Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4604
Hei, jeg smalt til med en bestilling på dette, uten å egentlig sjekke lovligheten på forhånd, så har da ikke skjult noen spor heller, men hva kan man regne med av straff for 70 kapsler av dette om det blir tatt i tollen, og hvor sannsynlig kan jeg regne med at det vil bli tatt?
For overig bestilt fra USA, noe som vel i seg selv er ulovlig når det gjelder slike ting, kanskje like greit å melde fra til tollvesenet først som sist, før de får pakken og tar meg?
Takk for svar, beklager om det er besvart rundt omkring, men fant ikke allverden om Adrafinil, og vet ikke om mengden blir å regne som så liten at de dropper å gjøre noen sak ut av det eller ei.
Adrafinil er på dopinglisten (forskrift 30. april 1993 nr. 318). Innføring av midler på denne listen er ikke lovlig for privatpersoner uten særskilt tillatelse fra myndighetene, og er straffbart etter straffeloven § 162b.


For et definitivt svar må du kontakte Legemiddelverket. Men vil tro at du vil kunne få problemer dersom dette stoppes, spesielt siden du i tillegg har bestilt fra USA, litt usikker dersom du hadde bestilt fra et EØS land. Du kan jo selvfølgelig krysse fingrene og håpe tollerne har bedre å gjøre den dagen pakken din kommer.
"Det har jeg ingen kjennskap til" kan redde deg her. Husk det, når du blir kalt inn til avhør.
Stoffer på dopinglisten er ikke lov å innføre selv om du hadde bestilt fra EØS. Ville gjort som monoxide sier her, aldri tilstå, strafferabatten er minimal uansett. Hvilken betalingsmetode brukte du?
Trådstarter
3 0
Jeg er en såkalt noob på området, og bestilte bare fra et kredittkort, så det burde ikke være noe problem å spore det til meg. Men om jeg melder fra til tollvesenet på forhånd at jeg ved et uhell har bestilt noe fra doplisten, slipper man unna straff da, og om jeg lar være, blir det noe være enn en bot?
Sitat av Guru1 Vis innlegg
Jeg er en såkalt noob på området, og bestilte bare fra et kredittkort, så det burde ikke være noe problem å spore det til meg. Men om jeg melder fra til tollvesenet på forhånd at jeg ved et uhell har bestilt noe fra doplisten, slipper man unna straff da, og om jeg lar være, blir det noe være enn en bot?
Vis hele sitatet...
Er langt i fra sikkert at de gidder å innhente kontoutskriften din. På en så liten sak tviler jeg. Du får uansett ikke noe ekstra straff av å nekte. Det er ikke ulovlig å lyve i avhør, med mindre intensjonen er å inkriminere noen andre.
Om det viktigste for deg er å unngå problemer så vil jeg tru at en telefon til politiet på forhånd vil løse det. Hvis ikke så burde du nekte, og ikke godta at de innhenter opplysninger om deg i avhør uansett hvor casual de stiller spørsmålet.
Trådstarter
3 0
Fikk høre fra avsender at de pakker den inn som en gave med verdi på $20, er sjansen fortsatt nær minimal for at den vil gå igjennom tror dere?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, har nå gjort akkurat det samme som trådstarter her! Bestillte adrafinil fra nootropicsdepot fra USA..

Får jeg fengsel eller bot dersom dette blir stoppet i tollen?

Viss det er veldig alvorlig, vil jeg bare avbestille ordren, dersom det går..
Ville ikke bekymret meg. Sjansen for at det blir stoppet er lav, og hvis den blir stoppet og mengden du bestilte er liten vil nok bare pakken bli destruert.
Bestillte en boks med 30 tabletter.

Klarer ikke finne skikkelig info om straffereglene ved dette, noen mener bot, noen mener fengsel inntil noen 2mnd.

For noen år siden bestilte jeg kosttilskudd til trening, dette ble stoppet i tollen og sendt tilbake til avsender. Men så er vell dette ikke samme typen "legemiddel"
Du får garantert ikke fengsel. Mest sannsynlig blir pakken destruert hvis den blir stoppet. Er du uheldig får du bot. Hvis du har mulighet til å avbestille bør du gjøre det hvis du er bekymret, men sjansen for at pakken i det hele tatt blir stoppet er ganske liten.

Anbefaler deg å betale med bitcoin i fremtiden. Politiet gidder sjeldent ikke å bruke ressurser på så små saker, og hvis det da i tillegg er betalt med bitcoin og det kreves en etterforskning for å bevise noe vil det så godt som alltid bli henlagt.
Takk for svar!
Får lese meg inn på bitcoin fremover da