Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1007
hei.. vet ikke om dette er rett plassert menmen.

Stefaren min er på ferie i frankrike og så lurte han på om det gikk an å kjøpe en tv der (17" skal ha i camping vogna), og da alike vell få inn norske tv signaler, slik at han får inn tv2 tvnorge osv.

takker for svar
kreativ nerd
devotio's Avatar
Jeg tok med min norske TV til England, jeg har problemer med lyden, bildet kommer frem helt riktig men uten lyd. Med en DVB boks (Digital TV som kommer til Norge til høsten) fungerer det veldig greit, ikke noe problem. DVB bokser fra Frankrike vil ikke virke i Norge, forresten.

Så litt på wikipedia, ser ut som de har noe forskjellig system, Frankrike, UK og Vest Europa er i forskjellige grupper. http://en.wikipedia.org/wiki/Televis...United_Kingdom

Når det er sagt er jeg ikke 100% sikker på hvordan dette stemmer overens med Franske TVer og norske forhold. Skal også bemerkes at TVen min fra Norge kan stilles inn til å motta Franske signaler, men ikke britiske så jeg vet ikke om det eventuelt kan hjelpe...
Trådstarter
hmm....så det er en mulighet for at det kan gå?
Kan kjøpe seg et lite parabol system for campingvogner hvis han vil legge litt penger i det.
Trådstarter
ja, men han trenge bare tv...han har funnet et 17" til 1500 NOK, men er usikker på om det vil virke når han kommer hjem
kreativ nerd
devotio's Avatar
Om den kan motta Vest-Europeiske frekvenser og dette systemet vil den fungere i Norge om jeg ikke har missforstått noe, men merk at jeg er høyst usikker på dette. Når det er sagt vil jeg også fraråde og kjøpe elektronikk i utlandet for å ta med tilbake til Norge, Norsk forbrukerlov hjelper deg mye lenger på vei enn garantien i noen tilfeller gjør. Dessuten er elektronik rimelig billig i Norge i forhold til resten av Verden (eksludert USA og Kina).