Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4050
Hei! Per i dag har jeg prøvd cannabis, Psilocybin og alkohol av rusmidler. Min beste opplevelse med rusmidler var psilocybe semilanceata. Er det noen her på forumet som har lyst til å dele sine egne erfaringer med andre hallucinogener, og hvordan dere evt opplever rusen kontra psilocybin?
Jeg synes det er interresant å eksprimentere med psykedelika, men liker å gjøre litt research først. Leser aktivt her på forumet, men dette er mitt første innlegg. Noen tanker rundt LSD eller MDMA?
MDMA vil jeg heller regne som en stimulant, selv om stoffet kan fremkalle hallisunasjoner. Mdma gir liksom ikke noe "tripp", du blir skutt opp i skyene uansett. Om du liker fleinsopp, så tror jeg du kan finne LSD like gøy og givende. På LSD er det mange som vil si at det er lettere å "styre" trippen på enn på sopp.
Sist endret av Mirage; 25. august 2016 kl. 18:59.
Hmm, så LSD vil gi en rus som minner mer om flein enn det MDMA gjør? Og hvis LSD er lettere å styre, er det sånn det er noe man kan ta blant folk? Føler at jeg ikke kunne tatt sopp blant folk. Blir alt for mye noia og lite kontroll når det er ukjente i nærheten
Sitat av MrBleikfeit Vis innlegg
Hmm, så LSD vil gi en rus som minner mer om flein enn det MDMA gjør? Og hvis LSD er lettere å styre, er det sånn det er noe man kan ta blant folk? Føler at jeg ikke kunne tatt sopp blant folk. Blir alt for mye noia og lite kontroll når det er ukjente i nærheten
Vis hele sitatet...
LSD og flein ligner ganske mye ja, men noen(fåtallet tror jeg) mener også at sopp er lettere å styre enn LSD. Vil ikke dratt ut blandt folk på verken sopp eller syre, men noen elsker jo å være på psykedelika på festivaler og slikt, så man kan jo si at det også er litt subjektivt. For en førstegangstripp på syre(LSD) ville jeg nok holdt meg inne for å så kjenne på feelingen om man er klar til å gå ut.
Tenkte mer på en gåtur i parken f.eks. fremfor festival men tar ditt råd om kontrollerte omgivelser. Har jo gode venner å trippe med på sopp i hvertfall, som kan hjelpe.
Men hvis MDMA ikke gir en 'tripp' i den forstand. Kan det sammelignes med noe annet? Opiater for eksempel? Vil det virke beroligende som morfin eller noe i den dur, eller mere som en oppkvikker a la kokain?
Sitat av MrBleikfeit Vis innlegg
Tenkte mer på en gåtur i parken f.eks. fremfor festival men tar ditt råd om kontrollerte omgivelser. Har jo gode venner å trippe med på sopp i hvertfall, som kan hjelpe.
Men hvis MDMA ikke gir en 'tripp' i den forstand. Kan det sammelignes med noe annet? Opiater for eksempel? Vil det virke beroligende som morfin eller noe i den dur, eller mere som en oppkvikker a la kokain?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig litt forskjellig, noen blir heftig sofasittere(undertegnede) mens andre får heftig dansekick. Men selv om man ikke har lyst til å danse så kan man det, det er bare at for noen er det bare deiligere å sitte i sofa'en med noen tepper enn å danse. Etter min mening er kokainrusen det som ligner mest av de to eksemplene dine, ettersom begge stoffene er stimulerende, men de er alle tre vidt forskjellige stoffer.
Skjønner at det kan bli vanskelig å sammenligne noe særlig med eksemplene mine, men jeg føler ihvertfall at jeg har fått litt bedre forståelse av hvordan rusen vil påvirke. Tusen takk for at du tok deg tid til gode svar.
This is bat country!
gregory's Avatar
Husk at en 5 minutters gåtur kan fort bli en 5 timers gåtur. Ta ALLTID med deg noe snacks og drikke! Stikk en tur i skogen. Da vil fort finne ut hvorfor 5 minutter, fort blir litt lenger.

