Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4311
Hei!

Jeg har en 13" MacBook Pro m/touch bar som jeg har kjøpt meg en ekstern skjerm til. Valget kom på denne.

Problemet er at teksten i OS X er så forferdelig pikslete og stygg at det ser ut til at jeg kjøre en oppløsning skjermen ikke klarer, enda dette ikke er tilfelle. Tilkoblingen til skjermen blir kjørt via USB-C.

Jeg har benyttet meg av angreretten og fått tilsendt ny, men problemet ble ikke eliminert. Jeg har også testet skjermen med en eldre Macbook via HDMI, men problemet er der likevel.

Det som får meg til å stusse, er at uansett om jeg bytter oppløsning, eller benytter meg av zoom-funksjonaliteten i "accessibility" i systemvalgene, så blir ikke teksten vektorbasert, slik den egentlig skal være. Teksten er like pikslete uansett hvilken oppløsning eller zoom jeg kjører.

Så, hva er galt?!

Kan forøvrig tilføye at jeg har testet på en Windows-maskin, og der fungerte skjermen uten problemer.
Kan du prøve kommandoen under i en terminal?

defaults -currentHost write -globalDomain AppleFontSmoothing -int 2

Det var et problem før at Mac OS valgte feil anti-aliasing på eksterne skjermer, men trodde det var løst. Mulig kommandoen over ikke funker på Sierra da ...

Alternativt kan du prøve å gå til Systemvalg->Generalt og ta bort haken på Bruk LCD-fontutjevning når tilgjengelig og se om det blir noen endring?
Trådstarter
31 3
Takk for svar!

Har prøvd disse løsningene i tillegg til tipset på internett om å tvinge skjermen i RGB, uten hell. Begynner å bli fortvilet over at jeg begynner å lure på om jeg må benytte meg av angreretten og bruke 8000 kr på en 4K-skjerm for å løse det irriterende problemet, for tekst-renderinga ser mildt sagt helt forferdelig ut