Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 7222
Det er bare veldig tragisk.

Jeg hadde reagert på akkurat den samme måten som deg. Det er kanskje litt barnslig for mange, men jeg ser saken absolutt best fra din side, og synes det er helt sykt at du kan bli kastet ut av en så liten fille-ting. At du tar backup av alt og sletter sidene er for meg helt forståelig!

En "voksen" person vet bedre enn å gjøre slike ting.
Hmm, ifølge Fjesboken er det rusfritt arrangement i samarbeid med Bergen Kommune som startet 31.April og sluttet 2.Mai.

Men uansett, syns det er på sin plass at du tar ned siden
haha detta minneg ganske godt på diverse krangler vi hadde som småunger når vi snekra hytter:P
type: får jeg ikke viljami tar jeg med saga å går! :P

var ikke eksempel retta mot deg fulloggal:P
Sitat av anmarix Vis innlegg
haha detta minneg ganske godt på diverse krangler vi hadde som småunger når vi snekra hytter:P
type: får jeg ikke viljami tar jeg med saga å går! :P

var ikke eksempel retta mot deg fulloggal:P
Vis hele sitatet...
sånne "hersketeknikker" er jo en del av morroa når man er såpass liten, men når slik oppførsel forekommer internt i et slikt arrangement er det plutselig en helt annen sak, på kanten til å være direkte kvalmende

"hvis ikke jæ får låne motorsykkærn din imorgen også så kan ikke du være med her lenger"
Huffamei, nå må du lære Alltid skriv kontrakter på arbeid du gjør.
Ja, jeg bør vel det, uansett hvem vet er. Til og med godt (kremt) venner.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ja, jeg bør vel det, uansett hvem vet er. Til og med godt (kremt) venner.
Vis hele sitatet...
Jepp. Og det bør nesten gjøres ved alle slags muntlige avtaler. Jeg har tapt en del tusen på det.
Ja, jeg får begynne å bli mer paranoid

Hvis noen er interessert, så så index-siden på lanet sin hjemmeside ut som dette frem til for ti minutter siden.
Nå tenker dere sikkert: "Hva faen? Er han helt dum i hodet? Går inn og endrer på tingene ETTER han er kicket fra lanet!?!?"

Men jeg inkluderte en fil fra mitt webområde hele tiden, så jeg har ikke vært innpå der siden denne tråden ble laget.
Med ett unntak. Jeg var litt jævelunge og endret tilbake en redirect, og det angrer jeg på.

Link: http://littforskjellig.com/t.php

Takk til EivindH for tekst.
Sitat av nomore Vis innlegg
Rett fremgangsmåte ville vært som følger:
- Kontakte daglig leder, gjøre han oppmerksom på situasjonen og kreve at nødvendige tiltak blir gjort for å ivareta trådstarters interesser.
- Om det ikke fører frem kan han estimere verdi(ikke noe "tenk på et tall") på arbeidet som er gjort og sende en faktura på beløpet.
- Om faktura ikke blir betalt, sende purring.
- Om purring ikke blir betalt så kan man enten kreve at saken blir behandlet i konfliktrådet eller så kan man kontakte ISP og kreve at de fjerner innholdet. Evnt begge deler.

edit: Tidkrevende? Absolutt, men vi lever i en sivilisert verden. Vi er IKKE huleboere(sist eg sjekket). Trådstarter må heve seg over daglig leder i lanet, ikke synke ned på hans nivå.
Vis hele sitatet...
Da ville "Daglig leder" fått tid til å lagre all kodinga, endre passord på driten, og latt siden være slik den var, men uten at trådstarter hadde hatt tilgang. Så hadde han flirt og gitt en god faen i at trådstarter vil ha det fjernet. Hva skal han gjøre da? Gå til rettssak? Selvfølgelig ikke. Fordi dette er en filleting! Det er to kompiser som har blitt litt uvenner og vært litt kjipe med hverandre. Tanken på å blande lov og rett inn i dette er faktisk komisk. "Daglig leder" var et rævhål, trådstarter bitchet litt tilbake. Fair enough. Med din strategi ville "daglig leder" kunnet hånflire av trådstarter, fordi denne saken selvfølgelig aldri ville kommet langt, selv om han så faktisk skulle anmeldt sin venn for å bruke hans åndsverk.

Fordi tanken på rettssak og offentlig innblanding er så vanvittig far-fetched, er det håpløst å behandle saken som om den skulle vært oppe til disiplinærhøring i FNs sikkerhetsråd. Det er to guttunger som krangler litt, la dem gjøre opp slik dem best kan. Tror du ikke det løser seg til det beste til slutt uansett?
Sitat av nomore Vis innlegg
Siden trådstarter nå har klargjort at det var frivillig arbeid så lurer eg på hva usaklig oppsigelse har med dette å gjøre? Hele saken er usaklig, ikke bare avslutningen av engasjementet. Men til tross for det kan eg ikke se at det forelå noe ansettelsesforhold her
Vis hele sitatet...
Likevel drar du inn regler rundt oppsigelser? Du har mye ord, men lite å backe det opp med. Så lenge alt er basert på diffuse muntlige avtaler er det umulig å si akkurat hva som kan og ikke kan gjøres. For eksempel kommer det ikke tydelig frem under hvilke betingelser folloggal fikk tilgang til serverene. Ei heller kan jeg se at du henviser til noe regelverk rundt eventuell oppsigelsestid i frivillige organisasjoner uten kontrakt, og hvordan dette påvirker muligheten til å ta med seg det som er rettmessig sitt eget.

