Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2243
Dette er en rap jeg lagde da jeg bare fikk dårlig respons på ting jeg har vært med på tidligere, det er første gang jeg rapper solo. Hva synes dere om den?

http://www.youtube.com/watch?v=3NcY5...el_video_title


Denne versjonen tenkte jeg egentlig ikke inkludere, men alle kompisene mine synes den er bedre så jeg bare poster den.
http://www.youtube.com/watch?v=Xh8nP...feature=relmfu
nei, dette likte jeg ikke... dårlig flow og teksten er veldig dårlig
Typisk "Hip pop", ikke noe jeg liker, beklager.
har du laget denne for bare kødd? eller er det seriøst?

Falt ikke helt i min smak dessverre
Sitat av fth Vis innlegg
har du laget denne for bare kødd? eller er det seriøst?

Falt ikke helt i min smak dessverre
Vis hele sitatet...
+1

Dette var skikkelig dårlig, anbefaler at du prøver ut andre ting for å se om du har mer talent der.
Beaten er jo helt på trynet. Rare synth lyder som hører hjemme på 80-tallet, og ikke i denne typen musikk. Sorry, men du må nok prøve igjen
Å snakke følelsesløst i en mic, næh. Få litt mer aggresjon, litt følelser. Og ikke noe "nikotin er kult, ritalin å."
Trøndere er helt på trynet.
Er noe som heter publikum, og det er der du tillhører

LOL
Sitat av Runardo Vis innlegg
Trøndere er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Trønder? han er jo Same fra Finnmark.
Jeg og Choobe som driver og produsere dette "scrapet" btw.

Og dette var laget for hobbybasis (smått seriøst og litt useriøst)
mere vet jeg ikke, ts for svare selv, han som gikk for Solo

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Å snakke følelsesløst i en mic, næh. Få litt mer aggresjon, litt følelser. Og ikke noe "nikotin er kult, ritalin å."
Vis hele sitatet...
Vi sier ikke nikotin/ritalin er kult, ritalin er ADHD medisin, og nikotin er avhengighetsskapende også er vi 18+.
Ritalin og nikotin har rim, og derfor dette brukes og rappen er ment for og være yo yo yo, hvis du forstår.

Et Samisk versjon med følelser er vanskelig og uttrykke.
Dette var gjennomført... rævva! Monotont, ingen bra punchlines, ingen multies, bare A4 rhymes om bongtrekk og tjah.. Nei. Sorry for den krasse kritikken, men dette her var helt jævlig dårlig!
Kan ikke si at dette var noe å skryte av nei... det er liksom ingen feel i rappen, ingen flow mellom linjene, hvis du skjønner, og stemmen var ganske trist i seg selv den å ...

beklager kritikken
Man kan ikke automatisk rappe bare fordi man har mic og en YouTube-bruker. Tror dette er beviset på det.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for respons, jeg har fått med meg at jeg ikke kan rappe for shit, men jeg bryr meg egentlig ikke, jeg liker å gjøre det uansett. Det er hobbybasis, som Kain sier, og jeg er egentlig ikke så nøye på respons, kanskje ta noe til etterretning, men ingen veldig stor betydning. Hadde ikke postet den her om ikke Kain insisterte på at jeg MÅTTE få respons fra freakforum.

Beaten bruker jeg FORDI alle hater den, ettersom rappen går ut på det, et par fjortislinjer, ok, den ser jeg.

Skal jobbe mer med flow, punchlines, ok, jobbe med det å. Men den delen om "A4 rim" og "ingen multies" må jeg si meg uenig med, er fullt av rim inni linjene. forklar meg hva faen et A4 rim er?
Din egen video oppsummerer det hele.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av cpt.kaptein Vis innlegg
Din egen video oppsummerer det hele.
Vis hele sitatet...
Takker for konstruktiv kritikk.
OT: Kain har vært gjennom kjøttkværna tidligere (her på 'bruket'), med samme resultat. Forbauser meg over at han anbefalte deg å poste den her da han burde vite at det kun fører til "flaming". I hvertfall når produktet er såpass dårlig.
Lukter litt troll fra hans side ..

Vel, her kommer kritikken: Jævla rævva. Begynn på nytt og hør på kvalitetsrik musikk for å hente inspirasjon og tips. Dette ligner ikke grisen.
Så at du hadde en video om fåggelwrap, du har vel ikke postet den her før eller? Mener å sett den postet her og at den også fikk ganske mye negativ kritikk.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
OT: Kain har vært gjennom kjøttkværna tidligere (her på 'bruket'), med samme resultat. Forbauser meg over at han anbefalte deg å poste den her da han burde vite at det kun fører til "flaming". I hvertfall når produktet er såpass dårlig.
Lukter litt troll fra hans side ..

Vel, her kommer kritikken: Jævla rævva. Begynn på nytt og hør på kvalitetsrik musikk for å hente inspirasjon og tips. Dette ligner ikke grisen.
Vis hele sitatet...
Anbefalte han får tips og litt kritikk tenkte freak, ikke får å føre til flaming'.

