Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 6806
Kan bare si det, at ingen kommer til å skrive kontrakt med en 16 år gammel gutt uten å vite hva planen er.
Altså det finnes noe som kalles en avtale om konfidensialitet. Dette kan tilsvare en taushetsplikt, og undertegnes for å beskytte ideen. Har gjort dette mange ganger selv, og det er slett ikke uvanlig når grundere presenterer ideer for investorer m.m.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
...og totalt verdiløst i denne situasjonen. Han vil aldri få det gjennomført med mindre han gjer det sjølv, fordi ideen er utnytta før. Garantert... OP har heller ikkje peiling på penger, og kjem ikkje til å tene ei krone, fordi han ikkje har fått med seg at båndbredde koster penger og slikt...

Dersom ideen er gjennomført i utlandet, men ikkje i norge, så ser eg liten grunn til å tru at ikkje en av dei store har vurdert det. anskje dei ikkje finn det heilt bryet verdt enda. Men den dagen dei gjer det, så kjøper dei OP eller knekker ryggen på han.
Ok så du er 16 år gammel.. du skal lansere i 2009. Du vil ha noen til å skrive kontrakt med deg. Du har ikke lov å skrive en bindene kontrakt med noen før du er atten. Bare under helt spesielle omstendigheter. Så hvis du blir atten så blir det vel sånn ca rundt 09? å da vil utvikler ha hva, 2-4 mnd på å gjøre alt ferdig? virker ikke så gjennomtenkt nei..
Å herregud, så idiotisk.

1. Du er 16 år og vil starte bedrift? Prøv i det minste å vente til du er myndig og kan stå til ansvar for dine handlinger. Kanskje tankemønstret ditt har endret seg til da.

2. Du vil rekruttere utdannede mennesker basert på en heller VAG forretningsidé? Hva med å vifte med kjøttet i stedet for beinet her?

3. Usaklig -- men, LATTIS
Du er kul som skriver det samme som alle andre. Samme faen om han er 16 år vel, han kan være 10 ganger smartere enn deg for alt du vet.
Sist endret av otherside; 15. januar 2007 kl. 09:40.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Ser for meg at ett enmanns foretak i form av en nettbutikk som selger dildall, og med litt reklame her og der på diverse forum og gratisplasser ville vært mer innbringende enn en 1-1 on chat som ingen vet hva går ut på
Sitat av otherside
Samme faen om han er 16 år vel, han kan være 10 ganger smartere enn deg for alt du vet.
Vis hele sitatet...
Av forretningsidéen å dømme så er ikke dette tilfelle. Jeg var smart allerede da jeg var 16, og jeg er ikke blitt dummere med årene ;-)

Prøv å se poenget mitt - nFF + "storslagen forretningsidé" + lite innhold = katastrofe.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skjer det noe her da? *Venter spent*
Tjenesten er oppe å går?
Sist endret av esl; 28. mars 2007 kl. 13:15.
Her er noe lignende:

Eksperthjelp as (http://www.eksperthjelp.no)

År 2005
Driftsinntekter 161 000 med en Likviditetsgrad 3,24

Reff: http://www.purehelp.no/vis.asp?t_pag...4042401B434D45
Jeg er kjempeflink til PHP, SQL og alt du trenger. PM-er deg med kontaktinfo.
Du sier alt du vil er å høre fra noen med interesse, så bumper du tråden og svarer på det du mener er drittposter, helt til noen faktisk er interessert, så holder du kjeft. Det virker litt uprofesjonelt.
Jeg tror nokk det er det.
Svært hvor folk er negative til en idé som dere ikke har hørt.
Sier heller ikke at jeg er uenig med dere. For ideén ble utrolig dårlig lagt frem. Men om du virkelig mener ideén din er noe å satse på så starter du et foretak og søker i aviser om personer som vil være med å starte denne tjenesten. Poste i et diskusjonsforum kan du gjøre om du vil lufte om ideén din er god eller dårlig.

Bare min mening
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Jeg bumpa posten for å finne interesserte folk. Men det var jo aldri noen som var det, så derfor var det heller ikke noe poeng i å holde denne posten i live.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
PureOwnage: Jeg har ikke tenkt å rakke ned på ideen din - men skal gi deg et lite tips om hvordan å få tak i gode samarbeidspartnere: Ikke undervurdér dem! Ved å tilby en deal hvor du ikke vil fortelle om konseptet ditt engang kan jeg nesten garantere deg at du ikke får en like god utvikler du ville ha fått om du behandlet dem med respekt. Her er noen tips:

- Få en potensiell samarbeidspartner til å signere en NDA. Det holder i massevis. Jeg har selv signert NDAer på prosjekter som har pricetag på hundrevis av millioner. Når disse profesjonelle aktørene kan gjøre det med 10 forskjellige utviklingsbyråer, hvorfor kan ikke du?

- Du har ingen penger å gi dem, bortsett fra % av omsetningen de tre første årene. Vær åpen for diskusjon. Er 10% av bedriften din så viktig at du automatisk faser ut 95% av de aktuelle utviklerne?

Det er tydelig at du har mye å lære, men jeg ønsker deg lykke til!