Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2271
Heisann! Jeg vurderer å ha en tatovering. Plasseringen er enten på brystkassa eller på skulderen.

Jeg vil at det skal være en tatovering med betydning, altså ikke noe sånn random-shit.

Jeg har da vurdert enten en minnetatovering, eller en tatovering som kan forklare noe om meg.. Eller hva jeg har "opplevd".

Stikkord om meg og mitt "liv".

- 10 operasjoner
- Blandt dem er det 4 øyeoperasjoner og en veldig alvorlig hjerteoperasjon(utblåsning i hovedpulsåre inn til hjerte.)
- Har møtt mye psykisk motstand, iform av mobbing / depressive og en eller to traumatiske situasjoner.
- Broren min hang seg.
- En del år tilbake var jeg også på kanten til å ta mitt eget liv.
- Vil ikke at det skal være en stor tatovering, da jeg hater sprøyter og ikke vet åssen det er å tatovere seg enda.

Kan kanskje se for meg også at det kunne hatt en mening om at jeg fortsatt ikke har latt meg knekke, men vet ikke jeg..

Jeg vet ikke helt om dere kan hjelpe, men jeg velger iallefall å prøve. Alle forslag godtaes! Såfremst det ikke er trolling eller med intensjoner om frekkhet!

Takk for alle forslag.
Kansje litt uorginalt men Hva med en phoenix ? Kan bli ett kult motiv på brystkassa

Fra Wiki- ''near the end of which it builds itself a nest of twigs that then ignites; both nest and bird burn fiercely and are reduced to ashes, from which a new, young phoenix or phoenix egg arises, reborn anew to live again.''


http://www.loupiote.com/photos/3417681992.shtml
Sist endret av kuri; 3. august 2011 kl. 05:03.
Jeg har 5 tattoveringer, og alle "betyr" noe spesielt. Om det er noe for meg selv, eller om det er noe jeg virkelig vil huske, betyr de alle noe. Tipset mitt til alle som har lyst å tattovere seg er: Ta noe som du liker veldig godt, eller noe som du virkelig vil minnes om hver dag. Hvis du ikke liker denne tingen om 4-5 år, kommer likevel tattoveringen til å være der. Derfor ta noe som du kanskje ikke vil gjøre for alltid, men som du alltid vil minnes.

Uannsett hva folk sier, tattoveringer gjør vondt. Dette er ikke en behagelig opplevelse, selvom jeg likevel går tilbake, og tilbake og tilbake. Man blir lissom litt hektet, smerten overlever man. Pluss det er alltid verdt det etterpå

Likte ideèn om Fønixen, pluss jeg tror den kan gjøre seg stor som liten, i farger og svart hvitt. Pluss må innrømme det passer til deg, ettersom du har vært gjennom mye.

Viktig å gjøre research før du tattoverer deg. Hvilken sjappe, og hvilken fyr/dame som skal gjøre det. Tattovører er flinke til forskjellige ting.
Hørt gode ting om Let's Buzz i Bergen, og Oslo Ink. Syns du det er for dyrt, må du tenke på at selvom du betaler 10k for en tattovering, blir ikke det så dyrt hvis du deler det på antall dager du har den.
Jeg ville fått noen til å tegne et arr. Et arr kan representere det vonde du har opplevd, som du har lært av. Når arrene leger sitter du igjen med kunnskap og erfaring som - i likhet med med arret (og tattisn) varer livet ut.

Jeg har maks sprøyteskrekk og tok nylig min første tattovering som dekker hele underarmen. Det var vondt, men minner ikke om sprøyte i det hele tatt. Anbefales! =)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hva med en føniks som prøver å komme seg inn et arr "under huden" hvor føniksen symboliserer at du ikke gir opp (gjennfødselen, prøver på ny og på ny) og arret den prøver og komme inn til er livet på en måte, at du holder fast på livet uansett hvor mange forsøk det tar. (ble det rotete? håper du forstår hva jeg mener.)

Og kansje føniksen kunne ha et bånd rundt foten med antall operasjoner du har tatt og et tau rundt halsen som prøver å trekke den vekk fra arret for å symbolisere broren din?
Sist endret av Echuz; 6. august 2011 kl. 20:43.
tro håp og kjærlighet. Anker kors og hjerte. rett over brystkassen på venstre side over hjerte ditt.
Jeg synes det er synd om du skal minnes det vonde du har opplevd. Det er ikke noe man glemmer, så man trenger ingen påminnelser. Derfor synes jeg du skal tatovere inn noe som betyr noe for deg, og som har betydd noe for deg gjennom livet, noe som har gitt deg håp, og det som gjør at du faktisk står her i dag. Musikk betyr veldig mye for meg. En G-nøkkel eller en note ville vært nok for å holde det gående. Finn ut hva som er lyset i ditt liv, og la det hjelpe deg på veien videre.