skriver hxh har lagd. Ikke d at både bleach og naruto er mindre awesome fordet.) skulle utdypa litt, men skriver på mobil. :-)
Cowboy Bebop Space Cowboys. Need I say more?
Naruto (henger vel igjen. Har sett på siden det startet. leser mangaen på siden.)
B Gata H Kei Ei overdrevent veldreid tenåring kjemper mot å få 100 sexpartnere.
Kaichou wa Maid-sama! En feminist på en unisex skole blir kåt på en blond dude. Hun blir dritflau når han oppdager at hun jobber som "maid" på en theme-café.
Death Note En dødsgud som kjeder seg "mister" notatboka som blir brukt til å ta liv i den virkelige verdnen. En supersmart dude med et cheesy navn plukker den opp og finner ut at han potensiale til å få gudestatus. En dude som også er supersmart, detektiv og fremtidig diabetesoffer tar opp kampen. Denne er verdt å se.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Naruto, One Piece, Death Note og Claymore tipper jeg. Begynner å bli en stund siden jeg har fulgt med på anime.
Vis hele sitatet...
På tide og begynne å følge med Naruto igjen, nå som fillerne som har holdt på flere månder endelig har tatt slutt
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjM1NDcxNDc1NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDgyNjMzMQ@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_.jpg

Elfen lied.

Må være min favoritt. Kan vell kategoriseres som en psykologisk horror drama. Serien begynner litt billig, med en naken kjærring som bryter seg ut av en lab og dreper alle. Men det skjer så sykt mye mer i de 13 episodene som er ute. En del humor, mye nakenhet og vold, mye som spiller på psyken.

Denne serien fanget meg veldig, så mye at jeg faktisk gikk rundt å tenkte på hva som hadde skjedd, hvorfor osv. I forhold til å bare legge serien fra meg å gå rett på noe nytt.
Hør på denne du, fra elfen lied : http://www.youtube.com/watch?v=o_SChDmSedM

tar du til tårene ? utrolig bra serie


Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjM1NDcxNDc1NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDgyNjMzMQ@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_.jpg

Elfen lied.

Må være min favoritt. Kan vell kategoriseres som en psykologisk horror drama. Serien begynner litt billig, med en naken kjærring som bryter seg ut av en lab og dreper alle. Men det skjer så sykt mye mer i de 13 episodene som er ute. En del humor, mye nakenhet og vold, mye som spiller på psyken.

Denne serien fanget meg veldig, så mye at jeg faktisk gikk rundt å tenkte på hva som hadde skjedd, hvorfor osv. I forhold til å bare legge serien fra meg å gå rett på noe nytt.
Vis hele sitatet...
Dette blir kanskje en lang "liste" som kanskje blir litt rotete, men det får nå være.
Dette er ikke alle seriene jeg har sett, men noen av de jeg likte best, og noen av de har jeg til og med sett mer enn en gang. Kanskje jeg kommer med flere senere. Skal prøve og ikke avsløre noe.

Naruto

Sjangeren er vel fantasy / action, som har masse slossing.

Naruto er en ung gutt som ikke er godt likt blant noen i landsbyen han bor i. Han bestemmer seg for å bli den beste ninja'en som landsbyen har sett, slik at folk skal begynne å like han.Serien består egentlig av to deler. Naruto og Naruto Shippuden. Hver av disse delene består av ca 220 episoder.

Dette er en av seriene jeg likte mest. Gleder meg som en liten unge til hver torsdag når det kommer en ny episode.

Bleach

siterer bare det "Rediver" sa :P
Sitat av Rediver Vis innlegg

Bleach
[i]Sjangeren er fantasy / action for det meste, med ett par sidestories (fillers) som inkluderer flere sjangre, men for det meste action relatert.

Serien omhandler shinigamis (dødsguder), og omhandler hovedpersonen Ichigo. Skal ikke gi opp noe informasjon om hvordan serien begynner, og om hvordan den er gjennom hele serien (Som fortsatt er pågående). Det er for nå, over 350 episoder og 4 filmer som er lansert innen serien, det er fordelt over 16 sesonger (16 main stories).
Vis hele sitatet...
Dette er også en av favorittseriene mine, og gleder meg som en unge til hver tirsdag når det kommer ny episode.

Black lagoon

Serien handler om et "bud skip" som gjør oppdrag de får. Dette han være alt fra å hente ting til drap.
Serien har ganske spessiele sener med skyting som er helt overnaturlig.

