Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1037
http://soundcloud.com/onen/hailebob

lagd i FL Studio 10, Nexus og Massive plugins brukt


Holder egentlig på med instrument innspilling åsså kjeda meg litt i går så snekkra jeg sammen dette, hører ikke så mye på trance men jeg tror det er trance :P

men uansett, var det hørbart? takk
Syntes den var både fengende og kul jeg da.
Har ikke så mye peiling på denne typen musikk da jeg hører mest på metal, men joda..ingenting å klage på her
syns ikke den var noe bra. kjenner igjen lydene fra nexus, du kunne hvertfall brukt litt tid på å mastre de da.
ja det er desverre sånn at disse lydene her blir som å kjøpe en grandis og legge på litt ekstra ost og skinke og kalle det en egen unik pizza.
Trådstarter
takker for feedback, lager som regel metal og rock sanger. så jeg har aldri brukt nexus før så det ble vell som å smake grandis for første gang for meg :P men jojo da vet jeg det! takk igjen
Det er litt vittig det der. Folk klager når en bruker presets, men ikke på gitaren, trompeten, trommene, osv, som høres nett samme ut.

Klart, en del av Trance er det å lage sine egne lyder, eller ta utgangspunkt i andres, for så å redigere disse.
Dety er hakket værre når folk bruker ferdiglagde looper...

Syntes dette ikke var feil i det hele tatt, men litt mastring, o.l trengs
Synes det var ganske disent jeg. Om du har laget lydene selv eller ei. Stå på!
Cookie Monstah ^_^
jeg likte det jeg
Var ikke mye hæla i taket dette her. skriker jo nexus hele greia. basslinja er jo helt lost blir bare grøt
Var ikke så verst, blir neppe platekontrakt med det samme. Men du kan dine greier, er bare å fortsette.
hører selv mye på trance.. dette blir veldig ensformig, du har jo samme slags lead sound både i intro, break/build og chorus, ingen effekter, transitions, virker ikke som det er gjort noen form for mixing som burde være i trance, får også ingen følelse av energi eller andre følelser og trance handler mye om følelser, for meg blir det ikke noe annet enn et par bass'er med en noe catchy plucky lead gjennom hele sangen. ref. se syan tyas, daniel kandi' tracks etc.

med tanke på det folk sier om nexus... jeg er helt klart for at en er orginal og lager lydene selv, men hvis du tar en passer pad eller annen lead som du modifiserer etter behov så ser jeg ingen grunn til at det skulle være noe problem så lenge det høres bra ut og er den sounden du leter etter.
Det hadde vært bra som én loop, men det blir litt ensformig i lengden
Trådstarter
Takker for alle svar igjen, godt med kritikk. som sagt har null erfaring med denne type musikk da dette var min første låt.

Men jeg skal ikke gi opp! kanskje gå ifra Nexus til Absynth? eller kontakt? føler jeg kan "dulle" med lydene litt mer der.

jojo takker igjen
▼ ... over en uke senere ... ▼
nexus er stort sett en rompler mao du har veldig få muligheter for å lage dine egne lyder i forhold til hva mulighetene er på andre synther. prøv sylenth1 for eksempel, det er en god synth.