Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4650
hei har hatt noen problemer med at folk har låst opp døra mi.det er det at jeg hører klikket men ingen å se når jeg går ut og ser.så jeg lurte på om det er enkelt for folk å lage seg en egen nøkkel såkalt bump key til en trioving lås ? har nå byttet til denne låsen

http://nettbutikk.karljensen.no/prod...-9320001de01-1
De som har tullet med låsen din har nok ikke brukt en bump key uansett, da hadde du hørt at noen fiklet med døra.
Trådstarter
okey bra det da.men stemmer dette at noen kan kopiere en nøkkel som di har tatt et bra bilde av ? leste en sak i vg tror jeg det var
Ja, det stemmer, men du skal vite hva du gjør, og det tar gjerne et par forsøk før du har en fungerende nøkkel. Det finnes også andre måter å kopiere en nøkkel på, som impressioning. Hvis du har et problem med folk som tuller med døra så ville jeg foreslått at du satt på en dørsperre. Bare monter den riktig.
Trådstarter
okey .er mere bekymret når jeg er ute at noen låser seg inn
Er du riktig paranoid så kan du sette inn en hengelåshaspe og en dyrere hengelås med kode, så er det bare å rotere koden jevnlig. Problemet er vel bare at de slår inn vinduet ditt om de faktisk vil inn. Jeg tipper at problemet ditt er over nå som du har byttet sylinder i døra.
Trådstarter
ja har vurdert å kjøpe hengelåshaspe bare for å være sikker.men sist jeg hørte låsen gikk opp hadde ikke innerlåsen flyttet på seg,noe den som regel skjer når døra låses opp fra utsiden
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Har låsen faktisk låst seg opp da, og det ikke bare er en lyd du hører? (Ja jeg føler det nesten er nødvendig å spørre)
Sist endret av m0b; 28. august 2016 kl. 00:35.
Trådstarter
nei døra var låst når jeg sjekket .men den lyden er ikke til å ta feil av.men er jo et stykke fra stua mi til ytterdøra
Det høres mer ut som at du har glemt å låse døren, ja. Du ville ikke kunne åpne døra fra innsiden om den ikke var koblet fast til sylinderen.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Så du hører en lyd som høres ut som låsen i døra åpner seg, og du sjekker om døra di er åpen, og den er låst. Du konkluderer med at noen har åpnet døra di? Hva skjedde med lyden som skjer når folk låser døra da? De må jo i så tilfelle ha låst døra i tidsrommet fra den ble låst opp til du sjekket døra.

?
Sist endret av m0b; 28. august 2016 kl. 00:42.
Trådstarter
nei døra var låst det vet jeg .var fra utsiden jeg tenker den har blitt låst opp
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja. At døra er låst når du sjekker den er jo helt greit. Men da må den jo ha bli låst opp og låst igjen i løpet av tidspunktet som du hører lyden, reiser deg opp, går til døra, og sjekker. I den tida, har du hørt at døra har blitt låst igjen?

Skjønner du hvor jeg vil?
Sist endret av m0b; 28. august 2016 kl. 00:48.
Trådstarter
nei den lyden har jeg ikke hørt .den lyden er noe svakere en klikket man hører når døra låses opp.får håpe jeg bare er paranoid.for inner låsen skal jo bevege seg når døra låses opp fra utsiden
Trådstarter
det finnes vel heller ikke noe noen kan sette inn i låsen for å så ta en kopi av nøkkel når jeg setter inn min nøkkel ?
Kanskje du hører at noen prøver og dirke døra di?
Sett opp et billigt ip eller villt kamera så får du svar på noian din

Egentlig forstår jeg ingenting. Var døra di låst hele tiden og ble aldri låst opp? Men du hørte lyd fra låsen?
Sist endret av Alge; 30. august 2016 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mad187 Vis innlegg
det finnes vel heller ikke noe noen kan sette inn i låsen for å så ta en kopi av nøkkel når jeg setter inn min nøkkel ?
Vis hele sitatet...
HÆH?
Å putte noe inni låsen som kan lage en profil av nøkkelen, men uten at det hindrer låsens normale funksjonalitet...? Sikkert teoretisk mulig, men virker det plausibelt?

