Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3704
Hei olk. Etter mange dager våken på amfetamin kommer jeg inn i en annen dimensjon. Det er ikke noe psykisk heller fordi jeg kan føle energier og verden på en helt annen måte. Som et slags matrix hvor jeg kan se andre spøkelser/ånder, få innsikt i forskjellige spennede ting, meditere etc. kan også se energiestrømmer og høre lydbølger. Veldig fasinerende egentlig. Noen som har opplevd lignende? Problemet mitt nå etter en ukes "binge" er at jeg permanent har kommet inn i denne åndelige verden og kommer ikke ut igjen. Dette er selfølgelig veldig postivt, men kan også bli slitsomt til tider.
Noen her som opplever den samme dimensjonen noenganger?
Tror nok heller mangel på søvn kan føre til litt sansevreng...http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vn#S.C3.B8vnmangel
Personlig har jeg opplevd ganske corny halliser av mangel på søvn og mat!
Prøv å få deg en blund på øyet så kansje du våkner opp i en "litt annen" dimensjon igjen
Trådstarter
7 2
Problemet er at jeg har sovet alle dagene denne uka, men er fortsatt i en spirituell verden. Veldig slitsomt noenganger å høre skrikk fra demoner klokka 12 om natta.
Jeg tror nok du har godt av å lande og bør besøke profosjonell hjelp. Freak fungerer, desverre, ikke som fastlege.
Trådstarter
7 2
Sitat av Denzel Vis innlegg
Jeg tror nok du har godt av å lande og bør besøke profosjonell hjelp. Freak fungerer, desverre, ikke som fastlege.
Vis hele sitatet...
jeg har ikke brukt på over en uke eller to uker.
Kan høres ut som en amfetamin psykose. Ro ned bruker leeeeenge om ikke for alltid. Går som regel over i løpet av 3 mnd.
Ville kontakter lege for å få hjelp.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Kan høres ut som en amfetamin psykose. Ro ned bruker leeeeenge om ikke for alltid. Går som regel over i løpet av 3 mnd.
Ville kontakter lege for å få hjelp.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kritisk til leger her, men ettersom han faktisk har sluttet med stoffet...
Hva skal legen gjøre? Gi han ett annet preparat? ihaa! more drugs
du er ikke i en spirituell verden, du er i psykose. har vært det skjøl og du må sove og få hjelp hvis ikke kan du faktisk dø, man dette er ikke kult!
Trådstarter
7 2
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
du er ikke i en spirituell verden, du er i psykose. har vært det skjøl og du må sove og få hjelp hvis ikke kan du faktisk dø, man dette er ikke kult!
Vis hele sitatet...
Jeg har sovet lenge i dag, hva er problemet ditt? jeg dør ikke.
Sitat av Metro Vis innlegg
Jeg har sovet lenge i dag, hva er problemet ditt? jeg dør ikke.
Vis hele sitatet...
Tror heller ikke at du kommer til å dø, men du virker ikke spesielt åpen for de forslagene som kommer inn. Synes du faktisk skal vurdere dem istedet for å avslå dem med en gang. Du burde ta en tur til fastlegen og høre hva han har å si.
har ikke noe problem, men det har tydeligvis du, uten mat dør man etter ca 14 dager, uten søvn dør man etter 10. og jo lengre du er i psykose jo vanskeligere blir det å komme ut av den.
Trådstarter
7 2
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
har ikke noe problem, men det har tydeligvis du, uten mat dør man etter ca 14 dager, uten søvn dør man etter 10. og jo lengre du er i psykose jo vanskeligere blir det å komme ut av den.
Vis hele sitatet...
1: har sovet ver eneste natt denne uka. 2: Da skulle jeg vert dø for lenge siden, har vært oppe i 3 uker og to dager tidligere, det er rekorden min 3: dette virker ikke som en psykose heller har hattt det før, men dette er noe helt annet.

