Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2289
Jeg fant en gammel mail hvor jeg beskrev en heftig trip med pharmahuascha som virkelig fikk meg til å respektere Aya-ånden og dens kraft.

Deler et utdrag av den her på Freak for underholdning og opplysning til den nysgjerrige.

Jeg hadde i tiden før aktuelle trip eksperimentert noe med å blande mimose planten med Syrian Rue.

Styrkeforhold på blandingen var noe vanskelig å lese seg opp på. Jeg ble først fortalt at 15g Mimosa blandet med 5 gram Syrian Rue var en moderat dosering. Etter å ha gjort mer research fant jeg rapporter av folk som mente at 5g Mimosa med 2-3g Syrian Rue gav en trip med mye mer intensitet enn 7g Psilocybin Sopp.
Noe forsiktig av natur startet jeg dermed med 5g Mimosa og 2g Syrian Rue sammen med en kamerat. Dette resulterte i meget behagelig trip sammenlignbart med ca 2,5g sopp bare at det føltes enda mer helbredende, og etterlot en enda mer varig afterglow (enn sopp) og positiv innvirkning på psyken i dagene og et par uker etter. Jeg hadde følelsen av Aya-spiriten som en moderlig, og enda mer "helbredende" og behagelig versjon av sopp. Jeg ekspirementerte 3-4 ganger før nevnte tripp. Hadde funnet ut at 10g mimosa og 2 g Syrian Rue gav en god tripp sammenlignbart med ca 3,5g sopp. Jeg hadde følelsen av at Syrian Rue gav en veldig god følelse, og tenkte at å øke Syrian Rue doseringen ville gi en enda bedre følelse (og muligens en noe sterkere tripp, men dette var jeg noe usikker på. Enkelte på nettet mente at det ikke var noe vits å innta mer enn 2-3g Syrian Rue, og at det ikke ville ha noe å si for intensiteten).

Foruten en ca 10 minuttsperiode med intens kvalme (før man spøy, som alltid hadde føltes herlig) hadde Aya inntil denne trippen vært utelukkende moderlig god og varm mot meg. Denne trippen fikk meg til å se annerledes på det hele.

Intensiteten viste seg til min overaskelse å være helt på høyde med breakthrough doser av DMT (røyket) (bare at ting ikke går like karusell og fort som når man røyker.), og helt oppe der med noe av det mest intense jeg tidligere har opplevd på sopp (i intensitet)

Siden tripprapporten er klippet ut av en mail må jeg advare om et noe folkelig språk og sikkert for mange en noe lokal slang. Slenger den ut likevel, uten å ha forandret på noe annet enn å ha gjort et navn fiktivt.

Here it goes:

Ellers hatt et nytt eksperiment med Aya for et par uker siden. Denne gang den heftigste trippen jeg noen gang har hatt. Ble tatt fullstendig på senga over intensiteten.

Jeg hadde slutta å sigge igjen etter sprekk i jula, og var egentlig i en litt småpødden state of mind før jeg starta, men tenkte det kunne være good som boost likevel. Så kjørte på. Gikk for 10 gram mimosa, men istedet for 2gram Syrian Rue som før jul, så klinka jeg til med 5 gram Syrian Rue denne gangen. Var litt usikker på om dette ville gjøre en forskjell eller ei på intensiteten. Spøy etter ti minutter, og tenkte at dette kanskje var like greit. Var som sagt usikker på hvor stor forskjell Syrian Rue dosen ville gjøre, så tenkte at siden jeg spøy etter ti minutt ville jeg dermed ikke få heftigere tripp en før jul iallfall (Før jul gikk det 20 min før jeg spøy).

Visjonene starta umiddelbart etter spying. Starta med koselig stemning. Den klassiske moderlige touchen. Hadde på noe icaros-musikk som tok meg med på latinodans. Deretter ble det meget mer intenst og jeg følte jeg ble forflytta til en annen dimensjon. Dette ble symbolisert med å bli ført til operasjonssalen. To borr inn i to tenner. Kirurger som sto over meg. Ble etter dette helt transportert til annen dimensjon. Det var som om noen skrudde på radioen i tenna mine for å få meg inn på DMT-frekvensen. Dette var faktisk like heftig som røyka DMT.

Så ble jeg virra rundt gjennom rosa tyggegummilandskap blandet med fortrengte barndomsminner. Her var det sprøe alver som springer opp. Boing Boing. Og litt sånn tivoli-land.

