Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1240
Lurte på om dere har noen idèer til hvordan jeg kan avsløre om jeg snakker med en bot eller ikke på internet. Jeg har sterke mistanker om at Titan Poker kjører bot på kundesupporten dems, men det er i så fall en jævlig intelligent bot
Kan du utdype deg litt mer? så er det enklere for oss å svare.
En chattebot er det jeg snakker om, som responderer automatisk på det man spør om osv.
Mange kundeservice tjenester bruker "makroer" som svarer på forskjellige spørsmål som sparer de for mye tid. Kan du forklare hvordan en samtale går? Hva du spør om o.l.
Heather: To check on the Bonus, Go to My Account>Bonus
Heather: Is there anything else that I can assist you with?
Unreal143: admit your a bot
Heather: Okay, I am a bot. Just to make you happy.

Kisha: Hi, this is Kisha from Online Support. I apologize for the wait, we help customers on a first-click, first-served basis. I would be glad to further assist you now.

Unreal143: im impressed by your bot, heather
Unreal143: who are responsible for making it?
Kisha: Hi Oystein, yes we are not a bot we are real humans

Unreal143: what is 1 pl u s 3?
Heather: 4
Heather: What is the square root 112000?
Unreal143: what is the square root of 112000?
Heather: Yes.



Etter hvert prøvde jeg også å få Kisha-boten til å innrømme at det var en bot. Men da måtte jeg mase å si:

Unreal143: admit you are a bot
Unreal143: then ill leave you alone
Kisha: Yes Iam a bot


Hva tror dere? Hvis det er en bot så skjønner jeg ikke hvorfor det er lang ventetid på kundeservicen..
Sist endret av Unreal143; 2. juni 2007 kl. 00:44.
Du hadde nok glidd glatt inn i den spanske inkvisasjonen.
Jeg bruker å be botter om å huske ting for meg. Eller stille de simple gåter.

Edit: bruker og bruker.. tja, det er vel egnetlig ikke så mange ganger det er snakk om
Sist endret av TheInternet; 2. juni 2007 kl. 00:56.
Nå finnes det mange kjappe menesker ute i verden, ikke alle er like treige som deg, så det er meget mulig at de faktisk ER mennesker, men at de har hurtigsvarmakroer på ting de blir spurt om ofte. Feks om det som er jobben deres.
De som jobber i kundesupport gjentar seg selv hele dagen, og det er derfor utrolig mye tid å spare ved å legge inn makroer med fine formuleringer som de slipper å sjekke for rettskriving hver eneste gang.

Tviler dessuten på at de kan sette bot'er til kundesupport når de ikke har mulighet til å sette seg inn i en situasjon, bare huske enkle detaljer og svare med forhåndsdefinerte svar.

En måte å sjekke på er å skrive setninger med mange småfeil i (altså glemme et par bokstaver). Bot'er skal ikke kunne gi særlig med mening ut av slikt - men et menneske kan.
Sist endret av Dyret; 2. juni 2007 kl. 01:31.
spør om "hva er det bilde av her? http://url....jpg"
da må jo boten svare rett
Bare jeg som hadde blitt forbanna om jeg faktisk jobba som kundesupport og noen hadde mast om at jeg skulle svare på gåter og si hva som er på bilder?
Sitat av eriksb
Bare jeg som hadde blitt forbanna om jeg faktisk jobba som kundesupport og noen hadde mast om at jeg skulle svare på gåter og si hva som er på bilder?
Vis hele sitatet...
Hahaha! Ja, faktisk.
Jeg synest det virker overbevisende nok.
Så lenge du får riktig svar så trenger du egentlig ikke å bry deg, bare når du f.eks., som meg, får svar på noe helt annet enn du spør om. *Host* Microsoft *Host*
Hvofor i all verden gidder du bruke tid på å finne ut om supporten på titan er boter eller ikke. Hva med å bruke tiden sin til å tjene penger på pokerklienten deres istedenfor... Jeeez for noen prioriteringer
Som de fleste her sier, så tror jeg de egentlig er mennesker, men som bruker macroer. Da jeg spilte World of Warcraft og man snakket med en GM (Game Master, for de som ikke spiller så mye ^^) så brukte de hele tiden macroer for å svare på ting, ettersom de gjentar seg selv hele dagen.

Så jeg sa til slutt til en GM at siden han var så snill og hjelpe meg, så kunne han spamme alle adjø-macroene sine på meg og jeg fikk 4 - 5 good bye meldinger Litt morsomt. Så om det der er boter, er de hvertfall inteligente. Men som eriksb sa så tror jeg at jeg hadde blitt ganske forbanna om jeg måtte svare på små gåter i arbeidstiden for å bevise at jeg ikke er en bot.

Men hvorfor i alle dager skal du finne ut om de som hjelper deg er en bot eller ikke, så lenge du får svar på det du lurer på? Evt. kan du sende dem en mail og spørre, om du ikke får svar på support chaten. Der tviler jeg på at de bruker boter. Da kan du også evt. legge til et spørsmål som spør om de faktisk er boter.
Hvilken kundeservice har i det hele tatt interesse av å sitte å pjatte og prøve å overbevise en paranoid internettbruker om at de ikke er en bot?
Om jeg hadde vært en kundebehandler hadde jeg nok kjapt innrømmet at jeg var en bot, bare for å slippe flere idiotiske spørsmål med null relevnt mening for min jobb.
Litt moro må man da få lov til å ha på jobb? Har du aldri møtt på en telefonselger i telefonsvareren din?
Det er da alltid gøy å leke seg litt med kundesupport syns jeg. Jeg syntes det er interresant å vite om de bruker bot eller ikke. Det som virket rart var at med en gang jeg kom inn på temaet "bot" med både heather og kisha, så skrev begge en skrivefeil som de rettet opp hundredelet etterpå.

Bortsett fra det vil jeg si meg enig i Meitemark sin teori om at de bruker makroer.