Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2606
Hvordan er stemninga for å starte et eget norskspråklig forum for dnb, døbbstepp og annen saftig bass? Jeg har leita overalt, og det eneste som ligner på noe sånt er denne tråden samt en tilsvarende på diskusjon.no. Det et par musikkforum her og der, men ikke noe dedikert.

I den korte tida jeg har forsøkt meg på miksing har jeg oppdaget at det er enormt mange basshuer i vårt langstrakte land, flere enn jeg ante. Jeg har vært opphengt i den lille dnb-scenen her i hovedstaden i hele mitt "voksne" liv, men det er først nå jeg har løfta blikket fra navelen. Dubstep har eksplodert de siste årene, og sørget for masse ferskt blod og interesse for tilsvarende sjangere (trommebeist!). Det er helt vilt hvor mange som har fått interesse for bra musikk.

So.... jeg er i gang med å lansere en blogg akkurat nå, og har registrert et domene til denne. Men jeg begynner å lure på om det først og fremst burde være et forum isteden, eventuelt begge deler. Jeg jobber som art director og webdesigner, så jeg kommer til å lage noe som ligner på en blogg uansett. Men ka dokke tru, burde ikke norske basshuer ha sitt eget forum?
Jo, det burde vi!!!
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Jo, det burde vi!!!
Vis hele sitatet...


Det var én hånd i været, noen fler?
Jeg registrerer meg nok !
Hobby Filosof
Sign me up!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
drumandbass.no var stedet jeg brukte en periode, mye bra mikser og undergrunnsproduksjoner der, men siden ser ikke ut til å være oppe akkurat nå.
Jeg tviler på at hele communityet på den adressen er borte, vet noen andre her om det bare er tekniske problemer?
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Jo, det burde vi!!!
Vis hele sitatet...
Til helga kanskje?
Støttes til 1000!
Samme her ville meldt meg inn med engang
Sweet! Mange fra diskusjon.no er også interesserte, så dette lukter fest. Stay tuned osv.
Eg bidrar mer enn gjerne
Hadde vert fett
skal se om jeg kan få opp hosting + domene senere i sommer, hadde vært fint med ett sånt forum ja
Altså, Jeg har mitt eget musikkforum, der er det dubstep og all slags musikk hvis det er interresant...
Trenger gjerne noen mods for dubstep /dnb og andre bass sjangere

www.norskmusikkforum.com
Hadde vært morsomt ja
Er veldig interessert jeg også.
liker dubstep, men hava skulle man diskutert på et slikt forum? dele låter? uansett kommer så klart til å registrere meg på forumet om dere får det opp
Sist endret av AdolfCartman; 26. juni 2011 kl. 23:00.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Altså, Jeg har mitt eget musikkforum, der er det dubstep og all slags musikk hvis det er interresant...
Trenger gjerne noen mods for dubstep /dnb og andre bass sjangere

www.norskmusikkforum.com
Vis hele sitatet...
Takk for tilbudet, veldig hyggelig av deg Men litt av poenget her er at dubstep/dnb-scenen har vokst seg så svær at den fortjener egne bein å stå på, om du skjønner. Men takk igjen

Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
liker dubstep, men hava skulle man diskutert på et slikt forum? dele låter? uansett kommer så klart til å registrere meg på forumet om dere får det opp
Vis hele sitatet...
Vel, om du søker på "dubstep" her på ff vil du se at det er veldig mye som beveger seg. Scroll litt opp i denne tråden her, og du vil se eksempler på diskusjoner. Utover dette tipper jeg det vil bli mye tips om nye låter, informasjon om klubbkvelder/konserter/festivaler, anmeldelser og sist men ikke minst mixer (for min del, ihvertfall).

Sitat av Mathsterk Vis innlegg
skal se om jeg kan få opp hosting + domene senere i sommer, hadde vært fint med ett sånt forum ja
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede registrert domene:

WWW.BASSMISBRUKER.NO

Sitat av ThisMeansWar Vis innlegg
Takk for tilbudet, veldig hyggelig av deg Men litt av poenget her er at dubstep/dnb-scenen har vokst seg så svær at den fortjener egne bein å stå på, om du skjønner. Men takk igjen



Vel, om du søker på "dubstep" her på ff vil du se at det er veldig mye som beveger seg. Scroll litt opp i denne tråden her, og du vil se eksempler på diskusjoner. Utover dette tipper jeg det vil bli mye tips om nye låter, informasjon om klubbkvelder/konserter/festivaler, anmeldelser og sist men ikke minst mixer (for min del, ihvertfall).