Basert på det du skriver i denne tråden får jeg inntrykk av at du er paranoid og irrasjonell. |d13m0b påpekte at du trodde du hadde hørt noen låse opp døra, men ikke hørt den bli låst igjen. Altså burde døra være ulåst. Likevel var døra låst. Hvordan skulle noen da ha låst den opp? Kanskje bare hodet ditt som spilelr deg et puss? Selvsagt har heller ingen har putta en magisk nøkkelkopieringsmaskin inni låsen din!

Går du på droger av noe slag? I såfall: Kanskje roe ned litt før du bikker over i full vinkel?
Trådstarter
den låsen jeg jeg kjøpte sist står det på nettsiden at den er dirkefri.ja døra var låst når jeg gikk å sjekket og den inner låsen hadde ikke flyttet en 1mm på seg .men jeg lurte på om det finnes noe andre folk kan sette i låsen mens jeg er ute får å så finne ut riktig mønster på nøkkeln min?
Sitat av mad187 Vis innlegg
den låsen jeg jeg kjøpte sist står det på nettsiden at den er dirkefri.ja døra var låst når jeg gikk å sjekket og den inner låsen hadde ikke flyttet en 1mm på seg .men jeg lurte på om det finnes noe andre folk kan sette i låsen mens jeg er ute får å så finne ut riktig mønster på nøkkeln min?
Vis hele sitatet...
Alle låser kan dirkes. Hvis du dirker låsen, kan du åpne døra. Hvis du åpner døra kan du ta ut låsen. Hvis du tar ut låsen kan du ta den fra hverandre. Hvis du tar fra hverandre låsen kan lage til en nøkkel som passer. Så kan du sette låsen sammen igjen, sette den tilbake i døra og låse. Det er slik en låsesmed sikkert kan gjører hvis du betaler de nok. Det krever imidlertid kunnskap, verktøy og tid. Og det finnes enklere måter å komme seg inn i en leilighet på. Av maskiner som lager nøkkelprofiler uten å åpne døra... Jeg ser for meg at det kanskje kunne være mulig å lage en bitteliten probe med miniaktuatorer du kunne putte inn i låsen, bruteforce alle mulige kombinasjoner av stempellengder, og så lagre det settet som passet, og slipe tilen nøkkel basert på de målene. Jeg vet ikke om noen har gjort dette ennå, men i prinsippet er det vel mulig. Men... hvorfor skulle noen gjøre noe så tungvint? De som kunne gjøre noe slikt ville uansett kunne dirke døra etter eget forgodtbefinnende og ville ikke hatt behov for noen nøkkel.

Du kan ta det helt 100% med ro - det er ingen som er ute etter deg som har gjort det du beskriver. Nå, hvorfor er du så redd for dette? Har du vurdert muligheten for at det kanskje bare er du som er paranoid og trenger psykiatrisk hjelp?
Sist endret av Myoxocephalus; 30. august 2016 kl. 15:56.
Konklusjonen min er at du enten er paranoid/psykotisk eller at du er ute etter å kopiere en nøkkel selv.
Jeg kan ha feil mulig noen prøver og dirke døra di!!
Igjen sett opp et kamera
Trådstarter
er nok bare paranoid.får fixe meg et kamera
Enten så er trådstarter ute etter tips på keybumping eller røyker for mye marihuana, evt. har litt generel angst.

Slapp av, fra det du beskriver har du ingenting å bekymre deg over =)

Blant annet en murstein pakket inn i et håndle fungerer like bra som å stå foran en dør å fikle mistenksomt i evigheter om noen først skal bryte seg inn. Det er derimot ekstremt sjeldent at noen har lyst å bryte seg inn i et hus/leilighet som har folk i seg, så om det hjelper noe på tankekjøret så kan du bytte om litt på noen planter eller ornamenter utenfor og i tillegg ha på lyset i stuen når du sover. Da vil det være tydelig at stedet er bebodd og 99% av potensiele tyver vil skygge langt unna.