Dette er den første anime serien jeg så, og jeg digget den! Fikk gåsehud og frysninger til tider.

Code Geass

Japan holder på å bli tatt over, men hovedpersonen Lelouch møter tilfeldigvis en jente som gir han en spesiell evne som kan redde japan fra å bli tatt over

Dette er ikke serien for deg som er glad i mye snakking.

Elfen Lied

Siterer det TheGloryHole sa, ettersom vi har ganske lik mening om serien, bare det at dette ikke er min favorittserie, men den er bra!
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg

Må være min favoritt. Kan vell kategoriseres som en psykologisk horror drama. Serien begynner litt billig, med en naken kjærring som bryter seg ut av en lab og dreper alle. Men det skjer så sykt mye mer i de 13 episodene som er ute. En del humor, mye nakenhet og vold, mye som spiller på psyken.

Denne serien fanget meg veldig, så mye at jeg faktisk gikk rundt å tenkte på hva som hadde skjedd, hvorfor osv. I forhold til å bare legge serien fra meg å gå rett på noe nytt.
Vis hele sitatet...
Jeg vil også legge til at det er ganske mye blod i denne serien.

Deadman Wonderland

Serien handler om en ung gutt som er på skolen en helt vanlig dag. Helt plutselig kommer det en fremmed mann inn i klasserommet og dreper alle som er der unntatt denne unge gutten som bare er 14-15 år. Når politiet kommer, tror de at det er denne gutten som hadde drept alle, noe som ikke er sant, men han blir allikevel satt i fengsel. Han kommer på et helt spesielt fengsel der alle regler er snudd på hode.

Dette er en serie jeg begynte å lure på hva som hadde skjedd med verden hvis dette var mulig i virkeligheten.

Fairy Tail

Serien handler om en guild som driver med magi og driver med oppdrag.
Serien starter ganske barnslig, men den tar seg opp, men er allikevel litt barnslig til tider.

Følger med på serien hver lørdag når det kommer en ny episode. Dette er en av de jeg liker akkurat nå.

Kampfer

Serien handler om en gutt som en dag har en merkelig drøm der han var en dame som ble jaget av en annen dame som hadde pistol. Det viser seg at denne drømmen kanskje ikke bare var en drøm?

Denne serien er en sloss serie og med jenter med "store pupper" nesten sex scener, og mer som minner om hentai. Den er også ganske morsom.
Jeg likte denne serien fordi den er morsom og kommer hele tiden med noe nytt og uventet.


ChäoS;HEAd

Serien handler om Takumi Nishijou som er en high school student som tilbringer mye tid foran PCen og ser på anime. Han liker ikke menneske jenter, men bare anime jenter. En dag får han vite om et mord og blir dratt med i saken.

Denne serien er ganske så mindfucked. Er en av de jeg likte godt når det gjelder å gjøre det spennende, og "hva er det som egentlig skjer?" følelsen.

Death Note

siterer robhol

Sitat av robhol Vis innlegg
Death Note. Ikke noe ukjent navn, men uansett: en "shinigami" (dødsgud) kjeder seg, og bestemmer seg for å slippe en såkalt Death Note ned blant menneskene. Dette er en magisk bok som lar hvem som helst drepe hvem som helst ved å skrive navnet deres i boken. En "vanlig" tenåring finner boken og bestemmer seg for å ta et oppgjør med verdens mange urettferdigheter... (37 ep)
Vis hele sitatet...
En spennende serie jeg så på 2 dager. Syns det var litt for mange episoder midt i serien som var litt kjedelig, men ellers var den konge!
Jeg er enig i at One Piece, Bleach og Naruto+Shippuuden er de beste. Jeg syntes også Death Note var ganske spennende. Men jeg er igrunn på utkikk etter noe som kan gi meg samme kicket av å sitte og se på, som jeg får da Luffy, Naruto eller Ichigo sloss. Hvis noen har en bra serie hvor dette kriterie oppfylles. Skrik ut!
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Sitat av jookaRn Vis innlegg
Jeg er enig i at One Piece, Bleach og Naruto+Shippuuden er de beste. Jeg syntes også Death Note var ganske spennende. Men jeg er igrunn på utkikk etter noe som kan gi meg samme kicket av å sitte og se på, som jeg får da Luffy, Naruto eller Ichigo sloss. Hvis noen har en bra serie hvor dette kriterie oppfylles. Skrik ut!
Vis hele sitatet...
Har en serie som kan være noe: http://myanimelist.net/anime/6702