Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8121
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
For min del ville jeg aldri kjøpt fra denne siden, kjøper aldri noe fra et sted hvor de legger ved "anbefalinger". Blir litt som "SUPERHAXX GUIDE1337 2K DIABLO 3 LVL 60 IN 2 HOURS WITH 1000000 MILLION GOLD" sider, der har de samme greia om hvor bra ting fungerer og hvorfor du burde bruke 1000 kroner på det.

Men bortsett fra det synes jeg siden virker fin og seriøs. En annen ting kan jo være at etter min mening burde det vært en side med informasjon og en annen for bestilling om du skjønner hva jeg mener, tror det kunne blitt mer oversiktlig.
Vis hele sitatet...
Ok, kan vær at anbefalinger svekker avsender sin troverdighet. Tanken var å gi potensiell kunde noe mer som grunnlag for å bestille promillemåleren. Tenkte også at dette var vanlig å ha på en slik side med et produkt.

Tanken med bare én side er å gjøre det så enkelt som mulig for besøkende. Det er kjapp informasjon og fakta til venstre, skjema til høyre og anbefalinger nederst. Ikke noe behov for å navigere seg til andre sider. Håpte at dette skulle være med på å kapre de kundene som er glad i simpelhet.

Sitat av seven_up Vis innlegg
Hva ville egentlig skjedd om noen testet seg med dette og ble tatt for fyllekjøring i ettertid? Kan man få noen smekk på det, siden man hevder dette apparatet er 100% nøyaktig? Eller hvordan stiller loven seg her?
Vis hele sitatet...
Har aldri sett eller hørt om promillemålere som tar på seg skylden hvis noen blir tatt etter at deres måler viser under grensa. Derfor er promillemålere (utenom i politisammenheng, så kanskje deres måler garanterer dette?) for det meste kun en faktor i den totale vurderinga om du skal kjøre eller ikke.
Men hvis alle slike viser for lav alkoholnivå, så hvordan kan man da basere seg på den?

Her må det jo legges ved en ansvarsfraskrivelse ved produktet.


I tillegg ville jeg satset på å selge dette produktet via en annen nettside. Om det så er QXL, netthandelen, finn eller andre lignende type sider, får bli opp til dere. En enkelt nettside for et bestemt produkt, vil aldri bli et bra resultat.
Longboarder
zitare's Avatar
Må ærlig innrømme at jeg syns hele posten virker mer som reklame for produktet ditt enn for selve side.. just sayin...
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av zitare Vis innlegg
Må ærlig innrømme at jeg syns hele posten virker mer som reklame for produktet ditt enn for selve side.. just sayin...
Vis hele sitatet...
Er enig, men det var ikke tanken. Jeg vil ha tilbakemelding på oppsettet på siden, høre hvordan den ser ut i andre nettleseere og ikke minst hvilke forberdringer jeg bør gjøre.
Sitat av verified Vis innlegg
Har aldri sett eller hørt om promillemålere som tar på seg skylden hvis noen blir tatt etter at deres måler viser under grensa. Derfor er promillemålere (utenom i politisammenheng, så kanskje deres måler garanterer dette?) for det meste kun en faktor i den totale vurderinga om du skal kjøre eller ikke.
Vis hele sitatet...
Kanskje litt off-topic, men vil bare si at politiet sin promillemåler heller ikke viser nøyaktig. Dette vil bare være en pekepinn på om føreren er beruset eller ikke. Selv blåste jeg 0,8 på måleren til politiet, og fikk påbevist 1 promille en halvtime etter jeg blåste, ved hjelp av blodprøve.

Men som du også sier, så er det bare en faktor i den totale vurderingen.
Sist endret av McLovin; 26. juni 2012 kl. 06:21.
Først og fremst så er det mange småfeil som gjør at siden ikke validerer hos W3C's validator. Dernest syns jeg siden har dårlig distribuering av luft, grovt sagt: mer luft.

Ellers er sidens utseende enkelt, men ikke greit, fordi den ikke helt bra og proff ut. Som mange andre sier ser det ganske enkelt ut som en lureside.

