Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5945
Im about to find out! Skulle betale regningen min på 2300kr, men gjorde det jeg har undres over mange ganger før, nemlig hva som vil skje om jeg betaler 2299,99kr istedet.

Jeg venter nå på om noe skal skje. Så med en gang det skjer noe, vil jeg oppdatere dere.

Vent i spenning!!
Ja, det hadde vært fryktelig spennende å fått vite. Tenkt om du sparer ett øre?
Sist endret av staM; 31. august 2010 kl. 18:52.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
1 øre blir fort til et purregebyr Have fun!
Er dette ett svar på at butikker har varer til 29,99 eller noe?
Sist endret av negard; 31. august 2010 kl. 18:55.
De sletter det nok sikkert. Det hadde kanskje vært litt morsomt å ringt dem for å forklare feilen og spørre om du skal overføre 1 øre. Så overfører du "ved en feil" 2 øre og ringer tilbake for å fortelle dette og be dem om å overføre 1 øre tilbake.
Sist endret av caperno; 31. august 2010 kl. 18:56.
Sitat av M72 Vis innlegg
1 øre blir fort til et purregebyr Have fun!
Vis hele sitatet...
Dette er grunnen til at jeg aldri har gjort det. Jeg og lurer på det der, vet ikke hva som feiler oss
Noen banker opererer med om du får èn eller flere purringer på et beløp under kroner 150, vil dette legges som svinn for banken. Det er ikke lønnsomt å innkreve små beløp.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Slå til med litt mer da, fks 10 kr max for lite.
Har sett at et parkeringsselskap sendte purre på 10 øre ...
Du for ikkje overført 1 øre i minibanken. Da for man beskjed om at beløpet er for smått.
De fleste større bedrifter kreditterer alt som er under 1kr igjen..eller sender i hvertfall ikke ut purring på det om det er et fast forhold, aka abonnement av noe slag.
Har hørt om en historie fra usa der sjefen i et firma med mange tusen ansatte ga alle ca en cent mindre i lønn en det di skulle ha hatt . blir mye penger ut av sånt.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
De fleste større bedrifter kreditterer alt som er under 1kr igjen..eller sender i hvertfall ikke ut purring på det om det er et fast forhold, aka abonnement av noe slag.
Vis hele sitatet...
Jobber med faktura selv og vi er ganske store, vi krediterer opp til 5 kr (eller så gjør faktisk systemet det automatisk) beløp over dette blir også automatisk overført til neste faktura, men dette varierer fra selskap til selskap og nei, avslører ikke hvor jeg jobber
Sist endret av Improbusvisio; 1. september 2010 kl. 12:22.
Kommer ann på hvem du betaler til, men da jeg jobbet i Telenor fungerte det værtfall på følgende måte: Regningen er på 2300, du betaler 2299,99, men dette skjønner ikke datamaskinen, så den ser bare "her mangler det noe". Du vil derfor få en purring etterpå siden regning ikke er registrert som ferdig betalt på 65,- og 1 øre. Ringer du inn å klager vil du selvfølgelig få det kreditert enkelt.

Betaler du derimot 1 øre for mye vil pengene som er til overs bli liggende og automatisk bli trekt fra på din neste faktura (uansett om du betaler 1 øre eller 1000 kroner for mye..derfor vil jeg foreslå å betale inn 1000,- for mye om du ser du ligg langt over på budsjettet en måned )
Sist endret av ^ProXo^; 1. september 2010 kl. 13:06. Grunn: Tilføye
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
Har hørt om en historie fra usa der sjefen i et firma med mange tusen ansatte ga alle ca en cent mindre i lønn en det di skulle ha hatt . blir mye penger ut av sånt.
Vis hele sitatet...

Tror historien din er et derivat fra et filmplot, "Hackers" 1995

http://www.imdb.com/title/tt0113243/

Spoiler:

Et virus tar 1 cent av alle transaksjoner i et stort firma. Pengene sendes til en konto, som til slutt ender opp med å inneholde flere millioner.
Dette er / har vært en relativt utbredt svindel, og vi har sett en del eksempler på det oppigjennom. Også i norge.
Nei da kommer disse gutta og tar deg, så du burde egentlig passe deg.. har opplevd det selv er ikke no gøy

http://torpedoinkasso.no/
Trodde beløpet vanligvis ble koblet sammen med KID nummeret ?
Har hent meg flere ganger at nettgiroen ikke blir godkjent pga. ett feil siffer i beløpet..
Det kommer ann på om kreditor har avtale om dette med banken og det er ikke en standard.
@ fun: liker problemstillingen din, føgler nøye med i oppfølgingen ))
Altså.
Om det funker kan du jo bare gjøre det hele tiden, å når du fyller 90 kan du kjøpe en sjokolade å tenke "Fy faen, for en hæærlig sjokolade".
Jeg fikk en gang ei regning på 235 kr fra legen min, klarte og skrive feil så betalte 233. Da fikk jeg purrebrev, men på hele beløpet. Ringte å lurte på de holdt på med, da sjekka de opp saken å kom frem til at det mangle 2 kr. De sletta hele regninga å beklaget situasjonen.
http://www.banett.no/nyheter/article386324.ece

<-- Dame som betalte 1 krone for lite, og fikk purring
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Nei da kommer disse gutta og tar deg, så du burde egentlig passe deg.. har opplevd det selv er ikke no gøy

http://torpedoinkasso.no/
Vis hele sitatet...
Torpedoinkasso er ikke et ekte selskap.
Sitat av blueshift Vis innlegg
Torpedoinkasso er ikke et ekte selskap.
Vis hele sitatet...
Siden hosten er TrollWeb.no så var det vel kanskje ingen som forventet det.
Sitat av negard Vis innlegg
Siden hosten er TrollWeb.no så var det vel kanskje ingen som forventet det.
Vis hele sitatet...
Og vi som allerede har ringt inn da??
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fun
Trådstarter
Jeg lever enda og har ikke fått noe inkasso av noe slag enda. Dette ser ganske lyst ut!
Engang fikk jeg en Autopass regning fra Fjellinjen på 50øre
Sitat av Fun Vis innlegg
Jeg lever enda og har ikke fått noe inkasso av noe slag enda. Dette ser ganske lyst ut!
Vis hele sitatet...
Prøv med 0.50, 1, 5, 10, 20, 50.- neste gang da!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Og vi som allerede har ringt inn da??
Vis hele sitatet...
du er ikke skarpeste kniven i skuffen ser jeg.. trokke det sjer no, bortsett fra at folkene i andre enden får seg en god latter..