Sopp: Du sitter på en rakket.
LSD: Du er raketten, og kan styre mye av showet.
Sitat av gregory Vis innlegg
Sopp: Du sitter på en rakket.
LSD: Du er raketten, og kan styre mye av showet.
Vis hele sitatet...
Er litt uenig, folk oppfatter ting forskjellig. Jeg kjenner en person som "styrer" sopp bedre enn syre, men ja... Majoriteten vil sikkert beskrive det sånn som du gjør, jeg også.
Hehe, joda. Har hatt noen lange kvelder/netter på skogtur med sopp, så det er ikke noe ukjent fenomen. Endte på en døgnåpen bensinstasjon en gang pga mangel på mat og drikke, riktignok mot slutten av turinga. Det var en ubehagelig opplevelse å handle i sopprus for meg. Etter det er niste og vann med hver gang.
Men beskrivelsene av LSD virker spennende. Kan nok bli å teste det en gang i høst.
Sitat av MrBleikfeit Vis innlegg
Hehe, joda. Har hatt noen lange kvelder/netter på skogtur med sopp, så det er ikke noe ukjent fenomen. Endte på en døgnåpen bensinstasjon en gang pga mangel på mat og drikke, riktignok mot slutten av turinga. Det var en ubehagelig opplevelse å handle i sopprus for meg. Etter det er niste og vann med hver gang.
Men beskrivelsene av LSD virker spennende. Kan nok bli å teste det en gang i høst.
Vis hele sitatet...
anbefaler både LSD og MDMA på det sterkeste! virkelig verdt å oppleve,en heftig LSD tripp er noe som bør oppleves med store mellomrom hvis du skjønner, 1 gang i måneden er nok hvis du tar 200ug eller mer, virkelig intenst og life changing.

MDMA derimot er det bare til å kjøre på med mye oftere, men med måte selfølgelig. MDMA gir virkelig den høyeste og mest intense opplevelsen av euphoria, du blir virkelig positiv til alt og alle, tilogmed folk du ikke liker til vanlig, og ideer som til vanlig ville vært helt idiotisk. euphoriaen kan være veldig intens, og om dosen er høy nok så vil det være vanskelig å ikke smile, umulig å tenke negativt, og alt virker bare helt 100% perfekt uansett hva det er du tenker over, ganske merkelig egentlig. Euphoriaen vil jeg personlig beskrive som en overvelmende orgasme som fyller hele kroppen din fra topp til tå, alt du tar på føles som silke, spesielt myke ting, du får også superkrefter, du kan danse eller løpe etc i et tempo som er helt utrolig, og alt du finner på er gøy. utrolig morsomt og intenst, du føler du er i ett med alle mennesker og kjærligheten fra alle og alle omgivelsene bare strømmer gjennom deg, virkelig utrolig. kan fort bli veldig intenst, øynene blir veldig store og intense ahah
Sitat av broren420 Vis innlegg
anbefaler både LSD og MDMA på det sterkeste! virkelig verdt å oppleve,en heftig LSD tripp er noe som bør oppleves med store mellomrom hvis du skjønner, 1 gang i måneden er nok hvis du tar 200ug eller mer, virkelig intenst og life changing.

MDMA derimot er det bare til å kjøre på med mye oftere, men med måte selfølgelig. MDMA gir virkelig den høyeste og mest intense opplevelsen av euphoria, du blir virkelig positiv til alt og alle, tilogmed folk du ikke liker til vanlig, og ideer som til vanlig ville vært helt idiotisk. euphoriaen kan være veldig intens, og om dosen er høy nok så vil det være vanskelig å ikke smile, umulig å tenke negativt, og alt virker bare helt 100% perfekt uansett hva det er du tenker over, ganske merkelig egentlig. Euphoriaen vil jeg personlig beskrive som en overvelmende orgasme som fyller hele kroppen din fra topp til tå, alt du tar på føles som silke, spesielt myke ting, du får også superkrefter, du kan danse eller løpe etc i et tempo som er helt utrolig, og alt du finner på er gøy. utrolig morsomt og intenst, du føler du er i ett med alle mennesker og kjærligheten fra alle og alle omgivelsene bare strømmer gjennom deg, virkelig utrolig. kan fort bli veldig intenst, øynene blir veldig store og intense ahah
Vis hele sitatet...
Jeg blir litt sint når du anbefaler å ta mdma så ofte. Mdma så hyppig kan ha mange forferdelige konsekvenser for både psyken og kroppen.
Sitat av broren420 Vis innlegg
anbefaler både LSD og MDMA på det sterkeste! virkelig verdt å oppleve,en heftig LSD tripp er noe som bør oppleves med store mellomrom hvis du skjønner, 1 gang i måneden er nok hvis du tar 200ug eller mer, virkelig intenst og life changing.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre om du anbefaler her og ta lsd en gang i mnd på rundt 200ug?

