Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1008
I nåværende jobb så får jeg kun avspasering av overtid, men det jeg lurer på er om hvis jeg slutter i nåværende jobb (er på utkikk etter en ny jobb) og ikke avspaserer det jeg har av overtid, må min nåværende arbeidsgiver betale de ut da?

På min forrige jobb så var det også sånn at overtid ikke ble betalt ut, men da jeg slutta der og begynte å nåværende jobb så fikk jeg det likevel.
Hvordan vet du at det ikke er mertid?

Det er vanlig å praktisere en form for tidsbank hvis man har fastlønn.
Sist endret av Superspurv; 6. august 2023 kl. 17:19.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvordan vet du at det ikke er mertid?

Det er vanlig å praktisere en form for tidsbank hvis man har fastlønn.
Vis hele sitatet...
fører jo timer da
Arbeidsgiver og arbeidstaker kan inngå avtale om at overtiden skal kunne avspaseres. Da skal likevel overtidstillegget på 40 prosent utbetales, mens timene den ansatte har jobbet overtid kan avspaseres.

Hentet fra https://www.virke.no/arbeidsgiversto...overtidsarbeid.
Normalt får man overtidstillegg utbetalt i tillegg til at man avspaserer. Men det forutsetter at du jobber 100% fra før da.
Ble også overrasket når jeg byttet jobb, og fikk beskjed om at man forsatt skal ha tillegget, selv om man jobber overtid.