Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2047
Vil gjerne dele denne med dere. Har lyst til å huske denne opplevelsen (selv om jeg kommer til å gjøre det uansett) så jeg skrev den ned.

Salvia divinorum

Intro:
Jeg, og tre venner, la oss kalle dem A, B og C møttes hjemme til B og C. Jeg hadde ingen erfaring med sterke hallusinogener tidligere, men jeg har så vidt prøvd noen psykedeliske stoffer tidligere.

A hadde fortalt en del om salvia og det virket forlokkende å prøve det selv. Jeg visste ikke så mye annet enn det A hadde fortalt, men jeg har lest bitte litt og sett en video av en tripp.

Jeg hadde heller ikke lyst til å vite så mye annet enn at det var trygt, jeg hadde lyst til å oppleve det selv først. Jeg synes det ble mer spennende da.

For ordens skyld har jeg lest en del om andre hallusinogener og antok at det gikk på litt det samme.

Warmup:
Vi prøver å lage riktig setting, slår av skarpt lys og tenner talglys. Vi får god stemning, slapper av med godt humør osv. Før vi begynner, chiller vi litt med snacks og spiller litt X-box.

C prøver først men får antageligvis ikke til å trekke helt inn, så hun får bare en veldig mild tripp.

Så er det min tur, jeg fyrer opp 80mg salvia divinorum 10x. Jeg trekker først en gang, holder litt, før jeg puster ut og trekker opp det siste. Mens jeg holder pusten klarer jeg ikke å sitte lengre og må legge meg ned før trippen starter.

Trippen:
Jeg er klar over at det jeg sanset under trippen er noe helt annet enn slik jeg oppfattet og behandlet sanseinntrykkene i persepsjonen min. I tillegg er minnene av trippen bare slik hukommelsen min lagret den, det er selvfølgelig umulig å forklare trippen godt med ord, men jeg skal prøve å gjengi den så godt jeg kan.

Jeg hadde nettopp spist peanøtter, og på oppturen fikk jeg ikke til å svelge ned de siste nøtterestene, det var litt komisk at jeg ble så plutselig satt ut at jeg ikke klarte engang klarte en så enkel oppgave så jeg smålo litt samtidig som jeg var litt spent. Etter noen sekkunder da det verste sjokket var over klarte jeg omsider å svelge.

Jeg ble helt borte og mistet fatningen om noe som helst, hva jeg drev på med, hvor jeg var og til og med hvem jeg var. Jeg tror de rundt meg snakket om noe, men klarte bare å oppfatte et lite glipp av sanseinntrykkene rundt meg, og jeg prosesserte dem på en syk måte. Det åpnet seg en liten stripe i synet mitt, hvor jeg opplevde verden igjennom. Stripen liknet på en måte nøtteposen som jeg hadde åpna tidligere på kvelden, akkurat som om verden åpnet seg i en smal stripe på samme måte. Det føltes som at jeg mistet ”selvet” mitt og kontakt med noe som helst av langtidshukommelsen min og alle oppfatninger jeg hadde om verden. Jeg oppfattet det slik at sanseinntrykkene jeg hadde over et visst øyeblikk ble loopet og kjørte på repeat, og jeg var fanget inne i denne loopen. Jeg husker at jeg trodde jeg hadde oppdaget hvordan verden virkelig var og tenkte tanken ”er dette virkelig alt som er?” Etter hvert ble synsfeltet utvidet med flere og flere striper, kanskje 15 stk. før de begynnte å slå seg sammen. Selv om jeg absolutt ikke hadde noen som helst formening om hva som egentlig foregikk, tror jeg at langt, langt borte i underbevisstheten min hadde jeg en følelse av at dette kommer til å gå bra.

På slutten av trippen min begynte jeg å fatte at jeg faktisk hadde røyket et hallusinogen som var skyld i denne unormaliteten. Jeg begynnte å huske hvem jeg var, og at dette var ikke min vanlige tilværelse. Jeg var nok litt lettet, på samme måte som når du nettopp har kjørt en vill berg- og dalbane og vogna endelig stanser.

Jeg begynnte å kjenne igjen personene A, B og C som satt og så på meg der jeg lå på gulvet. Jeg ropte til de andre at jeg ville ha noen objekter som jeg kan se og føle på for å få nye forvridde sanseinntrykk. Jeg tenkte meg en pute eller noe sånn at jeg kunne skape mønster på den, men de kastet en lighter og en boks til meg, men jeg klarte ikke å ta imot den :P

Jeg var litt pusset av rusen enda og kanskje overrasket over hvilke syke ideer jeg nettopp hadde hatt. Det høres ut som en ganske skremmende opplevelse, men jeg var beroliget fordi jeg visste på forhånd at trippen ikke skulle vare noe lengre enn ca. 10 minutter.

Etterord:
Tror det var greit å prøve Salvia for en nybegynner på grunn av den korte varigheten, til tross for en veldig intens tripp. Salvia passer nok kanskje ikke til alle, men jeg er glad for at jeg har fått oppleve denne meget forvrengte oppfatningen av bevisstheten som folk flest ikke har opplevd. =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Flott rapport!
Har lyst til å prøve dette selv, og driver å leser meg opp på det for tiden. Har lyst å vite ka eg går til.

Bra at du beholdt roen, og ikkje friket ut (: KP til deg!
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Dette var en god rapport med tanke på forberedelser. Det virker som om du har forberedt deg godt, og gir oss uvitende en del info om hvordan vi kan forberede oss. Veldig bra. Noe jeg savner var en litt mere utdypende beskrivelse av rusen og følelser og tanker under rusen.

Du skrev bland annet:
Sitat av tibati Vis innlegg
Jeg var litt pusset av rusen enda og kanskje overrasket over hvilke syke ideer jeg nettopp hadde hatt.
Vis hele sitatet...
Da begynner jeg å lure, hvordan syke ideer hadde du?

Så skal det også sies at jeg aldri har prøvd Salvia divinorum før, så jeg aner ikke hvor lett det er å beskrive rusen. Jeg ber bare om litt mer beskrivelse
Godt forklart rapport i grunn. Spesielt med tanke på hvor vanskelig det faktisk er å sette ord på tankene og synene man får på salvia-trip. Har selv prøvd stoffet for første gang nylig, og syns ærlig talt jeg rett og slett ble tilbakestående der og da.. Fikk ikke ut et ord, og husket nesten ingen ting av de 10 minuttene rusen varte. Men kjenner igjen det du nevnte om at du måtte legge deg på gulvet. Antakeligvis fordi man mister perspektiv på rom og former.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tibati's Avatar
Trådstarter
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Noe jeg savner var en litt mere utdypende beskrivelse av rusen og følelser og tanker under rusen.
Vis hele sitatet...
Jeg var for borte til å tenke så veldig mye, annet enn å prøve å finne ut hva som sjer. Jeg var på en måte bare med på opplevelsen. Følelsene jeg hadde var vel mer overassket og forskrekket.

Sitat av fy0phn Vis innlegg
Da begynner jeg å lure, hvordan syke ideer hadde du?
Vis hele sitatet...
Med de syke ideene mente jeg bare det med at verden åpnet seg gjennom en sprekk og at jeg hadde fått et annet bilde på virkeligheten. Er ikke det sykt nok? :P
Veldig bra rapport!
Gidde en liten fristelse på å prøve ut dette