Sitat av broren420 Vis innlegg
MDMA derimot er det bare til å kjøre på med mye oftere, men med måte selfølgelig. MDMA gir virkelig den høyeste og mest intense opplevelsen av euphoria, du blir virkelig positiv til alt og alle, tilogmed folk du ikke liker til vanlig, og ideer som til vanlig ville vært helt idiotisk. euphoriaen kan være veldig intens, og om dosen er høy nok så vil det være vanskelig å ikke smile, umulig å tenke negativt, og alt virker bare helt 100% perfekt uansett hva det er du tenker over, ganske merkelig egentlig. Euphoriaen vil jeg personlig beskrive som en overvelmende orgasme som fyller hele kroppen din fra topp til tå, alt du tar på føles som silke, spesielt myke ting, du får også superkrefter, du kan danse eller løpe etc i et tempo som er helt utrolig, og alt du finner på er gøy. utrolig morsomt og intenst, du føler du er i ett med alle mennesker og kjærligheten fra alle og alle omgivelsene bare strømmer gjennom deg, virkelig utrolig. kan fort bli veldig intenst, øynene blir veldig store og intense ahah
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor mye veldig oftere er for deg, men tenk etter om folk er her for å lese seg opp så kommer de over dette svaret. MDMA er på ingen måte et stoff du bør ta "ofte". Det er gøy de første gangene, og det er like gøy helg nr 20. Men plutselig så går det rundt for deg, endorfinlageret har gitt opp ettersom det ikke blir brukt lenger og plutselig kan du sitte der igjen med en depresjon du ikke aner hva omhandler.

Etter min mening så er MDMA et stoff som bør respekteres, og noe du ikke bør ta så ofte at det "hører med til festen" eller at "jeg skaffer lettere dame når jeg tar det".
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Må bare spørre om du anbefaler her og ta lsd en gang i mnd på rundt 200ug?



Jeg vet ikke hvor mye veldig oftere er for deg, men tenk etter om folk er her for å lese seg opp så kommer de over dette svaret. MDMA er på ingen måte et stoff du bør ta "ofte". Det er gøy de første gangene, og det er like gøy helg nr 20. Men plutselig så går det rundt for deg, endorfinlageret har gitt opp ettersom det ikke blir brukt lenger og plutselig kan du sitte der igjen med en depresjon du ikke aner hva omhandler.

Etter min mening så er MDMA et stoff som bør respekteres, og noe du ikke bør ta så ofte at det "hører med til festen" eller at "jeg skaffer lettere dame når jeg tar det".
Vis hele sitatet...
Ja anbefaler lsd ikke mer enn en gang i mnd, spesielt ikke hvis du tar høye doser aka 200++
mdma er heftig og jeg mente ikke at du skal ta det hver helg, men at du kan ta det hyppigere enn LSD, og at en helg eller to på rad med molly bare er morsomt, men som sagt alt med måte,

her er forresten litt Mdma motivation til dere!

https://www.youtube.com/watch?v=nRkP-rplNjs

hvis du ikke liker den første gang du hører den så vil du elske den etter en stund, har mange eksempler på det
Sist endret av broren420; 28. august 2016 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av broren420 Vis innlegg
Ja anbefaler lsd ikke mer enn en gang i mnd, spesielt ikke hvis du tar høye doser aka 200++
mdma er heftig og jeg mente ikke at du skal ta det hver helg, men at du kan ta det hyppigere enn LSD, og at en helg eller to på rad med molly bare er morsomt, men som sagt alt med måte,

her er forresten litt Mdma motivation til dere!

https://www.youtube.com/watch?v=nRkP-rplNjs

hvis du ikke liker den første gang du hører den så vil du elske den etter en stund, har mange eksempler på det
Vis hele sitatet...
Det er uansett ikke bra å anbefale og gjøre det så ofte, selv om du klarer deg bra nå (ikke sikkert du gjør det i fremtiden), så kan du ikke anbefale folk å gjøre det samme. Det vil være mot hele prinsippet om harm-reduction, noe som er en av grunnene til at rusmiddelseksjonene på freak eksisterer.

Legger ved denne her: http://www.rollsafe.org/
Sist endret av Mirage; 28. august 2016 kl. 23:47. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det er uansett ikke bra å anbefale og gjøre det så ofte, selv om du klarer deg bra nå (ikke sikkert du gjør det i fremtiden), så kan du ikke anbefale folk å gjøre det samme. Det vil være mot hele prinsippet om harm-reduction, noe som er en av grunnene til at rusmiddelseksjonene på freak eksisterer.

Legger ved denne her: http://www.rollsafe.org/
Vis hele sitatet...
jeg anbefalte ikke engang å poppe molly, sa bare at du kunne ta det oftere enn lsd, har selv ikke poppet på flere mnd, gjør det bare når det skjer noe helt spesielt, anbefaler langt ifra å bare ta det på en helt vanlig lørdagskveld på byen. Må være noe HEFTIG som skjer.
Har ingen planer om å bruke verken lsd eller molly oftere enn en gang i måneden. Har heller ikke tenkt å bruke noen av dem som "partydop". Tar sopp et par ganger i året for å eksprimentere med mitt eget sinn og følelser. Tenker å prøve molly og/eller lsd (ikke samtidig) for å se om det åpner nye rom for utforskning av meg selv og verden rundt meg. Jeg lever fint på født på ny følelsen og reflektering etter trippen i noen måneder etterpå.

