Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5696
Har en iMac her som oppfører seg merkelig.

Skiftet harddisken med en Samsung SSD. (860 evo)

Etter installasjon av MacOS (Catalina) så går viften på full styrke.
På den gamle HDD (2,5") så er det ingen ekstra temp sensor.

Prøvd de forskjellige fan controller programmene som anbefales men de ser ikke ut til å gjøre noe når jeg setter egendefinert RPM på viften.

Begynner å bli en smule frustrert her. Noen som har tips?

Liten oppdatering..

Ingen ide på hva som skjedde men plutselig så begynte viften og gå som normalt.
Ikke gjort annet enn å hatt den stående på.

Snakket med en som har mer mac erfaring enn meg og han hadde ikke vært borti problemet før, men mente at det kanskje kunne være at maskinen måtte få tid til å skjønne at den nå hadde annen hardware eller noe. Ville ikke trodd at dette skulle ha noe å si, men maskinen oppfører seg som normalt nå etter 5 timer gående som et jetfly :-)
Sist endret av Lattergal; 29. april 2020 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var det ikke en løs temp-sensor som var tapet på den gamle harddisken? Det var det på min iMac, men den var en del år eldre enn din. Jeg måtte passe på å tape den fast på nydisken og ikke koble den fra.
Ingen temp sensor på HDD på denne modellen. Første jeg også trodde etter å ha limt på skjermen igjen og startet den :-)