Hva hvis fulloggal hadde fått beskjeden om at han var sparket på kvelden mens han var hjemme, og han hadde laptopen på lan-crewets kontor? Mener du da det er ulovlig av fulloggal å låse seg inn med nøkkelen han har fått for å hente laptopen sin? Du mener at denne laptopen i praksis tilfaller denne daglige lederen, ettersom politiet ikke har ressurser til å ta saken til retten?

Du må nok komme med noen kildehenvisninger som tydelig sier at man ikke kan hente tingene sine i en situasjon som dette.

Sitat av nomore
Og jo, selv om det skulle foreligge en usaklig oppsigelse i arbeidslivet så har du ikke lov til å urettmessig ta deg inn i områder du ikke har tilgang til lenger.
Vis hele sitatet...
Her til lands har man oppsigelsestid, noe som vil si at du i løpet av denne perioden står helt fritt til å benytte deg av de rettigheter og tilganger som fulgte med stillingen din til å hente ut det som er rettmessig ditt. Det argumentet er altså bare tull.
dette er barnslig synes jeg.. hvor gammel er du fulloggal?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
dette er barnslig synes jeg.. hvor gammel er du fulloggal?
Vis hele sitatet...
"Hvis jeg ikke får låne motorsykkelen din lenger enn vi avtalte vil jeg ikke ha deg med på laget!1 "

Er ikke dét barnslig?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg har ikke brukt noe CMS. Jeg har laget alt selv...



Hallo!? Tror du jeg nør en peanøtt i skallen?
Signerer kun på det jeg føler for å signere på. MEst sansynlig ingenting når det kommer fra han
Vis hele sitatet...
Håper ikke at du vurderer å joine lanet igjen? Virker for meg at det absolutt ikke er verdt det.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
dette er barnslig synes jeg.. hvor gammel er du fulloggal?
Vis hele sitatet...
Jeg er snart 18, hvordan det?

Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Gå å Grisebank drittsekken. Du har oppført deg pent hele veien.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg grisebanke han da? Har ikke noe behov for å slå til noen, og kan heller ikke se hva godt som kommer ut av det.

Sitat av spelley Vis innlegg
Håper ikke at du vurderer å joine lanet igjen? Virker for meg at det absolutt ikke er verdt det.
Vis hele sitatet...
Ingen planer om det med det første nei
Bare avent situasjonen fremover.
Du har blitt behandlet barnslig og du har kun tatt tilbake noe du har laget helt selv, fra skratch.

Jeg syntes at det er rett at du tar greiene dine, hadde du blitt sparket av andre grunnlag en en motorsykkel og en intern krangel, syntes jeg du skulle latt siden stå fint.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg må inrømme at jeg lo godt av commenten du hadde lagt til i kildekoden på http://littforskjellig.com/t.php

HTML-kode

<!-- Denne teksten tilhører ikke daglig leder, men eies av phett.net -->
Hehehe
Han var med å lage den Og vi har respekt for den som har opphavsrett til et verk
Det skulle vel egentlig stå "for ordens skyld" der og, men det forsvant vel et sted i prosessen.
Det er utrolig hva en RS125 kan gjøre med en manns sinn.
Barnslig? Tja, kanskje. En mer "voksen" handlemåte ville vel heller ha vært å sende dem en mail, der de får valget mellom å fjerne alt han hadde laget PRONTO, eller å betale en normal pris for jobben han hadde gjort. Imidlertid tviler jeg på at tullingene hadde forstått at dette faktisk var realiteter (norsk lov) de hadde å forholde seg til, og dermed ville de ha gjort situasjonen vanskeligere for både seg selv og fulloggal.

Så, litt barnslig, men muligens den beste løsningen. Søker du etter "CSS killswitch", så ser du at det ikke er HELT uvanlig med liknende ting, hvis man f.ex. har en kunde man har "bange anelser" om. Jeg har aldri gjort det selv, men det er et tilfelle der jeg i etterkant skulle ønske at jeg hadde tatt en slik forhåndsregel, og der jeg aldri har fått pengene selv om kunden brukte det jeg lagde.

Riktignok skal man være fordømt forsiktig med å gjøre sånt, men når den andre parten begynner å oppføre seg som idioter, så... tja... jeg kan da forstå at det er fristende å være idiot tilbake, spesielt når det er noe man gjør gratis.