Så kom klovnen. Dingledang med regnbuefarger. Type teletubbie som en slags snømann. Prøvde å finne noe beskrivende bilde med et raskt googlesøk.. Og endte opp på han her, som ligna ganske mye (iallfall på fargene, og uttrykket). DMT-klovene var enda mer snømann og kulete og vaggete. Ellers ikke så langt unna.

http://thumb9.shutterstock.com/display_pic_with_logo/10654/10654,1232979208,2/stock-photo-illustration-of-a-clown-balancing-on-a-ball-23947204.jpg

Så ble jeg stilt i ring og kødda med. Jeg bare fulgte flowen, og forsto ikke helt at jeg ble gjort narr av før det var godt en stund med mobbing av klovn og andre folk. Så stoppa jeg.. Vent en halv. Gjør dere narr av meg?

Herfra tok trippen en mørk vending. Det var kanskje meninga at jeg ikke skulle protestere mot gnominga som foregikk. Iallfall ble hele gjengen til demoner og evilshit. Og det tyggegummiaktig landskapet ble fylt med slanger, flaggermus, spindelsvev, torturredskaper, torturofre, flammer og spiritsa fikk demonansikt. Hekseaktige røykansikt. Spottende evilness, up to no good. Nå skal du få! Peking og latter. SE på han! HAHAH! Jeg skjønte ikke helt vendinga trippen tok. Helvette liksom? Med alle klisjeer i tillegg? Javel? Hva er greia?

Har jeg gjort noe galt? Har jeg kokt sammen aya-suppa på feil måte? Hva er greia? Hva er det dere er sinna for? Dem var ikke strålende fornøyd med aya-suppe laginga mi, men det virka ikke som det var her skoen trøkka. Det var muligens fordi jeg blanda meg. All masinga om hva som var greia ble heller ikke besvart ordentelig. Jeg merka at dette ikke var fett. Fabulerte tanker i hodet mitt om at jeg forteller om trippen til Nedzad på skolen imorra. Skikkelig badtrip sa jeg (til en tenkt framtidig Nedzad på skolen imorra). Badtripp?? DMT-lanskapet blir enda mørkere og det er ikke tvil lengre om at jeg faktisk er blitt transportert rett til helvette.

Begynte å protestere og avfeie. Dette er for dumt.. Hva er meninga med dette liksom? Følte på frykt for varige men med å henge rundt her.. Men klinka til med å tenke at om det skal minne om forrige turer så vil visjonene nok bare vil vare i ca en halvtime til (visjonene varer ca en time), også vil både Helvette og gjengen være long gone. Så det er bare å holde ut enn så lenge.

Denne tanken synes å være dråpen for mange av folka. Tida var en illusjon etc. Og full force fra hele gjengen om at jeg var en dritt. Ikke verdt noe, og at jeg egentlig var verdig for helvetesild for evig tid etc. Prøvde meg med at jeg kom hit av gode intensjoner som helbredelse og inspirasjon - noe som ble møtt med hånlatter. Helbredelse??? MUAHAHA!!! Ble deretter rista over helvetesild til jeg ble nødt til å innse at jeg ikke hadde noen kontroll. Ja. Ikke mye helbredelse å finne her nei. Enig i det. Du har kontrollen skrek jeg. Dem var ikke fornøyd med det.. Måtte gjenta det igjen og igjen. Følte i ettertid at dette var noe av det mest ufete med hele turen. Ble lurt til å ynke meg, og det var jeg skuffa over etter at jeg landa. Tror ikke entetiesa er videre begeistra for ynking dem heller. Sjøl om man er i helvette. Er som torturister fra endel gamle kulturer. Dem som ynker seg og ber om nåde, og ellers viser redsel og feighet - dem blir torturert langt og lenge. Mens dem som tar det som en mann får hodet hogd av og en viss respekt. I ettertid ser jeg at det er slik det fungerer i Aya-helvette også.

Sa meg etterhvert enig i at jeg var en dritt for å sjekke om dette ville hjelpe. Hadde på følelsen at dem var mest ute etter at jeg skulle trekke tilbake kommentaren min om "jaja - bare en halvtimes tid så er det bye bye". Og at det var viktig å flækse powersa med at Spiritworld hadde hundreprosent kontroll på meg. Og at en halvtime eller 100 år, hadde særdeles lite å bety.

Jeg åpna øynene og stua bølga. Kroppen rista. Reiste meg opp og sjangla rundt i huset hvor vegger og tak var flytende. Delvis panisk, med helvetes demoner hengende rundt meg mens dem oppmerksomme følger med. Se på han nå.. Nå er han ute av det. Se på han. Haha!

