Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 989
Håper noen her kan hjelpe meg å finne noen gode samlinger av scifi historier.
Husker jeg lånte noen bøker med novellesamlinger med framtidsfortellinger.
Bøkene kunne vel være fra 80 tallet kanskje...
Små historier om hvordan framtiden var....livet mens man ventet på at atombomben skulle sprenges...andre om at man tok opp lån på kommende generasjoner for dyre ting man måtte kjøpe nå...
Dårlig forklart dette..men håper noen skjønner litt
Jeg er ikke så glad i novellesamlinger selv, men har funnet en del mens jeg har lett etter bøker. Noen forfattere jeg vet har novellesamlinger: Isaac Asimov(Han har også en veldig bra bokserie som heter Foundation), Bing og Bringsværd og Arthur C. Clarke.

Jeg kan godt nevne flere science-fictionforfattere mens jeg er i gang, men vet ikke om de har skrevet noe særlig med noveller, da jeg ikke er så glad i å lese det selv. Håper du finner noe du liker!
True phreak.
Serien om Dune av Frank Herbert er fasiten du er ute etter...
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Vis hele sitatet...
Dune av Frank Herbert er bare genial. Er en lang rekke bøker i serien, di første som er skrevet av Frank selv er jo selvsagt best, men man måtte jo bare lese di siste også da

En annen bokserie jeg vil anbefale er "Saga of the Seven Suns" av Kevin J. Anderson, der er 7 bøker i serien, men det er vel verdt å bruke tiden på. Er medlem av en lydbokklubb ( http://www.audible.com/ ) og en gang så var første boken i serien en anbefaling til meg basert på tidligere kjøp og leste bøker. Tror jeg hørte igjennom første boka på 3-4 dager, så var jeg hekta å måtte ha resten, så hadde vel komt meg igjennom alle 7 på 1 mnd