I tillegg ville jeg hatt en underside/seksjon hvor det står litt mer utfyllende om dere som står bak siden, slik at vi kan stole mer på dere.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av verified Vis innlegg
Har aldri sett eller hørt om promillemålere som tar på seg skylden hvis noen blir tatt etter at deres måler viser under grensa. Derfor er promillemålere (utenom i politisammenheng, så kanskje deres måler garanterer dette?) for det meste kun en faktor i den totale vurderinga om du skal kjøre eller ikke.
Vis hele sitatet...
Men syntes dere at det er greit å skrive at den er nøyaktig, selv når dere har fått vite at måleren ikke er det? Dette er no lureri
Sist endret av Bothrops; 26. juni 2012 kl. 08:59.
Sitat av verified Vis innlegg
Ja, det vil påvirke i liten grad. Det er på grunn av at måleren tar hensyn til mengde konsumert alkohol / total kroppsvekt, og mer væske fører til høyere kroppsvekt.



Vi er en lovlig ungdomsbedrift som ble opprettet i 2012, så hvor du har dine fakta ifra aner ikke jeg. Gjerne kom med spørsmål hvis dere lurer, men husk at denne tråden handler om nettsiden, og ikke først og fremst moralen eller produktet.
Vis hele sitatet...
Informasjonen stammer selvfølgelig fra der man kan trykke på siden din:
http://puu.sh/DJ0L

Som da viser til denne siden:
http://puu.sh/DJ05


Nettsiden:
Disse skrytekommentarene fra "kunder" skremmer alle kunder med en hjerne.

Det er kun dumme kunder som handler på TVShop som kommer til å handle på siden din, da den fremstår med samme salgsmetoder.
Dog er det vel dem som er målet ditt, siden de litt smartere vet hvordan man kan skaffe dette til under 50-lappen. Forøvrig frister det nesten å starte opp en konkurransedyktig nettside med tilsvarende produkt til 50-lapp per enhet, bare i protest, og fordi jeg kan pga har allerede eget ENK.

Og btw; "Test deg selv" øverst på nettsiden minner om en TEST man kan svare på på nettsiden din.. Jeg elsker sånne "Test deg selv"-greier, og ble mildt sagt skuffet når jeg kun endte opp på forsiden din igjen :P

Jeg velger også å henvise til lovdata:
Sitat av [URL="http://www.lovdata.no/all/hl-20090109-002.html#3"
http://www.lovdata.no/all/hl-20090109-002.html#3[/url]]§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
Vis hele sitatet...
Siden lover sier at dine påstander om denne promillemålerens nøyaktighet skal kunne dokumenteres, ønsker jeg dette fremlagt.
Sist endret av MrCryptical; 26. juni 2012 kl. 09:13.
Jeg ville aldri kjøpt fra en side hvor det ikke står noe om selger eller firmaet. Får assosiasjoner fra TV-Shop.
Kunne likesågodt vært en plakat plassert på en bussholdeplass.
Alkoholisert gamer
Siden funka fint på safari på iPhonen.
Bestilte en nå for å teste den.

Hvordan er det med angrerett? Kunne ikke se noe om det på siden.

Men som alle andre her sier er det alt for lite info på siden. Hadde aldri lagt igjen noe kortinfo der..
Sist endret av ekoli; 26. juni 2012 kl. 10:36.
Sitat av ekoli Vis innlegg
Siden funka fint på safari på iPhonen.
Bestilte en nå for å teste den.

Hvordan er det med angrerett? Kunne ikke se noe om det på siden.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke se noe om det. Du har 14 dagers angrerett så lenge de legger ved papirene de skal. Alternativt har du mye lengre tid.
Alkoholisert gamer
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du trenger ikke se noe om det. Du har 14 dagers angrerett så lenge de legger ved papirene de skal. Alternativt har du mye lengre tid.
Vis hele sitatet...
Tenkte på om det var noe lengre enn vanlig ja.
Det og garanti?
Hvordan er det med garanti på produktet?
Mulig det allerede er nevnt, men ser at du skriver "Nøyaktig promille" og at en av kundene anbefaler å bruke den til å sjekke om du kan kjøre bil eller ikke.