Deretter følte jeg mørke murre opp innenifra og en enorm kvalme kom over meg. Jeg hadde allerede spydd to ganger tidligere på turen, men nå velta det opp i meg. Holdt nesten på å besvime. BAHHHH!!!! Fra dypt en plass. Ingenting å spy opp var igjen. Magesekken vrenger seg. BAHHH!!! Flaggermus og insekter og hele klisjegjengen. Se der ja. Der kommer hele helvette ut av meg.

Ei bikkje som hørtes ut som var over hundre meter unna fanga opp vibesa og satte igang med krakilst bjeffing. Og jeg tenkte dette er faenmæ real. Jeg barfa ikke så høyt.. Kan ikke ha vært lyden som skremte den. Konkluderte med at Bikkja må ha fanga opp evilnessen som velta ut av meg da jeg barfa.. Sjanglende og syk. Krakilsk sinna og redd bjeffing fra bikkja.. Dette er faenmæ real. Bikkja fanger jo til og med opp exorsisme og demon-battlinga her.

Boom.. Så roa det seg. Jeg var noenlunde tilbake i vater igjen. Visjonene borte. Men en smule skepfisk til hele aya-spiriten, siden latino-dansing og moderlig touch tilsynelatende forandra seg til spott og spe og helvette uten særlig grunn eller årsak. Spørrende. Hva var greia med dette? Helvette liksom? Dessuten føltes demonene såpass virkelige at jeg er meget tilbøyelig til å tro at dette ikke bare er egen indre psykologi, men at jeg faktisk var i helvette, for real. Surra meg inn i plasser hvor jeg bør passe på å ikke få med meg en "snylter" på lasset (en demon som får ei klo i meg og som kan henge over meg i lang tid fremover etc. (sånne som vi har hørt om)). Og demonsa hadde til og med fått meg til å bli en ynkelig liten unge for dem.. Skamma meg over den. Greit nok.. Men det der var for svakt. Sjøl om jeg måtte innse at jeg var totalt uforberedt og uten noensomhelst kunnskap eller strategi for hvordan jeg skulle navigere i disse landskapa.

Tror dem hånler av frykt da. Har endt på det. Og etter å ha lest litt så virker det som om det er vanlig at Aya svinger innom helvette dann og vann. Aya-drikkerne ser på det som endel av helbredelsen. Spy ut indre mørke. Mulig det var det som skjedde da jeg spøy flaggermus og insekter og skremte vettet av nabobikkja.

Det som gjelder er å ikke være redd. Med frykten så får demonsa mer makt og helvette blir enda mer real. Battling føltes totalt feil det og. Iallfall når jeg en periode var sint. Da godta helvetes-spiritsa seg, og fikk mer makt. Føltes rimelig håpløst. Strategien tror jeg muligens bare er å observere, godta... Okei.. Nå er jeg i helvette. Ikke fyre opp med frykt eller lignende. Snart spyr man det ut - også kommer higher beings hvor helvetesdemonsa ikke klarer å komme inn.

Siste del av trippen ble brukt til meditasjon. Og jeg ble gradvis løfta høyere. Var en gjeng som sto oppmerksomme rundt for å sjekke hvordan jeg mediterte. Joa.. Bra teknikk. Fikk props. Se det ja.. Se nå.. Nå går han dypere. Se på han. Så ler dem litt fordi jeg er som en unge i buddhaland. Men blir likevel ikke hånledd av som nede i helvette. Skal ha for den teknikken. Den er real. Se det ja.. Sånn skal det gjøres.. hehe.. Lille buddhajævel er du det? Buddhajævel? Brydde meg ikke. Fokuserte på pusten inn og ut.. Så måtte jeg etterhvert le av hele greia.. Visjonene fada og jeg synes det hele var rimelig komisk. Hvordan jeg surra rundt i demonbattle inni stua her etc.

Jau.

Ble en lang mail dette. Men skriver ned for å ha en plass hvor jeg eventuelt kan se tilbake på denne trippen også.

Det har gått et par uker nå. Og er vanskelig å få helt tak på hva som var greia. Og Klovner? Strange as. Men er vist også vanlig å bli tatt med på sirkus og møte jokere og klovner innimellom. Klovner ansees av DMT-Nexus folka som onde. Dem prøver å få deg til å le først.. Og når man først ler av dem, så har dem power over deg. Klovnene bærer jo også en maske. Og er egentlig melankolske med komikk å støtte seg på. Følte på formen de pågående dagene, for å avgjøre om opplevelsen var av det gode eller ikke. Og har egentlig endt opp på at ingen skade har skjedd. Faktisk var den samme anti-depressive virkningen gjeldene i hele uka etterpå. Og til tross for at jeg jo var i helvette - så har jeg ikke blitt skremt bort fra å drikke igjen. Men har fått respekt, og skjønner at Aya er ei finslig dame. Må gjøre litt rituals og forberedelser for at ho skal være fornøyd. I retning clean living, trening og gode meditasjonsrutiner (samt en tur til tannlegen. følte Aya peka på et par suspekte tenner som burde sjekkes).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Interessant lesning.

