Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 730
Hellu

Har et lite-stort problem hvorav jeg har ordnet meg ett nytt hovedkort, en ny CPU og en ny CPU Kjøler idag, fordi mitt gamle hovedkort ga opp.
Sitter nå her med en ferdig sammensatt pc, hvor alt skrus på og alle vifter suser og går. Tastatur reagerer ikke i det hele tatt, skjerm registrerer at HDMI er plugget inn i noe, men skjønner ikke hva, og setter seg i hvilemodus.. Mus funker ikke, men USB Minnepenn funker helt fint og lyser som bare det...

MOBO, MSI 970a SLI Krait Edition
CPU, AMD FX 8350 4ghz
CPU Kjøler, Noctua NH-D14

All hjelp settes utrolig stor pris på, takk takk!

(Har trippelskjekket alle kabler, og CMOS clear funket heller ikke..)
Sist endret av Maiskolben; 31. juli 2018 kl. 22:22.
Limited edition
Moff's Avatar
Dette høres ut som et problem knyttet til BIOS-versjonen din. Har du tilfeldigvis en eldre, kompatibel prosessor liggende som du kan prøve å koble i? Hvis maskinen starter med en eldre prosessor, så må du gå på MSI sine hjemmesider og finne nyeste BIOS-versjon for hovedkortet ditt. Last ned filen og legg den på en minnepinne. Deretter går du inn i BIOS og utfører oppdateringen, for så å montere den nye prosessoren. Forhåpentligvis skal alt fungere etter dette.
Har du målt spenningen på strømforsyninga? Har hatt lignende feil når strømforsyninga her tok kvelden, mange ting lyser opp som normalt, men fikk aldri noe opp på skjermen, målte 3.3v, 5v og 12v railene og fikk 1.4v, 3v og 7.5v, viste seg at det var en kondensator i strømforsyningen som hadde gitt opp.