Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 955
Hei


Holder på å rense datamaskinen litt her, og lurer egentlig på hva den raskeste måten for å fjerne programmer på er? Har mange sånn dritt-programmer på maskinen som ble lastet ned for 2 år siden. Men det er så utrolig tungvindt å gjøre det gjennom kontroll-panelet.

Håper noen kan gi meg et godt svar.
Takk på forhånd
Du kan jo gjøre det gjennom CCleaner? Funksjonen er vel så og si lik den som "Legg til eller fjern programmer", bortsett fra at den virker litt raskere.
Hvorfor er egentlig så tungvint å avinstallere gjennom kontrollpanelet? Den gjør jo alt for deg... Du kan jo også gjøre alt selv: Slette en haug av filer plassert på forskjellige plasser.
jepp, +1 på prognisse.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Det er tungvindt fordi jeg har over 100 ting som skal slettes, og det tar forferdelig lang tid.
Det er det kjappeste.. du kan starte mange samtidig i ccleaner da, i motsetning til KP
Installere OS'et på nytt er vel raskest, tror jeg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er tungvindt fordi jeg har over 100 ting som skal slettes, og det tar forferdelig lang tid.
Vis hele sitatet...
Du har lagt inn 100 jallaapplikasjoner ? Good game indeed.

Add remove er såklart det enkleste da du neppe har lyst å tråle registry etter alle mulige endringer og i tillegg slette alle filer manuelt.
CC-cleaner er en option såklart, om den er så forferdelig mye kjappere, tja.

Men hvis du faktisk legger inn såpass mye drit ville jeg heller vurdere å lage et golden image neste gang du reinstallerer maskinen og bruke dette for å restore hver gang du skal "være hip og urban".

Eventuelt begynne å tenke før du gjør ting.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Dette skjedde for 3 år siden, da jeg var tidenes fjortiss.

Men, nå går jeg bare inn på selveste harddisken og sletter. Ser jo ut til å fungere.....
Du kan prøve Revo uninstaller, den er ikke rask, men grundig.

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Dette skjedde for 3 år siden, da jeg var tidenes fjortiss.

Men, nå går jeg bare inn på selveste harddisken og sletter. Ser jo ut til å fungere.....
Vis hele sitatet...
Da blir det liggende igjen mye bøss du ikke har bruk for.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er tungvindt fordi jeg har over 100 ting som skal slettes, og det tar forferdelig lang tid.
Vis hele sitatet...
Programmet de fleste datateknikere/verksted jeg kjenner til bruker er PC Decrapifier; http://www.pcdecrapifier.com/
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Dette skjedde for 3 år siden, da jeg var tidenes fjortiss.

Men, nå går jeg bare inn på selveste harddisken og sletter. Ser jo ut til å fungere.....
Vis hele sitatet...
Om du kun går inn på c:\Program Filer\* og sletter de filene som er plassert der, fjerner du langt ifra alt. Et program spres ofte filene sine på forskjellige plasser, som bl.a start-menyen, bruker-mappen din etc. Ergo ligger det haugevis av filer spredt rundt etter "behandlingen" din.


Som en nevner over her, så er det sikkert ikke så dumt å re-installere os-et, om du har fylt opp dataen din med drøssevis av unødvendig programvare og filer.
Sist endret av Prognisse; 5. april 2011 kl. 22:39.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Dette skjedde for 3 år siden, da jeg var tidenes fjortiss.

Men, nå går jeg bare inn på selveste harddisken og sletter. Ser jo ut til å fungere.....
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke. Eller jo, men da må du slette overalt der filene ligger. Dette er tungvindt og da blir CCleaner lettere.

Formatere er vel alltid det letteste.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Vil helst ikke formatere, da jeg ikke har noe harddisk å legge tingene jeg vil beholde på.
Vil heller ikke laste ned alt igjen, da jeg har ICE internett. Det sier vel sitt

CCleaner funket forresten perfekt!
Takk!
Sist endret av happy violence; 5. april 2011 kl. 22:42.