Har aldri prøvd Ayahuasca men etter sist tur til Amsterdam, hvor de tilbudte alle ingrediensene over disk, så må jeg si det har ligget i bakhodet mitt og pirret meg. På den andre siden så hørtes opplevelsen din ut som en strabasiøs affære. Virker ganske annerledes enn en dårlig tur på sopp.

Har du bare laget hjemmebrygg eller har du vært nede i Sør-Amerika også?
Har bare prøvd hjemmebrygg. Før nevnte tur hadde jeg som sagt flere svært behagelige turer. Men det er nok sant at man også bør være forberedt på mere strabasiøse eventyr. Hjemmebrygget mitt gav iallefall en svært fin antidepressiv effekt. Jeg ble i de nærmeste ukene etter trip i meget godt humør, og følte trippene hadde helbredende effekt på psyken, også ovennevnte tripp. Kan sammenlignes med sopp på en slags moderlig måte. Forskjellige enteties kommer nok enda lettere, og er nærmest gitt at kommer på aya. Jeg ble også slått av hvor virkelige dem føltes. Dem føltes enda virkeligere enn medmennesker i klin edru tilstand.

Enkelte ganger føltes aya som om en eneste stor session av elskov og moderlig kjærlighet fra spedbarnsalder som man for lengst har glemt. Begynte ved enkelte anledninger å gråte av glede over kjærligheten jeg følte. Definitivt planter med helbredende egenskaper, sikkert mer enn sopp. Men trå varsomt. Aya er som sagt en finslig dame

En annen ting som er verdt å nevne er den totale mangel på hangover. Samme hvor tura du er.. Neste dag våkner man opp stappfull av energi og livslyst. Man får lyst til å gi seg i kast med dagen, med pågangsmot og humør. Ingen andre psykedelika, meg bekjent gir lignende fantastiske dagen derpå følelse.
Sist endret av Bearass; 28. august 2016 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Wow, ja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Men en kan oppleve disse tingene klinke edru også. Det er dog uvanlig, men kan skje under en psykose. Eller en såkalt "psykose" (vi vet jo ikke helt hva som er hva før vi faktisk dævver og finner ut av det.) Vi mennesker er innstilt på en frekvens som gjør at vi oppfatter verden som vi gjør, la oss si - at vi er innstilt på p1. Rusmidler og hallusinogener (alt som kan endre vår oppfatning av ting) gjør at det kan være lettere å få inn andre frekvenser, og det vi i dag kaller psykoser og sammenbrudd av psyke er ofte ukontrollerte episoder der man får inn alt for mye. La oss si - russisk radio surrer i bakgrunnen av nyhetene på p1. Det sier seg selv at man blir mer oppslukt av psykosen eller det "andre" rundt en som er et nytt og forstyrrende element. Men men, psykologien ville ha kalt enhver trip for psykose, dog kortvarig om man lander. Fysikken skal ha det til at alle spirituelle opplevelser er hjernen som lurer oss, og ingenting mer.

Det er facinerende hva man kun kan oppnå med meditasjon. Spesielt de som går ut av kroppen (Astral projection), og folk som får inn andre frekvenser og dimensjoner (en dimensjon = egen frekvens.) midt på lyse dagen inne på dagligvarebutikken. Dette ble litt off topic, men alt det du skriver er utrolig facinerende og man møter veldig få som tenker den veien. Selv er jeg fremdeles ikke 100% sikker på at det eksisterer noe mer enn meg og min egen hjerne. Hjernen er jo i stand til å flytte oss til helvete - bare vi trykker på de rette knappene, så hvorfor kan ikke verden og vår oppfatning være en illusjon? Selv om vi er klin nykter. Ja ja, man kan filosofere og meditere på disse spørsmålene i evigheten. Aya eller andre hallusinogener er hvertfall ikke noe jeg skal prøve, da sannsynligheten for at jeg hadde kavet meg inn i situasjonene og ikke klart å gi slipp - er stor. Hadde nok forblitt i en angstfull og paranoid tilværelse, men hvem vet. Det er en tid for alt, og ikke alle takler å få et møte med høyere makter og the divine. Men jeg fryder meg alltid over å lese om andres opplevelser. Og du har helt rett... Alt det vi ser på som negative opplevelser under en trip- er lærdom. Likeså som god lærdom finnes, så finnes vond lærdom. Dvs yin og yang. Alltid en balanse. Du får meditere litt på opplevelsene du hadde, kanskje du får noen svar fra dypet av deg selv.
Ja. Jeg er nok ikke helt enig i at en psykedelisk tripp er som en psykose. Etter erfaring innen psykiatri synes jeg de aller fleste psykoser synes å være mer deliriske av natur. Mennesker som har oppleved både psykose og en psykedelisk tripp er meg bekjent heller ikke enig i at en psykedelisk tripp kan sammenlignes med en psykose.

