Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: verdt å fikse?
ja 1 100,00%
nei - 0%
Stemmegivere: 1. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  3 817
Laptop: MSi gd620DX (skifta HDD til SSD)

god dag!
Laptopen har stått lenge som studioPC og med svært lite load. da eg etter en stund bestemte meg for å bruke den til litt spel igjen, så svartna laptopen! den klarte seg fint som gamingPC i ca en dag, men nå er den altså ikkje til å få kontakt med..
har prøvd å skifte lader, ut og inn med batteri, holdt inne power button i lange strekk.. det er rett og slett null liv igjen i den.. så nåke har sannynligvis blitt ødelagt, men kva er det typisk som ryker først?

ting som funker garantert: batteri, lader, GPU (og er helt sikker på at ein kan ivertfall få liv i pcen uten RAM)

ting eg trur kan vere galt: inngang til PSU(men den lada mens den funka). en sprengt komponent (nevn gjerne forslag til kva), kaputt CPU, kortsluttning/brudd i kabel/krets.

Laptopen er ca 5 år gammel, og ikkje den beste lenger, men funka ypperlig til studio! forslag til kva reperasjon vil koste? evt, er det verdt det?
takk for svar!
hvis den er under 5 år så finner du frem kvittering og sender den inn på verksted. Men sjekk kjøpsdato på kvitteringen.
den er over 5 år.. så den løsningen kan eg ikkje bruke.. :/
Siden den er såpass død som du forklarer hadde jeg nok ikke reparert den. Hadde tatt ut ssd og kastet den. Hvis du virkelig vill kan du skru den opp og prøve å jumpstarte hovedkortet med kun laderen koblet til. Du må da evt Google hvilke pinner/punkter du skal trykke inn med skrutrekeren.