Edit: Er forresten glad for å se at tråden min får litt innlegg. Setter pris på alles mening og tips
Sist endret av MrBleikfeit; 29. august 2016 kl. 07:58.
Sitat av broren420 Vis innlegg
jeg anbefalte ikke engang å poppe molly, sa bare at du kunne ta det oftere enn lsd
Vis hele sitatet...
Du motsier deg selv noe veldig her da, LSD en gang i mnd og molly oftere? Det vil jo faktisk si at du mener du kan droppe flere ganger i mnd...

Når det kommer til molly så er det faktisk anbefalt med 3 mnd mellom hver drop. 1 som minstetid. Og det er det faktisk en god grunn til
Sitat av MrBleikfeit Vis innlegg
Har ingen planer om å bruke verken lsd eller molly oftere enn en gang i måneden. Har heller ikke tenkt å bruke noen av dem som "partydop". Tar sopp et par ganger i året for å eksprimentere med mitt eget sinn og følelser. Tenker å prøve molly og/eller lsd (ikke samtidig) for å se om det åpner nye rom for utforskning av meg selv og verden rundt meg. Jeg lever fint på født på ny følelsen og reflektering etter trippen i noen måneder etterpå.

Edit: Er forresten glad for å se at tråden min får litt innlegg. Setter pris på alles mening og tips
Vis hele sitatet...
Ut i fra hvordan jeg oppfatter deg som person gjennom postene dine og det du skriver, tror jeg du setter mer pris på LSD enn MDMA.
LSD er definitivt mer brukbart for fundering, filosofi og generelt slike ting som har med å tenke gjennom sitt eget liv, følelsesliv etc.
Mdma er mer partydop og stimulerende, og så vidt jeg har skjønt gir det ikke like mye rom for introspeksjon som f.eks sopp og lsd gjør. (jeg har ikke prøvd mdma selv, men flere venner har det)

Og ikke hør på 420master, følger man hans anbefalninger vil man ende opp med utbrente seratoninlagre og heftig depresjon som følger av misbruk...
Lsd 1 gang i mnd? Molly mer enn 1 gang i mnd? Mest naive jeg har hørt... er dere 16 år dere eller? Det vanlige tipset er å vente minst 3 mnd mellom hver gang...
Heldigvis skjønner de fleste her at dette ikke er noen gode retningslinjer å forholde seg til om man vil holde psyken og helsa i god form. Man kan rett og slett bli utbrent mentalt og alvorlig deprimert av slik misbruk.

Har sett mye av denne naive holdninga til mdma i hiphop-miljøene i Bergen... Der holder folk på å bruke det flere ganger i uka og tror det er helt ufarlig... Spesielt blanda med litt fyrings, så har du en god oppskrift på en spiral ned i depresjonshelvete om du ikke passer på

Heldigvis virker du som en fornuftig type trådstarter, så jeg ønsker deg lykke til og håper du finner det du leter etter!
Takk takk Alzo88. Etter hva jeg leser her og i andre tråder heller jeg mest mot lsd egentlig.
Men er stadig åpen for å høre erfaringer og ta i mot råd og tips.
Sitat av 420master Vis innlegg
Det var da virkelig ikke jeg som sa det Jeg sa noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Ahhh, ser det nå, beklager den glippen

Sitat av julen1ssen Vis innlegg
litt artig at du dukket opp i denne tråden alzo88, etter broren420 sine trollekommentarer tenkte jeg at de lignet mistenkelig likt noe jeg hadde sett her på forumet tidligere, og tenkte faktisk på deg.
Vis hele sitatet...
Jaha, hvorfor det? når var det jeg pleide å anbefale folk å ta syre og mdma 1 gang i måneden?
Eller har jeg kanskje motsagt deg i en eller anna diskusjon før, og du har satt meg på fiendelista di?
Du får nesten si meg hva du referer til, for jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal føle meg truffet av en så vag og meningsløs kommentar helt ute av det blå...

Jeg har alltid rådet folk å lese seg opp og bruke stoffer på en fornuftig måte, og fråråder folk å ta psykedelika "for moro skyld".
Så at jeg skal forbindes med trollposter som anbefaler lsd og mdma i hytt og pine, skjønner jeg ikke?

Du kan jo være uenig i de tingene jeg skriver, men da kan du værsågod å argumentere for det, istedenfor å prøve å starte en eller anna merkelig witch-hunt helt ut av det blå, i en tilfeldig tråd?
Jeg er kanskje veldig spesiell - mitt første og hittil eneste prøvde rusmiddel er spiss fleinsopp.

Bortsett fra alkohol, selvsagt.
Sist endret av Tangerine Dream; 29. august 2016 kl. 20:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.