Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1255
Er veldig gira på å kjøpe piano å ha i leiligheten min.

Hvilket bør jeg gå for?

Ser på
Nord Piano HA88
Yamaha CP4/CP5
Kawai ES-7
Roland

Noen tips og råd?
Jeg er ikke verdens flinkeste på piano, men jeg tok over en yamaha fra et søskenbarn som brukte det på musikklinja.

Nå vet ikke jeg om det bare er jeg som er sær, men jeg kan banne på at pianoklangen er helt feil, og at enkelte tagenter har feil tone. Nå vet jeg ikke om det gjelder alle yamaha piano/keybord.

Gi en lyd ifra deg når har bestemt deg, og om du er fornøyd. Vil også ha nytt piano, men kan ikke gå ut å kjøpe selv, da jeg har samme forhold til pianospilling som folk flest har til onani. Altså det er helt ok å gjøre det alene, legge ut filmer av det på internett, men ikke i en butikk.
Sist endret av feltrasjon; 14. april 2014 kl. 09:08.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Jeg er ikke verdens flinkeste på piano, men jeg tok over en yamaha fra et søskenbarn som brukte det på musikklinja.

Nå vet ikke jeg om det bare er jeg som er sær, men jeg kan banne på at pianoklangen er helt feil, og at enkelte tagenter har feil tone. Nå vet jeg ikke om det gjelder alle yamaha piano/keybord.

Gi en lyd ifra deg når har bestemt deg, og om du er fornøyd. Vil også ha nytt piano, men kan ikke gå ut å kjøpe selv, da jeg har samme forhold til pianospilling som folk flest har til onani. Altså det er helt ok å gjøre det alene, legge ut filmer av det på internett, men ikke i en butikk.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om du er helt udugelig når det gjelder keyboard, men sjansen for at et digitalt instrument spiller "feil" toner ift. Tangentene er nok ekstremt lite hvis du ikke har kuket en god del med instrumentet. Evt. Modulasjonsbryteren er død og opphengt eller at du har flyttet om slik at enstrøken C er f.eks en G

On topic: Det beste er nok hvis du drar på en musikkforetning selv og sjekker ut de ulike instrumentene, da du kan ha en helt annen oppfatning av hva som klinger autentisk/fint eller er godt og spille på
Sist endret av Tihi; 14. april 2014 kl. 09:48.
Kanskje for langt under din prisklasse, men jeg har hvertfall Casio Privia PX-150 og jeg er meget fornøyd.
Sist endret av Grix; 14. april 2014 kl. 16:25.