Sitat av Sargasm Vis innlegg
Så at du hadde en video om fåggelwrap, du har vel ikke postet den her før eller? Mener å sett den postet her og at den også fikk ganske mye negativ kritikk.
Vis hele sitatet...
Fågelwrap.
Sinquah, meg og han Choobe står får den.
Den var en internt "dritt" som ikke skulle komme ut på forumet.

http://freak.no/forum/showthread.php...ght=randomfish
Sist endret av justastonedhuman; 17. september 2011 kl. 21:21.
Jeg har altid avskydd all dialekt som er fra lengre nord enn Bergen. Du har bekreftet hatet.
Jeg får vondt i hodet av sangen, arrogansen stråler som gamma ut av hvert ord..
Sitat av Kain Vis innlegg
Ritalin og nikotin har rim, og derfor dette brukes og rappen er ment for og være yo yo yo, hvis du forstår.
Vis hele sitatet...
Rimene i en låt skal ikke bare være ord som rimer, ordene må jo ha en mening som hører til låten.
Fremtidig tips;
1. Ikke sett bilde av deg ut slikt med en ballong og søt south-park t-skjorte, når du lager en "rappe" låt.

2. Hvis du satser på en rapper som framtidsplan, kan du gjøre som image rapperne/hip-hoperne/popperne i Amerika. Du fremfører rapverk helt andre personer har skrevet, så bruker du autotune stemmeskifter og kabom så er du The-Next-Hit. En mix av Lil-Wayne blandet med T-Pain.


Uansett, ikke prøv deg mer med dette. Noen ting er bare ikke ment for noen mennesker, og rap er ikke din ting.

Haha jeg likte den samiske versjonen du har på youtube.
http://www.youtube.com/user/ChoobeVi.../1/Xh8nPZCUXTA
Sist endret av Ivar; 17. september 2011 kl. 21:27.
hahaha, får så lattis av beaten du har valgt, den er så "serious business".

men jeg likte ikke teksten da, ble litt for mye føkk alle sammen, føkk ditten og føkk datten eller noe sånt:P
ble nesten litt emo-rap, lol.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ivar Vis innlegg
Fremtidig tips;
1. Ikke sett bilde av deg ut slikt med en ballong og søt south-park t-skjorte, når du lager en "rappe" låt.

2. Hvis du satser på en rapper som framtidsplan, kan du gjøre som image rapperne/hip-hoperne/popperne i Amerika. Du fremfører rapverk helt andre personer har skrevet, så bruker du autotune stemmeskifter og kabom så er du The-Next-Hit. En mix av Lil-Wayne blandet med T-Pain.


Uansett, ikke prøv deg mer med dette. Noen ting er bare ikke ment for noen mennesker, og rap er ikke din ting.

Haha jeg likte den samiske versjonen du har på youtube.
http://www.youtube.com/user/ChoobeVi.../1/Xh8nPZCUXTA
Vis hele sitatet...
T-skjorten er jo litt selvironi da.
Nei, jeg satser ikke på rapper som framtidskarriere, det er kun en hobby, og jeg liker å gjøre det, som sagt... hadde ikke lagt den ut her om ikke Kain ville jeg skulle få kritikk fra dere. Dere er i vært fall ærlige, setter pris på det.

Den samiske versjonen er visst den jeg har fått mest god respons på, kanskje jeg skal beholde den.

Sitat av Effage Vis innlegg
Rimene i en låt skal ikke bare være ord som rimer, ordene må jo ha en mening som hører til låten.
Vis hele sitatet...
Den tar jeg til meg.

Sitat av Dalaras Vis innlegg
hahaha, får så lattis av beaten du har valgt, den er så "serious business".

men jeg likte ikke teksten da, ble litt for mye føkk alle sammen, føkk ditten og føkk datten eller noe sånt:P
ble nesten litt emo-rap, lol.
Vis hele sitatet...
Beaten er en jeg snekret sammen i FL Studio, som jeg personlig likte, men har fått veeldig få gode responser på den, derfor valgte jeg den til denne rappen, for den handler om hatere.

Emo-rap? xD

Ok, jeg tar til meg at jeg kanskje avviker fra innholdet å får inn litt "fjortis" innhold i blant. better luck next time. men jeg tror jeg skal la dere være i fred fra nå av når det gjelder rappinga mi. x)
Sist endret av droppboks; 17. september 2011 kl. 22:38.
Sorry for den brutale kritikken :P Trodde du seriøst gikk inn for det :P ja skjønte etter at jeg hørte den samiske versjonen at dette er mer en hobby/tulleting du driver med.

Men ja, ha en mening i teksten din, et budskap, et tema. Et eller annet - samme hva, og prøv å bann minst mulig unødvendig banning, for det er slitsomt å høre på føkk føkk føkk føkk hele veien :P
Likte "melodien" d(^_^)b
Er det bare jeg som synes det var dritbra altså?


Nei seriøst...dette var dessverre veldig ille :/ Det er liksom ikke noe annet å si, en at du burde prøve noe annet. F.eks hekling eller hoppe i strikk.
Faen så fælt.
My ears are burning. Var dessverre ikke noe fint altså... Hva handler "rappen" om egentlig?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
My ears are burning. Var dessverre ikke noe fint altså... Hva handler "rappen" om egentlig?
Vis hele sitatet...
Tror det er en slags "jeg driter i hva alle andre mener, så jeg forgifter ørene deres med dene driten for å vise hvor careface jeg er."
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Tror det er en slags "jeg driter i hva alle andre mener, så jeg forgifter ørene deres med dene driten for å vise hvor careface jeg er."
Vis hele sitatet...
Spot on