Sitat av Intoforever Vis innlegg
Tror heller ikke at du kommer til å dø, men du virker ikke spesielt åpen for de forslagene som kommer inn. Synes du faktisk skal vurdere dem istedet for å avslå dem med en gang. Du burde ta en tur til fastlegen og høre hva han har å si.
Vis hele sitatet...
hva skal fastlegen min gjøre? han har jo ingen peiling på sånt. Vil heller gå en mer alternativ måte, som helbreding, healing, spirituel terapi, prest etc.
Sist endret av Metro; 21. august 2011 kl. 12:37.
ArbeidsledigProletar
En new-age fantast i psykose. Det er min diagnose. Helt serriøst, å se energier, ånder og sånt av amfetamin kommer som regel av at du har gjort det litt for hardt og nå har hodet fått nok og ting begynner å "løsne litt i sømmene" om du tar metaforen.

Ta turen til en lege, fortell han at du har vært våken i 3 uker og to dager i strekk tidligere og at du nå etterhvert har begynt å se ting så skal du se at du får en ordentlig diagnose, ikke lek med ditt eget sinn, få hjelp.
Er nok store muligheter for at du blir helt "bra" igjen med en god og lang
periode med null drugs, sunn mat, masse hvile og frisk luft.
Heller ikke dumt med sosial omgang med "vanlige" mennesker som kan gi
deg litt andre inputt.
Om du mener at du har vært våken 5 dager eller 5 uker er av mindre betydning.
Hjernen tar seg friheten til å koble ut/svime av når den har behov for det.
Bare ikke sikkert du merker det.

Tenk mindre, gjør mer!
Sitat av Metro Vis innlegg
1: har sovet ver eneste natt denne uka. 2: Da skulle jeg vert dø for lenge siden, har vært oppe i 3 uker og to dager tidligere, det er rekorden min 3: dette virker ikke som en psykose heller har hattt det før, men dette er noe helt annet.



hva skal fastlegen min gjøre? han har jo ingen peiling på sånt. Vil heller gå en mer alternativ måte, som helbreding, healing, spirituel terapi, prest etc.
Vis hele sitatet...
Du har vel rett. Noe som hjelper mot sånne psykoser er å tegne eller skrive om det du ser. Når det først har gått inn i hodet og så f. eks ut på et ark, så blir "lasset" lettere.
Trådstarter
7 2
Ja, hvordan vet jeg om dette er psykose eller ei, dere kan jo lure meg vekk fra denne tilstanden, kanskje det er noe jeg må få vite som jeg får vite vis jeg går ut av denne magiske verdene og at dette er en illusjon.? Er ganske sikker på at det ikke er det, fordi jeg har hatt psykose mange ganger før, og dette er annerledes. Er liksom alt er magisk og i harmoni jeg kan se energiene til levende ting, døde ting har ingen energier eller negativ.

Skal røyke meg noe god tjall for å se hva som skjer om ting blir mer magisk eller om jeg blir satt tilbake til den vanlige universet igjen. Håper ikke skjebnen min er satt til noe forferdelig.
å ta en jonas kan ofte forsterke rusen din..
Trådstarter
7 2
Sitat av shallis Vis innlegg
å ta en jonas kan ofte forsterke rusen din..
Vis hele sitatet...
Rus? Jeg har vært nykter i 7 dager. Tror uansett det ikke er noe med rus å gjøre dette lenger.
Unnskyld at jeg sier det, men du er virkelig i en sterk psykose, når du tror at den "verden" du er i nå, er den virkelige verden, og vi prøver å narre deg til å komme tilbake til.. hvilken verden du enn nå mener det er...