Riktignok så er det ofte det den brukes til, men siden promillemålere må kalibreres jevnlig og likevel aldri er 100% nøyaktige samt faren for feil ved produktet, så pleier alle målere solgt i Norge å komme med en "disclaimer" som sier at du ikke skal bruke måleren til å avgjøre om du kan kjøre eller ikke.
verified's Avatar
Trådstarter
Takk for mange kritiske tilbakemeldinger!

Har tatt alt dette i betraktning, og vil i framtiden selvfølgelig endre på måten produktet blir framstilt. Det med nøyaktig har vi nå gått vekk ifra, og vi skal videreutvikle siden vår i løpet av noen få uker.

Hvis det er flere som har konstruktiv kritikk rettet imot markedsføring og websiden så fyr løs! Flott å høre så masse kritikk :-)

Skrev forresten feil tidligere i posten, vår Facebook side er: www.facebook.com/Promillemaler.no
Ser ut som en profesjonel side.
Men savner info
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Ser ut som en profesjonel side.
Men savner info
Vis hele sitatet...
Informasjon om produktet og oss?
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Og der var dere på facebook også ja.. :P

http://bildr.no/thumb/1215025.jpeg
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Og der var dere på facebook også ja.. :P

http://bildr.no/thumb/1215025.jpeg
Vis hele sitatet...
Der har vi vært lenge. Legg merke til at vi har gått vekk ifra nøyaktig, og fokusert mer på brukervennlig :-)

Sitat av Cikey Vis innlegg
Du trenger ikke se noe om det. Du har 14 dagers angrerett så lenge de legger ved papirene de skal. Alternativt har du mye lengre tid.
Vis hele sitatet...
Siterer ifra http://www.paragrafen.no/?id=143

Det er en rekke unntak hvor loven likevel ikke gjelder. Noen av de viktigste unntakene er:
Når den summen kjøperen skal betale, inkludert frakt og omkostninger, er under kr. 300,-
Vis hele sitatet...
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Er det ikke slik at ALLE UB-er skal legges ned innen 1. Juni?

Dvs at for å drive videre må dere starte et ENK? BEste kilden jeg fant i farta.
Hvis disse målerene er kjøpt fra DX, har han da lov å vidreselge de? Må han ikke ha noen form for avtale med produsenten? Mener og huske at jeg har lest at jeg ikke kan gå og handle på kiwi (eller annen matbutikk) for så å selge videre i min egen butikk (om jeg hadde hatt en) noen som kan bekrefte/avkrefte dette?:-/
Du var rask med å fjerne kommentaren på facebook ja
Sist endret av t_ben; 27. juni 2012 kl. 01:50.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Hvis disse målerene er kjøpt fra DX, har han da lov å vidreselge de? Må han ikke ha noen form for avtale med produsenten? Mener og huske at jeg har lest at jeg ikke kan gå og handle på kiwi (eller annen matbutikk) for så å selge videre i min egen butikk (om jeg hadde hatt en) noen som kan bekrefte/avkrefte dette?:-/
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan man videreselge produkter. DX oppfordrer også til dette med å tilby dropshipping. Du kan også videreselge alt du kjøper på KIWI så lenge du følger de lover som gjelder for salg.
Mannen driver jo business, ikke scam.
I dag fikk jeg promillemåleren!

Startet med å kalibrere den, blåse til 0 i promille. Nice!

Åpnet deretter en flaske jäger, tok en eller to slurker (for å si det sånn ), blåste 0.2 i promille.
Tok deretter bilen og kjørte mot en politikontroll som jeg vet om (Les adressa.no for å finne ut hvor de står), ble stoppet. Blåste til 0,17 første gang, 0,16 andre gang, og fikk kjøre videre (Hjem).