Hvorvidt man kan oppleve lignende stadier innen meditasjon eller type "astral projection" tviler jeg også ganske sterkt på. Det må isåfall tiår med daglig praksis i en hule i Himalaya eller noe til. JEg tror de aller fleste vestlige mennesker som skryter av "astral projection" gjennom meditasjon maner fram et slags fantasilandskap gjennom selvsuggesjon. Men jeg er nok litt skeptisk til type "new age"-tilstander og ser ikke helt poenget etter å trakte etter slike ting gjennom meditasjon. Det har nok også med min egen forståelse av meditasjon. Meditasjon for meg er objektiv selvobservasjon av "virkeligheten slik den er" (ikke fordreininger eller å prøve å forandre "virkeligheten slik den er" gjennom type astral projection etc. Sikkert underholdende, men det er IMO også det hele)

Ellers tror jeg psykedelika som supplement til en meditativ praksis kan være positivt (at psykedelisk innsikt kan støtte opp om og gjøre en meditativ praksis enda dypere). Psykedelika sammen med en nihilististisk livsstil tror jeg derimot fort kan bli destruktivt og gjøre mer skade enn godt (men man kan selvsagt være heldig å få varig innsikt gjennom en psykedelisk opplevelse som også fører til svært positiv forandring i dagliglivet).

Ayahuascha kan fint være en utelukkende positiv opplevelse (som det var for meg de første gangene). Men det er heller ikke uvanlig (imotsetning til røyket DMT (der vanskeligere/demoniske tripper er uvanlig)) at en Aya-tripp svinger innom mørkere og demoniske landskap. Det er ofte vanlig at en tripp har flere aspekter, fra mørkere til høyere plan. Kunsten er da å ikke gi etter for frykt (lettere sagt enn gjort) i de lavere plan, samt å ikke klamre seg til de høyere plan. Kunsten er vel å være meditativ og å observere alt som skjer med et objektivt og nøytralt sinn (også lettere sagt enn gjort)

Jeg vil ikke uten videre anbefale Ayahuascha til den uerfarne psykonaut. Man bør isåfall ta det sammen med erfarne Aya-drikkere elller aller helst en guide man kan stole på. Har man erfaring med større doseringer sopp, så føles Aya rimelig likt. Aya føles som sopp med en moderlig touch, samt en enda mer "våken" og "klar" følelse av å være stilt inn på et plan (som om ens indre radioantenne blir skrudd inn på en annen frekvens hvor det finnes et hav av en annen type "liv" iform av ånder, engler, demoner, aliens etc))

Det skal sies at jeg etter mitt "besøk til helvette" gjennom Aya googlet mye rundt for å prøve å forstå og å finne mening i det som under trippen føltes som svært virkelig erfaring av demoniske landskap og entetiteter.
Før denne trippen hadde jeg utelukkende positivt bilde av Aya og sikkert en ganske naiv tro på at alle sjamaner er "gode". Etter trippen, og etter endel googling så har jeg forandret mening. Aya har definitivt mørkere aspekt som kan være ganske delikat å deale med
Jeg ble dog oppmerksom på rapporter om såkalt "black magic" og sjamaner som ikke nødvendigvis vil det beste for dem som deltar i seremonier.. Flere erfarne Aya-drikkere snakker i fullt alvor om slike ting.

Ellers er det selvsagt ikke slik at en vending innom demoniske landskap nødvendigvis er en dårlig og meningsløs opplevelse. Flere rapporterer gjennombrudd i sine Aya-opplevelser etter først å ha vært "stucked" i svært vanskelig (demoniske) plan. Og det synes å gå igjen at man må "kle seg naken" og å akseptere tingenes tilstand før man kommer ut av slike plan. Men jeg ser at besøk til slike plan også kan være destruktive og "misbrukes" - derav min voksende skepsis til "aya-retreats" med "sjamaner" som er på jakt etter noen ekstra dollars.