Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5676
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg trenger tips til actionbøker/forfattere som skriver bøker i samme stil og i samme tempo som disse forfatterne. Som regel liker jeg bøker med en god tvist som får deg til å bli sittende. Gjerne forfattere som ikke ser seg tilbake når de må drepe/skade hovedpersonene på helt uventede måter o.l.

Bøkene burde ha et høyt nivå av action som får deg til å sitte i helspenn igjennom boken.

Noen som har tips?

Jeg har lest så og si 90%+ av bøkene til de ovennevnte forfatterne.
Clive Cussler. Ikke så mange hovedpersoner som dør, men hovedpersonene er ikke usårbare. Personlig synes jeg det er spenning på linje med bøker av Tom Clancy. Muligens litt lettere, men det er av den typen du får lyst til å lese i en jafs.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Clive Cussler. Ikke så mange hovedpersoner som dør, men hovedpersonene er ikke usårbare. Personlig synes jeg det er spenning på linje med bøker av Tom Clancy. Muligens litt lettere, men det er av den typen du får lyst til å lese i en jafs.
Vis hele sitatet...
Flotte greier. En av bøkene hans som skiller seg ut som en "første"?

Har nettopp gjort ferdig Mitch Rapp serien til Vince Flynn som består av 13 bøker. Kjennetegnene for de bøkene er: fast paced action.

Ser Clive Cussler er "værre" enn både Clancy, Baldacci og Flynn. 22 bøker med en hovedperson? Herlighet.
Sist endret av uaexed; 25. februar 2014 kl. 01:54.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Flotte greier. En av bøkene hans som skiller seg ut som en "første"?
Vis hele sitatet...
Det er vel Pacific Vortex. Aner ikke hva den eventuelt heter på norsk, ettersom jeg foretrekker de på engelsk. Den serien kan best sammenliknes som en undervannsversjon av Indiana Jones iblandet litt James Bond. En fellesnevner for bøkene hans er at de begynner i fortid med en historie, og den vil trekkes inn i det som skjer. Slettes ikke uvanlig at det kan være en 3-5 tråder som trekkes gjennom boken om gangen, men alle spiller sin lille rolle.

Hvis du ønsker deg et ansikt å sette på figurene, er filmen Sahara slettes ikke ille, selv om de måtte droppe mye fra boken.
Barry Eisler: John Rain Serien.
Handler om Rain, en eks spesialsoldat og CIA-agent som nå jobber som leiemorder i Japan.
Serie på 6 bøker, A Clean Kill in Tokyo er den første.

Brad Thor: Meget lik stil som Vince Flynn. Her følger vi Secret Service-agenten Scot Harvath på eventyr som omspenner hele verden. Konspirasjoner og action på høyt nivå. Serie på 13 bøker. The Lions of Lucerne er den første.

Daniel Silva: Skriver om den høyt kompetente Mossad-agenten Gabriel Allon. Her jaktes det på Nazi offiserer, Russiske våpensmulgere og Saudi-prinser. Meget godt skrevet. Serie på 14 bøker. The Kill Artist er den første.

Andrew Britton: Skriver om CIA-agenten Ryan Kealy vs. diverse terorister. 5 bøker i serien, The American er den første.

Brad Taylor: Handler om Pike Logan som jobber i "the Taskforce", En superhemmelig gruppe spesialsoldater som kun har et mål: angrip terroristene før de kan angripe deg. 5 bøker i serien, One Rough Man er den første.
Sist endret av Thalz; 25. februar 2014 kl. 04:13.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thalz Vis innlegg
Barry Eisler: John Rain Serien.
Handler om Rain, en eks spesialsoldat og CIA-agent som nå jobber som leiemorder i Japan.
Serie på 6 bøker, A Clean Kill in Tokyo er den første.

Brad Thor: Meget lik stil som Vince Flynn. Her følger vi Secret Service-agenten Scot Harvath på eventyr som omspenner hele verden. Konspirasjoner og action på høyt nivå. Serie på 13 bøker. The Lions of Lucerne er den første.

Daniel Silva: Skriver om den høyt kompetente Mossad-agenten Gabriel Allon. Her jaktes det på Nazi offiserer, Russiske våpensmulgere og Saudi-prinser. Meget godt skrevet. Serie på 14 bøker. The Kill Artist er den første.

Andrew Britton: Skriver om CIA-agenten Ryan Kealy vs. diverse terorister. 5 bøker i serien, The American er den første.

Brad Taylor: Handler om Pike Logan som jobber i "the Taskforce", En superhemmelig gruppe spesialsoldater som kun har et mål: angrip terroristene før de kan angripe deg. 5 bøker i serien, One Rough Man er den første.
Vis hele sitatet...
Perfekt liste. Allerede lest første boken av Brad Taylor. Interessant forfatter med 21 års erfaring innen Special Forces
Prøv mark greany hvis du liker vince flynn