Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4261
Hei!

Kjøpte meg iPhone 6 ved nyttårstider, og fikk kort tid etter "halvmåne" på iSight kameraet.. (Frontkamera)

Lurer egentlig på om Apple sentralt har bekreftet at dette er et STORT problem? og om jeg får SWAP eller ny enhet tilbake?

Skal sies at dette skjer på merkbart mange.
Heisann.

Jeg tviler på at Apple har sagt noe offentlig om at det er en feil på kameraet deres. Jeg jobber i en elektronikkbutikk. Jeg har aldri sett dette problemet.

Såfremt det ikke er en selvforskyldt skade (fall, klem og fukt f.eks) så vil det jo gå på garantien. Siden det i 99% av garantitilfellene blir SWAP enhet, vil jeg jo tro at du vil få en SWAP enhet i retur.

Før du sender den avgårde så har du kanskje prøvd noe så lett som å sette mobilen til fabrikkinstillinger, samt oppdatert til siste versjon av iOS? Om ikke, prøv det. Men er det en fysisk feil, er det bare å sende den avgårde.
Du har internasjonalt 1 år garanti på telefon og du har opptil 5 års reklamasjon på mobil i norge.

Dersom limet til ramma rundt linsa har kommet seg løs, må telefonen repareres eller bare swappes som møkk sier.

Stikk innom nærmeste eplebutikk, og klag på dårlig montert kamera av apple og be om å få den bytta ut.
Dette er et "kjent" problem, var flere saker om det før jul.
http://www.teknofil.no/artikler/ser-...m-dette/165997
Når jeg klikker på linken til Jhonnyboy ser jeg jo at dette er en fysisk feil. Da vil det nok tvilsomt hjelpe med en nullstilling og oppdatering :P

Jeg vil anbefale deg å stikke innom butikken du kjøpte den i.
Skulle du av en eller annen grunn ikke ville forholde deg til en butikk så kan du sende inn iPhone selv. Camera & Videoteknikk er ett autorisert verksted som gjerne tar imot iPhone (og annet) fra privatpersoner.

De har lokaler i Bergen og Oslo, er du i nærheten og tar kontakt med dem så kan du kanskje være heldig å slippe unna porto ved å levere den for hånd.
Jeg har akkuratt samme problem som deg Chim. Måtte sende inn min Iphone 6 da jeg bor øde og ingen applestores i nærheten, nord. Noe som jeg angrer fælt på nå, da halvmåneproblemet bare var en utseendemessig flaw, og kameraet funket helt perfekt egentlig.

Etter 1,5 uke var det intet nytt på reprasjonsstatussporingen så jeg ringte apple og fikk bekreftet av en at den var sendt til meg for 2-3 dager siden, at den statusgreia bare var treig å oppdatere, godtroende som jeg var sa jeg meg fornøyd.

1 uke etter han sa telefonen var på tur til meg var den enda ikke kommet, så jeg ringte tilbake. DA pratet jeg med en ny fyr som sa iphonen aldri var sendt til meg fordi ett eller annet i nederland, men dette skulle fikses nå, fikk snakket med en annen avdeling og alt var greit.
(Dette tar aldri slutt)

1 UKE ETTER DETTE IGJEN, er den fortsatt ikke kommet, har nå gått 3 uker og dem sa reparasjonen kan ta opptil 10 dager. Jeg ringer igjen tilbake og han ser det er startet en prosess med telefonen min, men han kan ikke se at det har skjedd noe nytt, så jeg får snakke med customer relations eller noe på nytt og han sier at NÅ skal di prøve å få tak i telefonen min, men kan ikke si noe som hvor lang tid det blir å ta.

OG så skjer egentlig det latterligste, halvtimen etter jeg pratet med dem får jeg en mail der det står Hei "Ola Nordmann", og forespørsler om erstatningsdel til iphone 4. Tenkte ikke så mye over dette før på kvelden da jeg får en til mail som egentlig skulle til denne "Ola Nordmann" som er en bekreftelsesmail på at delene hans er sendt til oppgitt adresse, som jeg kan se!! personvern hvor?

Blir så jævligen irritert på apple at jeg måtte skrive mitt første foruminnlegg. Skjønner at jeg er en smule utålmodig, men googlet ihjel før jeg bestemte meg for å sende den inn, og andre hadde fått en ny telefon tilbake samme uke. I mellomtiden bruker jeg min gamle iphone 4 som gjør alt mye værre, som å gå fra lamborghini til lada. Satan.
Er dette kun en kosmetisk feil eller ser man rammen på bildene man tar?
Etter hva jeg har lest ser det ut som de fleste mener det ikke går utover bildene.
Skulle det vise seg at noe er løst og har forskjøvet seg, og forskyver seg ytterligere er det jo ikke utenkelig at det etterhvert kan bli ett problem.

Utenom det så er jo en iPhone noe som mange synes er pent og stilig å se på. Det kan jo forstås at en ønsker å rette på dette selv om det bare er av estetiske grunner.