Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2075
Om et par mnd reiser jeg på en 3 måneders til Thailand, hvor den første mnd blir i chiang mai, dette er en lav budsjett ferie, regnte ut at jeg lever bedre på bare husleie utgiftene jeg har i Norge i Thailand, og har da og mulighetene til å spare opp en del penger mens jeg er der nede. (fleksibel jobb).
Blir å leve på ca 7000 i mnd.

Så til det relevante, jeg vil gjerne trene muay thai, men finner bare dyre priser, 2000 kr pluss i mnd, dette er jo dyrere en i Norge? Noen som har tips til hvordan jeg kan presse prisene ned? Skal og trene på gym, og skal kjøpe litt trenings "supplementer" mens jeg holder på, så dette begynner å se veldig dyrt ut.
Noen som vet om det er lovlig å ta med vanlige supplementer med ned, protein pulver, pwo, bcca osv? er faktisk billigere i Norge.

Tar og gjerne imot tips til ting å gjøre der nede som koster lite.
Billige steder finner du neppe på internett. Dem må du finne ved å snakke med folk når du kommer ned f.eks. hotell-betjeningen. Billige steder har enten ikke internett i det hele tatt, eller det er kun på Thai som for de fleste nordmenn er uleselig.

En måned i Chiang Mai? Unnskyld, men jeg tror du fort vil kjede deg med mindre du liker å reise ut i nauren. Det er en relativt liten by med lite for turister utenom basaren og naturen. Og bar-gata da. Jeg var der 3 dager og det var lenge nok.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Billige steder finner du neppe på internett. Dem må du finne ved å snakke med folk når du kommer ned f.eks. hotell-betjeningen. Billige steder har enten ikke internett i det hele tatt, eller det er kun på Thai som for de fleste nordmenn er uleselig.

En måned i Chiang Mai? Unnskyld, men jeg tror du fort vil kjede deg med mindre du liker å reise ut i nauren. Det er en relativt liten by med lite for turister utenom basaren og naturen. Og bar-gata da. Jeg var der 3 dager og det var lenge nok.
Vis hele sitatet...
takker for tips!
Er ikke ute for å feste og henge på turist steder, mer for å lære å kjenne kulturen,maten, reise rundt i naturen,trene, besøke landsbyer i fjellene osv..

neste stopp blir bangkok i en mnd, for så å leie en moped å kjøre rundt å loke 2 3 uker
Jeg bodde der i 5 mnd og skal gjerne tilbake
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg bodde der i 5 mnd og skal gjerne tilbake
Vis hele sitatet...
kom gjerne med tips om kule nabolag å bo i, steder å sjekke ut, spesielle matsteder (er mat junkie) hvis du har lyst
Hei, jeg var 3 uker i Chiang Mai i desember.

Trente Muay Thai der noen ganger hos Chiang Mai Muay Thai, mener jeg betalte 390 baht (ca. 92 nok) per trening (1,5 - 2 timer) med bra instruksjon, var fornøyd med den gymmen. Team Quest Chiang Mai er også et godt alternativ, de har også bjj/grappling med dyktig instruktør.

Jeg brukt Tripadvisor til å finne hotell, skal være mulig å finne brukbart sted å bo til 300-400 kroner natt.
Sist endret av Paleofriendly; 22. januar 2017 kl. 14:25.
Om du er glad i mat anbefaler jeg deg å gjøre litt research om hvem som selger byens beste chiang-mai pølse. Den kan dog være litt for mye for mange, men om du er glad i spicy mat, er den midt i blinken.

Ellers er kylling i grønn curry alltids en slager.
Om du er glad i smoothie er det mye godt der. bare pass på å si at du ikke vil at den skal være så søt. De heller ofte oppi altfor mye sukkerlake.

team quest thaiboxing er bra. Veldig hyggelige trenere med mye kunnskap. De har fostret frem fightere i topp-sjiktet.
Sist endret av løkpølsa; 22. januar 2017 kl. 18:49.
Jeg kan ikke gi noen tips ang muy thai, annet enn at jeg synes prisene du refererer til høres høyere ut enn normalen.

Skriver ned litt jeg kommer på nå i farta.

Billigste og beste alternativ for å bo er å leie en leilighet, sett flere med god standard fra 3000 baht (ca 800kr).
Sjekk ut området rundt nimmanhaemin, mye barer, utesteder og kort vei til gamlebyen. En hod del nyere leiligheter/condo der også.

Sør for firkanten(gamlebyen) er det mat marked hver eneste kveld, det er det forøvrig rett over veien nord øst hjørnet for firkanten, hvis jeg husker rett. Jeg foretrakk sør. Pølsa er nevnt, khao soi (kylling i rød curry med eggnudler og sprøstekte nudler slår aldri feil. En lokal matrett på gata ligger til rundt 50 baht. Jeg brukte å gå på grønnsaksmarkedet å kjøpe to fulle bæreposer som holdt meg en uke for under 1000 baht (250kr). Er man litt fornuftig kan det koste en next to nothing å leve.

Lei deg scooter og få noen avbrekk på et lite sted oppi fjellene ved navn Pai. Ta gjerne turen for egen maskin, da det er svingete og forst ukomfortabelt i en full minibuss. Fantastisk natur og mange steder det er verdt å stoppe på veien.

Uteliv er relativt begrenset da det aller meste stenger ved midnatt, sjekk ut zoe in yellow. Men det finnes hemmelige steder som holder åpent til morgenen. Sjekk spice og living room. Ellers er det et par eventer/festivaler ila året. Gjelder å bli kjent med folk, eneste måten å komme over alt som skjer off the record.

Send meg gjerne en pm til, om det er noe mer jeg kan hjelpe med.

Må legge til at det fra 20:00 på kvelden er en grønn matvogn i nimman ved siden av nimman promenade som selger helt nydelig mexicansk, tortilla, burritos osv ca 100 baht. Når du føler for noe annet enn thai. Er en fin indisk og italiensk restaurant like ovenfor hverandre i tha pae road, som går fra Tha pae gate øst for firkanten. Dette er pretty much ansett som sentrum.
Sist endret av wackwrack; 23. januar 2017 kl. 05:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.