Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2000
Lurer bare på om dere vet om noen bra musikk programm som, er greie å bruke for å lage hip hop, og tekno

Takker for svar

Vet det finnes en del tråder som denne, men det kommer alltid noe nytt
fl studio er et bra prograM
Fl Studio (Fruity Loops) er bra nybegynner program
Reason <3 *titegn*
Som sagt, Fl studio, vist du bare bruker litt tid på youtube tutorials så tar det ikke lang tid før du forstår deg på det
Cubase, FL studio, Ableton
Cubase!
Brukt det i et par år nå, og er veldig fornøyd.
Jeg bruker FL Studio, var vanskelig i begynnelsen men du lærer etter hvert!
Cubase er ganske bra! Har brukt det masse og er ganske fornøyd. Det er utrolig lett å bruke.
Du kan prøve å bruke dette programmet:

http://www.zzounds.com/item--CAKKINETIC
Start med et hvilket som helst program. Jobber du lenge blir du "god".
Bare for å skyte inn, det heter ikke Fruity Loops mer, de skiftet over til FL Studio.

Men jeg annser forskjellige DAWs som en smaksak, så prøv forskjellige og bruk den du liker best.
Sist endret av Bruskork1; 21. september 2011 kl. 22:00.
Fl studio er det jeg bruker, men skal du bruke fl studio burde du laste ned en del vst/plugins, alle sangene jeg lager er av 99% plugins/vst. syns ikke lydene som er der fra før av er så bra. Og du kan lage mye proft på fl studio også, alt du trenger er skills
E-Jay for alle penga. Gratis her
E-Jay er greit om man vil voldta sanger med samples og ferdiglagde lyder folk har hørt 150 ganger før. Sist jeg sjekka så har ikke E-jay en Pianoroll engang, så ikke man kan lage egen melodi engang.
Hvis du bare satser på musikken som en hobby, ville jeg anbefalt deg Reason 5. Enkelt å sette seg inn i og enkelt å bruke.
Hold deg langt unna om du har større forhåpninger. Reason har aldri vært, og det ser heller ikke ut som det kommer til å bli et 100% seriøst program. Propellerheads har enda ikke klart å implementere noe så simpelt som vst plugins...

Har aldri prøvd FL, men Ableton Live vet jeg sparker ræv.
Sist endret av Beis; 22. september 2011 kl. 23:30.
Pro Tools er også ganske nice forøverig. Brukte både reason og protool om hverandre tidligere. Nå har jeg lagt den hobbyen litt på hylla, men Pro Tools kan vel fortsatt regnes som et av de bedre DAW's ute på markedet.

Edit: skal sies at jeg brukte instrumenter også. Bass, gitar, piano ol. Pro Tools/Reason var bare for redigering og til å tilføre "det lille ekstra"
Sist endret av moret; 22. september 2011 kl. 23:51.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
E-Jay er greit om man vil voldta sanger med samples og ferdiglagde lyder folk har hørt 150 ganger før.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å være morsom. Det gikk dårlig.
Jeg bruker FL Studio, send meg en pm med skype/msn adresse, så kan jeg lære deg litt
Sitat av TheBook Vis innlegg
Lurer bare på om dere vet om noen bra musikk programm som, er greie å bruke for å lage hip hop, og tekno

Takker for svar

Vet det finnes en del tråder som denne, men det kommer alltid noe nytt
Vis hele sitatet...
Dette er min erfaring, men jeg er som deg, en nybegynner=) Jeg leitet lenge etter hva jeg ville begynne med, FL Studio, Reason, Logic, Pro Tools og Cubase skulle jo være det beste, men disse kostet jo flesk, så jeg valgte å laste ned cracker og prøve de alle, de var så som så, og crackene var ustabile og det var mangler ved programene..

Til slutt kom jeg over Acoustica Mixcraft 5 som var et svært enkelt, men også svært brukervennlig musikkprogram.. Det er nok for begynneren, men det er en fin plass å starte spør du meg...Hvorfor? Jo det har et godt utvalg av VST instrumenter, det har alle de vanlige funksjonene i redigering, og det er et "plug and play" program hvor det meste ordner seg selv=)

Jeg har enda ikke kommet over et godt cracket musikkprogram, så jeg valgte til slutt å betale for Acoustica Mixcraft, noe det er verdt! Ja selv om du en gang vil oppgradere, for dette programmet koster ikke det hvite ut av øye, men skarve 374,- eller rundt der=)

Nå etter 5-6 måneder med Acoustica Mixcraft har jeg måtte krype til kors og oppgradere, dette betyr ikke at jeg ikke blir å bruke Mixcraft fra tid til annen, men at når det kommer til mastering og redigering er Mixcraft for lite...

Dette leder meg inn på mitt eget spørsmål og jeg tar meg friheten til å låne tråden din litt=) Jeg har endelig klart å overbevise meg selv om at jeg vil musikk mer en gjennomsnittet og har derfor - etter endel frustrasjon i en cracket Cubase 5.1 - gått til innkjøp av Cubase 6, maks verdt pengene folkens, ja om man har de pengene da...

Nå etter litt frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg vil ha noen nye VST plugins til min Cubase 6, men det er jo ikke lett...Har googlet, lest forum og yada yada yada har ikke kjøpt et lydmagasin på Narvesen å sjekket der, men kom igjen da=) Jeg vil først og fremst ha en god parametrisert tonekontroller (parametric equalizer), men om noen av dere der ute vet av noen gode VST plugins så skrik gjerne ut..Ja jeg har Massive
Sist endret av Zarathustra; 27. september 2011 kl. 12:47.
Sony Acid x Mpc x Turntables x Synth = Win

Hvertfall for hiphop!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
men om noen av dere der ute vet av noen gode VST plugins så skrik gjerne ut..Ja jeg har Massive
Vis hele sitatet...
De VST'ene jeg bruker mest er Sylenth1, Vanguard, Albino3, og så bruker jeg Monologue, er storfornøyd med den! og selvfølgelig Massive som du nevner at du allerede har. Jeg er veldig fornøyd med disse, og synes de er greie å jobbe med. Så anbefales!
Forsåvidt alt kan lages i alle VSTi'er. (VST er effekter vanligvis, så dere tenker på VSTi(Instrument))

Eneste som skiller veldig mange er utseendet og presetene som kommer med.


Og det er mer "hvilken DAW passer deg best".