Jeg har allerede registrert domene:

WWW.BASSMISBRUKER.NO

Vis hele sitatet...
Ser at du har bestilt en løsning fra Idium Web (iallefall det som står på siden), og jeg vil heller ha betalt en freaker en liten sum/spørre pent om noen gjør det gratis, dersom du vil ha en forumløsning eller lignende
Jeg er med!
Sitat av ThisMeansWar Vis innlegg
Jeg har allerede registrert domene:

WWW.BASSMISBRUKER.NO

Vis hele sitatet...
Ok, si ifra når forumet er oppe å går
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Ser at du har bestilt en løsning fra Idium Web (iallefall det som står på siden), og jeg vil heller ha betalt en freaker en liten sum/spørre pent om noen gjør det gratis, dersom du vil ha en forumløsning eller lignende
Vis hele sitatet...
Jeg jobber faktisk på Idium, så jeg sitter med tilgang rett på hovedserverene til Norid og oppretter domener hver dag Jeg har jobbet med webdesign i over femten år, så jeg har full kontroll Men jeg kommer til å trenge hjelp med å sette opp forum, har liten erfaring med cgi/script/apache/etc.
Sitat av ThisMeansWar Vis innlegg
Jeg jobber faktisk på Idium, så jeg sitter med tilgang rett på hovedserverene til Norid og oppretter domener hver dag Jeg har jobbet med webdesign i over femten år, så jeg har full kontroll Men jeg kommer til å trenge hjelp med å sette opp forum, har liten erfaring med cgi/script/apache/etc.
Vis hele sitatet...
Hehe, da blir det jo noe annet

Kan være behjelpelig med oppsett av forum, så dersom det er ønskelig, er det bare å ta kontakt via PM (gratis, såklart..)
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Hehe, da blir det jo noe annet

Kan være behjelpelig med oppsett av forum, så dersom det er ønskelig, er det bare å ta kontakt via PM (gratis, såklart..)
Vis hele sitatet...
Sweet, takk Du hører fra meg, mister man.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Flott med initiativ og pågangsvilje. PM meg any time for sterke meninger om brukervennligheten (:
Vil registrere meg med en gang jeg ser dette forumet/bloggen er oppe !!!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Flott med initiativ og pågangsvilje. PM meg any time for sterke meninger om brukervennligheten (:
Vis hele sitatet...
Takk for input, stay tuned
Bare lurer, hvilke regler kommer det til å bli?
Sitat av Mathsterk Vis innlegg
Bare lurer, hvilke regler kommer det til å bli?
Vis hele sitatet...
Kardemommebylov, naturligvis.

Noen som kan anbefale en forumplattforn? Er det noen vits i å betale for vBulletin, eller funker BB-et-eller-annet like greit?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Spørs jo hvilke krav du har. Det meste er jo konfigurerbart til en viss grad. Vanillaforums virker som en bra greie. Merk: Jeg har ingen personlige erfaringer (bortsett fra med Proboards, som er crud og ikke teller i denne diskusjonen :)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Spørs jo hvilke krav du har. Det meste er jo konfigurerbart til en viss grad. Vanillaforums virker som en bra greie. Merk: Jeg har ingen personlige erfaringer (bortsett fra med Proboards, som er crud og ikke teller i denne diskusjonen
Vis hele sitatet...
Noen som har noen krav her? Vel, for å bruke FF som eksempel... Hva ville kreves av å sette opp en lett-versjon av det forumet her?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Regn med meg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hey-hey folkens.... Nå er forumet på beina etter en trang og blodig fødsel. Så til de av dere som er interesserte i å bygge opp et lite samfunn av bassmisbrukere: vil dere være med, så heng på.

www.bassmisbruker.no
bare si ifra når prosjektet er oppegående så melder jeg meg på
Det er jo èn nettside/blogg/side som heter for dubsteppers.net sånn btw :P
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Altså, Jeg har mitt eget musikkforum, der er det dubstep og all slags musikk hvis det er interresant...
Trenger gjerne noen mods for dubstep /dnb og andre bass sjangere

www.norskmusikkforum.com
Vis hele sitatet...
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Cool story bro.
liker domenenavnet :P