Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2622
Hei,

I det siste har jeg lurt på å oppgradere noen komponenter i min stasjonære pc (brukes til gaming).

Pcen er rundt 5 år gammel.

Mine nåværende komponenter:

GPU - MSI GeForce GTX 670
CPU - INTEL CORE I5 3570K
PSU - CORSAIR AX 750W
Hovedkort - MSI Z77A-GD55 Z77
CPU kjøler - NOCTUA NH-D14
RAM - CORSAIR 8GB DDR3 x2
HD - INTEL 330 240GB SSD (min andre SSD tok kvelden idag, inneholdt alt av mitt herlige Steam bibliotek)

Hvor skal jeg starte? Hvilke rekkefølge? Helt fra scratch, bytte ut alt??
Limited edition
Moff's Avatar
Det kommer litt an på budsjettet. Skjermkortet anser jeg for å være den største flaskehalsen her. Strømforsyning og CPU-kjøler er helt OK, så de trenger du ikke bytte. Hvis du derimot skal bytte enten CPU, RAM eller hovedkort, så vil du måtte bytte alle 3 samtidig, ettersom de ikke lengre er kompatible med de nyeste delene. Jeg oppgraderte nylig hovedkort, CPU og RAM i min egen maskin, og det gir ikke veldig mye utslag på FPS i de fleste spill. Noe bedre vil det bli - men et nytt skjermkort vil gi mye mer resultater for pengene.
Overclock i5'en om du ikke har gjort det. Så kjøper du ny GPU utifra budsjettet ditt. i5 3570k holder fint fortsatt.

Om du ikke har en annen HDD (Altså du kun har den 240GB SSDen) så burde du kjøpe en.
Her er kanskje noe du ikke trenger men kan være et kjekt lite hjelpemiddel vist du skal oppgradere bytte deler i pc'en å ikke har så mye peilling, den scanner å foreslår deler som er kompatibel med det oppsettet du kjører med. Du trenger selvfølgelig ikke å kjøpe delene som blir foreslått av Crucial men du vet i det minste hva du skal se etter/kompatibelt med ditt oppsett/system vist du skal kjøpe delene fra andre leverandører.

http://uk.crucial.com/gbr/en/systemscanner