Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1943
Skal en tur til Thailand snart i 3 uker, men har noen spørsmål ang. Reiseforsikring. Er forsikret gjennom Norwegian bankkort, men føler dette ikke er nok vis man skulle være uheldig. Tenker spesielt på at ulykke er begrenset til 400k. https://www.banknorwegian.no/KundeSe...ingsforsikring

Jeg har aldri bestilt noen reiseforsikring før, så er det noen som vet hvor jeg burde gå for å være sikret økonomisk ved ulykke? Tenker at kanskje en slik som kun varer i reisens periode ville vært det beste, da jeg reiser sjeldent.
Sist endret av trikker95; 14. januar 2017 kl. 12:21.
"Øko-Terrorist"
Jobber du? Ofte du har reiseforsikring igjennom jobben(gjelder selv på ferie).
Har ingen forsikring gjennom jobb
Ulykke begrenset til 400.000 er problemet? Om du blir permanent skadet får du helt ålreit med uførepensjon til å leve på resten av livet, pengene for ulykken er kun for å få deg ovenpå. Dette er virkelig ingenting å bekymre seg over.

Er dog ofte greit å bruke samme forsikringselskap som du har resten av forsikringene i. Om noe blir stjålet kan det ofte være krevende å skaffe dokumentasjonen selskapene forlanger, så det er veldig greit å bruke et selskap som taper mer enn de tjener på å være vanskelig på noen tusenlapper.
Har tilnærmet ingen forsikringer fra før. Mistet det når jeg byttet jobb.
Lest om Thailand Travel Shield, noen som har brukt dette før, eller anbefales det å velge en norsk.

Har et spørsmål ang. Datakostnader også. For talkmore må jeg betale 200kr for 200mb i Asia, noen som vet om noen billigere måte å være sikret nett? Lebara kontantkort elller noe man kan kjøpe der nede?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk lokale abbonement. Med norske auge er det stortsett latterlig billig.
Reiseforsikring kan brukes til så mye mer enn når du er utenlands, så det er vell noe alle burde ha.
Jeg skal kjøpe DNB sin Best forsikring, som har dekninggaranti. Kom vell på 1500 for et år.
Om du har den, så matcher de vilkårene til alle sine konkurrenter,
Hei!

En reiseforsikring dekker deg hver gang du går ut døren, så selv om du reiser sjeldent så vil den fortsatt dekke deg hjemme i Norge. Det ligger også avbestillingsforsikring i bunn, så du slipper å tegne noe slikt ekstra i det du kjøper flybilletter etc. Ser det står 95 i brukernavnet ditt. Da fins det ulike ungdomspakker til 1400,- i året hvor du får både en vanlig standard helårs reiseforsikring, en ulykkesforsikring på 500k utenom og innboforsikring.
Tenkt på at om du kjøper lokalt i feks Thailand og du skader deg og trenger transport hjem til Norge dekkes det ikke. Det kommer fort på 500k til 1 million..

Uførepensjon forsikring er lurt å ha i tillegg på seg selv privat.
Jeg jobber med forsikring.
Ville anbefalt å ha reiseforsikring utover det Mastercard eventuelt måtte dekke. Spørs litt om du skal drive ekstremsport eller bare ligge på stranden, Gouda.no sin har jeg bare gode erfaringer med.

Når det gjelder Thailand kan du kjøpe deg fks. Telenor abb. (dtac) når du kommer ned dit, og kjøpe helseforsikring igjennom mobilen. Helt klart billigst, men du må få noen som snakker Thai til å hjelpe deg hvis du ikke bruker Telenor.
Kompis hadde vanlig reiseforsikring, fikk frastjelt klokka for 60k. De dekket det ikke siden det var i Asia, så sikkert greit og sjekke opp litt grundig i det.
kjøp gjensidige eller noe, det er ikke så dyrt. Og det er verdt det i tilfelle noe skjer.