Forøvrig:
Da jeg fikk måleren (Bestilte to), leste jeg først bruksanvisningen som er på engelsk og et annet språk jeg ikke vet hva er. Var greit å lese bruksanvisningen, det var jo produsenten sin bruksanvisning. Etterpå leste jeg den norske, som ungdomsbedriften har laget. Der inneholdt det mer enn det som står i den engelske, som for eksempel at grensa i Norge er 0.2 (0.20 for den saks skyld).

Dessverre står det ikke noe om angrerett. Derfor kan jeg levere tilbake promillemåleren når som helst innen en måned.

Alt i alt, ungdomsbedriften er seriøs, leverte meget kjapt, og holdt det de lovte meg, men har tydeligvis ikke satt seg helt inn i det å drive utsalg på Internett, med tanke på at det ikke fulgte med noe informasjon om angrerett.

Keep up the nice work!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 28. juni 2012 kl. 14:53.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Nå har han Petter Wandsvik byttet karkateren sin hele tre ganger iløpet av de siste to dagene..
Problemer med å bestemme seg?
Ser ut til å fungere dårlig i opera. Postnummer, Sted, Antall, og send bestilling vises ikke.
Syns siden ser litt for mye ut som en popup side ala vinn en gratis ipad. Bestill 2 få 25%, virker nesten som om den ikke har noe holdbarhet...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
I dag fikk jeg promillemåleren!

Startet med å kalibrere den, blåse til 0 i promille. Nice!

Åpnet deretter en flaske jäger, tok en eller to slurker (for å si det sånn ), blåste 0.2 i promille.
Tok deretter bilen og kjørte mot en politikontroll som jeg vet om (Les adressa.no for å finne ut hvor de står), ble stoppet. Blåste til 0,17 første gang, 0,16 andre gang, og fikk kjøre videre (Hjem).


Forøvrig:
Da jeg fikk måleren (Bestilte to), leste jeg først bruksanvisningen som er på engelsk og et annet språk jeg ikke vet hva er. Var greit å lese bruksanvisningen, det var jo produsenten sin bruksanvisning. Etterpå leste jeg den norske, som ungdomsbedriften har laget. Der inneholdt det mer enn det som står i den engelske, som for eksempel at grensa i Norge er 0.2 (0.20 for den saks skyld).

Dessverre står det ikke noe om angrerett. Derfor kan jeg levere tilbake promillemåleren når som helst innen en måned.

Alt i alt, ungdomsbedriften er seriøs, leverte meget kjapt, og holdt det de lovte meg, men har tydeligvis ikke satt seg helt inn i det å drive utsalg på Internett, med tanke på at det ikke fulgte med noe informasjon om angrerett.

Keep up the nice work!
Vis hele sitatet...
Du tok virkelig en sjanse du...
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av tkvikstad Vis innlegg
Ser ut til å fungere dårlig i opera. Postnummer, Sted, Antall, og send bestilling vises ikke.
Syns siden ser litt for mye ut som en popup side ala vinn en gratis ipad. Bestill 2 få 25%, virker nesten som om den ikke har noe holdbarhet...
Vis hele sitatet...
Hm, dette var veldig merkelig. Har prøvd å gjøre den kompatibel med de fleste nettlesere, men må jobbe litt med siden for å finne ut hvordan jeg skal fikse det.
Vel, tror ikke du kan levere dette produktet etter at det er brukt? Hygene osv.? "Intimprodukt"?
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av iskrem Vis innlegg
Vel, tror ikke du kan levere dette produktet etter at det er brukt? Hygene osv.? "Intimprodukt"?
Vis hele sitatet...
Man kan ikke returnere promillemåleren etter å ha brukt den. Angreretten gjelder kun hvis produktet er uåpnet og ubrukt, og hvis prisen per enhet er over 300 kroner.

Hentet ifra: http://www.xn--forbrukerrdet-yfb.no/...-jeg-angrerett

Hvis man mener at produktet ikke fungerer, så kan man reklamere på produktet, og få tilsendt nytt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det holder lenge for denne tråden. Den sluttet å være om webutvikling for ca. 100% siden.