Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1392
Jeg har altibox som nettleverandør. Logget inn på min-side og satt den orginale altiboxruteren i bridgemode da jeg kjøpte en ny Aiport Extreme idag.

Når jeg skulle sette opp ruteren fungerte alt som det skal frem til jeg gitt inn på "Airport-verktøy" på macen. Airporten blinker gult der, noe den også gjør på "ekte". Internettet lyser grønt, noe som tyder på at den får internett..

Ruteren gir ut singaler og fungere som den skal, vi har altså internett. I innstillingene er den satt i bride mode, endrer jeg på dette fungerer ikke ruteren. Jeg skulle gjerne åpnet noen porter osv, men dette får jeg ikke gjort så lenge airporten står i bride mode.

Er det noen som har noe erfaringer med dette? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre

http://postimg.org/image/w62en2gjh/
Må du åpne porter når den står i Bridgemode? Airporten kommuniserer vel åpent inn til altibox boksen din og der ifra trenger du åpnede porter?
Mulig jeg tar feil da jeg ikke bridger ofte nok
Portene må åpnes på altibox routeren, evt sette denne i bridgemode og bruke airport extreme som router.
Trådstarter
76 2
Det har jeg gjort
Mulig jeg er teit men har jeg forstått riktig:

Den store eteren(Internett) <->Altiboxboksen<-------Bridge Mode-------->Airport Extreme<->PC/Laptop

Om så skal bare Airporten stå i bridgemode, Altiboxen skal vel stå som den alltid har stått.