Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2385
Har nettopp tatt i bruk en ny telefon, med nesten helt ren Android 6.1
Har tidligere brukt forrige versjon, og der var det mulig å spesifisere forskjellige ringetoner til forskjellige kontakter i telefonlisten. Samtidig var det mulig å sette forskjellig varslingslyd for sms og mail, og eventuelle andre varsler.
Er denne muligheten tatt bort, eller er den utrolig godt skjult i menyene?
Om så dette ikke er mulig i Android 6.1, kan noen tipse meg om et program som gir disse mulighetene?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvilken telefon er det? Forskjellige modeller har ofte andre menyer/grensensitt.

Du kan endre ringetone på en kontakt dersom du går inn på kontakten og trykker på de tre dottene/mer ikonet, så velger du Angi ringetone.
Ang lydvarsel, så er en lydvarsel en lydvarsel, altså samme lyd, dersom ikke den akutelle appen har valg om å endre denne.(gjøres selvfølgelig i appen selv)
Trådstarter
5 0
Telefonen er en Moto G4 Plus. Jeg kjenner til de innstillingene du nevner i svaret ditt, men de finnes ikke i versjon 6, med mindre de er godt skjulte. Dette har i allefall vært mulig til og med versjon 5
Du må klikke på edit ikonet nå. Når du er inne på en bestemt kontakt så press edit kontakt og fra der kan du sette individuell ringetone for den kontakten.
Trådstarter
5 0
Se der ja Først velge kontakt og Rediger, så Rediger ennå en gang for å sette ringetone Da gjenstår det bare å finne ut hvordan jeg kan endre varslingstone, sånn at jeg kan skjelne mellom sms, nyhetsvarsler og mail
Om du skal endre varslingstone på en bestemt kontakt så gjøres det på samme måte som når du endrer ringetone på en bestemt kontakt.
Gå inn på valgte kontakt og velg rediger. Når du er inne på rediger så velger du varslingstone og du kan sette den.

Du har også den generelle varslingstonen fra "system settings" -> sound & notification. Setter du varslingstone der så gjelder den den tonen alle varsler, utenom de du har lagt inn individuell varslingstone på.
Trådstarter
5 0
Takk for tips Har nå kontroll på ringetoner til de forskjellige kontaktene, og det å forandre varseltone er også greit, men jeg kunne godt tenke meg å ha forskjellig varseltone, sånn at jeg kan skille mellom sms, mail, evt app varsel. Her sliter jeg ennå, er bare mulig å få satt en felles varseltone.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som nevnt over, så må du endre dette hver for seg hvis det er mulig.
Jeg kan iallefall endre varslingslyd på Gmail og Outlook, samt egen lyd for sms
Om du først setter en bestemt varslingstone for alt, i fra system settings -> sound & notification -> Advanced settings her markerer du en annen nofification sound enn den du har som ringetone.

Så kan du etterpå gå inn på hver enkelt kontakt du ønsker å sette egen varslingstone på, trykk edit contacts og herfra setter du den varslingstonen du ønsker. Egentlig helt likt som med ringetoner. Er slik hos meg, android 6.1 lg g3.
Sist endret av frtoretang; 29. august 2016 kl. 21:23.