Jeg sier som de andre, ta en tur til legen å snakk med han om hva som skjer. Hvem vet hva som skjer om du ikke gjør det..
Ville holdt meg unna alt som heter AMFETAMIN resten av livet, du er definitivt i en psykose når du tror vi prøver og lure deg ut av din "magiske" verden..
Sjekker man litt opp i Metros innlegg så ser man at profilen er åpnet idag - og at han har benyttet tiden til å bl.a trolle i tråden for identifisering av fleinsopp. Er meget mulig han driver og troller nå også.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Metro Vis innlegg
Ja, hvordan vet jeg om dette er psykose eller ei, dere kan jo lure meg vekk fra denne tilstanden, kanskje det er noe jeg må få vite som jeg får vite vis jeg går ut av denne magiske verdene og at dette er en illusjon.? Er ganske sikker på at det ikke er det, fordi jeg har hatt psykose mange ganger før, og dette er annerledes. Er liksom alt er magisk og i harmoni jeg kan se energiene til levende ting, døde ting har ingen energier eller negativ.

Skal røyke meg noe god tjall for å se hva som skjer om ting blir mer magisk eller om jeg blir satt tilbake til den vanlige universet igjen. Håper ikke skjebnen min er satt til noe forferdelig.
Vis hele sitatet...
Du har fått en psykose fordi du har vært våken lenger enn kroppen din tåler. Det er ikke noe som nødvendigvis gir seg bare fordi du har sovet eller latt være å ruse deg over lengre tid, noe du nå erfarer. Om du tar kontakt med din lege kan vedkommende hjelpe deg. Selv om dette ikke føles som de psykoser du har opplevd tidligere så må du huske at en psykose ikke bare er en opplevelse. Det kan gi utslag i mange måter, og de kan forandre karakter underveis. Det ville vært ille om all euforien du opplever plutselig blir tatt over av demonene du sier du hører, og du blir nødt til å kaste bort masse tid på en psykiatrisk post.

En lege eller psykiater kjenner kriteriene for hva som er og ikke er psykoser og kan stille en diagnose, slik at du finner ut om du trenger hjelp eller ikke. Så lenge du ikke er til fare for deg selv eller andre, eller oppfyller et par andre kriterier, vil du ikke kunne legges inn under tvunget psykisk helsevern og kan gå igjen om du ikke får den hjelpen du ønsker.

Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Ikke for å være kritisk til leger her, men ettersom han faktisk har sluttet med stoffet...
Hva skal legen gjøre? Gi han ett annet preparat? ihaa! more drugs
Vis hele sitatet...
Det finnes gode antipsykotiske medikamenter som vil hjelpe.
Sist endret av Mullah; 21. august 2011 kl. 18:21.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Ikke for å være kritisk til leger her, men ettersom han faktisk har sluttet med stoffet...
Hva skal legen gjøre? Gi han ett annet preparat? ihaa! more drugs
Vis hele sitatet...
Ja. Det finnes anti-psykotiske tabletter med få bevirkninger. C-preparater det går ann å prøve. Selv fikk seroquel meg ut av en amfetamin psykose jeg hadde hatt rundt 2 mnd ganske umiddelbart.
Du vet ikke om du tok Amf. på en eller to uker? U okay brah?
Ignorance is bliss. La mannen leve i Narnia hvis han ikke er interessert i å høre. Av og til må man treffe bunnen før man ser hvilken vei som er opp.

Det nytter ikke diskutere med folk i psykose for i deres øyne er det vi som ikke skjønner tegninga.

Ped.
Lukter litt troll her synes jeg. Men om du er seriøs, for guds skyld dra til en lege ASAP!
Lev der du vil leve, hva er ekte`? det er sikkert ekte for deg, å det er jo det som spiller en rolle, kan ikke si at det er så bra i den her "virkelige verdenen" heller.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Lev der du vil leve, hva er ekte`? det er sikkert ekte for deg, å det er jo det som spiller en rolle, kan ikke si at det er så bra i den her "virkelige verdenen" heller.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.

En ting jeg lærte av min psykose er at ting blir ekte så lenge du tror nok på det.
Min psykotiske verden føles forsatt mer ekte og bedre en den "vanlige" , men over tid ville det ikke fungert og konsekvensene større jo lengre tid jeg hadde brukt på å komme meg tilbake.