Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4615
Hei
Har anskaffet meg en eleaf ijust 2, som gir meg masse vape, og funker helt fint. Eneste problemet er at de lekker litt!( lest at det er vanskelig på den). Om jeg skal gå opp et hakk og vil ha ENDA mer vape, og større batteri, altså full ny pakke for viderekomne(altså for å oppnå mer vape), hva er da deres anbefalinger? Håper virkelig å ikke bruke mye over 1500, helst endel under☺️
Takk
Mvh
Joytech cuboid 150w (oppgraderbar til 200w) med Aspire Cleito tank, perfekt kombinajon! Bruker 2stk 18650-batterier Når du skal kjøpe coils har jeg bare hørt og erfart at det er 0.4ohm's coilene som funker, IKKE 0.2

For Mod, tank, 2 batterier og 5 coiler blir det pris på 1343,-
Jeg gikk fra ijust2 til en istick Pico for noen måneder siden og er veldig fornøyd med den. Den lekker ikke i det hele tatt, aldri, og er veldig, veldig kraftig i forhold til størrelsen. Batteriet kan byttes ut og lades eksternt, den fylles fra toppen av tanken (med standardtanken som følger med startsettet) og alle innstillinger kan settes manuelt hvis man ønsker det. Jeg har forstått det slik at når man nærmer seg 75w på subohmscoiler så er det stort sett væsken og luftflyten som bestemmer mengden damp, og ikke så mye selve dingsen. Spør hvis det er noe du lurer på.
Takk for raskt svar Google litt hvem og hva or det selges. Den du, dontomaso nevne var jo veldig rimelig og!
Skulle ønske det var et litt større batteri kanskje? Var idag og så på en eleaf med 5000mah, men husker ikke hva det het, til 690.

Dontomaso: hva synes du er den største forskjellen mellom de to? Den er vel ca dobbelt så dyr, men fremdeles veldig rimelig... Og er det den som heter : tc60w?, altså denne: https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-...m-batteri.html
Sist endret av midnighttoker; 19. august 2016 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Takk for raskt svar Google litt hvem og hva or det selges. Den du, dontomaso nevne var jo veldig rimelig og!
Skulle ønske det var et litt større batteri kanskje? Var idag og så på en eleaf med 5000mah, men husker ikke hva det het, til 690.

Dontomaso: hva synes du er den største forskjellen mellom de to? Den er vel ca dobbelt så dyr, men fremdeles veldig rimelig... Og er det den som heter : tc60w?, altså denne: https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-...m-batteri.html
Vis hele sitatet...
Det var denne jeg mente: https://www.nosmoke.no/startsett/ele...arter-kit.html
Jeg er ingen ekspert på mods men bruker å google og lese masse tester før hver gang jeg kjøper noe nytt, og denne fikk stort sett veldig gode anmeldelser overalt. Det er ikke voldsomt stor forskjell på dampproduksjonen på denne kontra ijust 2, men denne lekker aldri og muligheten for å justere wattstyrken er også god å ha. Jeg har aldri prøvd å vape på 150W og aner ikke hvordan det føles, men kan ikke skjønne at jeg noen ganger skal føle behov for det, men så er jeg heller ikke en cloudchaser.
He he det gjør alltid jeg og, så jeg føler jeg må lese meg litt mer om på dette og spes hva Watten har å si. Tror kanskje jeg er en cloudchaser, uten Helt å vite hva det er. Er ute etter å bli en føkkings drage ha ha. Nei, men for å være seriøs, så ønsker jeg altså mer vape enn det jeg får nå, helst endel mer.
Tror som sagt jeg må lese litt for å avgjøre hva som skal til for å få til dette.
Takk igjen for fine er svar

Postnord: den du linker til, er det for en såkalt cloudchaser? Eller ihvertfall for en som ønsker MYE vape? Kan som du skjønner lite om dette, og stiller nok derfor litt dumme spørsmål
Sist endret av midnighttoker; 19. august 2016 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cleito eller Smok fvt4 funker knall. Og gjerne en mod som går opp til 150W.

Har selv en Smok fvt4 med en quadcoil, funker som bare det. MYE damp men gir litt lite smak.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var denne jeg mente: https://www.nosmoke.no/startsett/ele...arter-kit.html
Jeg er ingen ekspert på mods men bruker å google og lese masse tester før hver gang jeg kjøper noe nytt, og denne fikk stort sett veldig gode anmeldelser overalt. Det er ikke voldsomt stor forskjell på dampproduksjonen på denne kontra ijust 2, men denne lekker aldri og muligheten for å justere wattstyrken er også god å ha. Jeg har aldri prøvd å vape på 150W og aner ikke hvordan det føles, men kan ikke skjønne at jeg noen ganger skal føle behov for det, men så er jeg heller ikke en cloudchaser.
Vis hele sitatet...

Har festrøket litt i sommer, og merker jeg savner å røke. Mtp alle negative sidene av tobakksrøk så er jo damping å foretrekke. Tenkte egentlig å teste ut Marlboro IQOS damping av ekte tobakk og ikke juice men det ble for mye styr.

Så da blir det damp og juice da. Har dampet litt nå og da men kun med de aller billigste "sigarettene" og de gir jo lite damp og går støtt tom for både juice og batteri.

Hva gjorde at du byttet til Eleaf Istick Pico? Lei søl eller fordi du ønsket en bedre opplevelse?

Har ikke modda noe slikt og tenker at jeg nok sikkert ikke kommer til å styre veldig mye med å jage max damp eller blåse størst mulig røksky. Ønsker bare å kose meg med nikotin når jeg får lyst på "en blås".


Ser også at det er forskjellige coiler. 1 og 0,5 ohm coiler. Hva er forskjellen på disse? Ser det står noe om munn til hals men skjønner ikke helt hva de mener.

Om jeg damper feks tilsvarende det å røke 3-5 sigaretter per dag, hvor lenge tror du batteri og tank varer før en må lade og etterfylle? Og hvor ofte tror du jeg må bytte coiler?

Hvor mange watt bør en starte med? Orker ikke dampe så kraftig at det gjør halsen sår og gir whisky stemme.

Fordampere, er det hele "tanken komplett" med coil etc?
Sist endret av frtoretang; 20. august 2016 kl. 00:28.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Så da blir det damp og juice da. Har dampet litt nå og da men kun med de aller billigste "sigarettene" og de gir jo lite damp og går støtt tom for både juice og batteri.
Vis hele sitatet...
Sånne cig-a-likes er elendige, uten unntak. Det er garantert mange røykere som har ønsket å slutte og røyke som har prøvd dem og så gått tilbake til sigaretter igjen fordi de ikke funket.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hva gjorde at du byttet til Eleaf Istick Pico? Lei søl eller fordi du ønsket en bedre opplevelse?
Vis hele sitatet...
Mest pga de mange irriterende lekkasjene, men jeg tenkte å prøve såkalte mods med tanke på å kunne justere temperatur, motstand og effekt. Sålangt har jeg kun justert effekten/wattstyrken og det er mer enn nok.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ser også at det er forskjellige coiler. 1 og 0,5 ohm coiler. Hva er forskjellen på disse? Ser det står noe om munn til hals men skjønner ikke helt hva de mener.
Vis hele sitatet...
Det er to måter å dampe på: enten så trekker man dampen rett ned i lungene eller så trekker man inn i munnhulen først, og så ned i lungene. Når man røyker sigaretter går vel de aller, aller fleste veien via munnhulen, så det er sånn jeg damper. Ser man youtubevideoer av folk som puster ut enorme skyer så trekker de rett ned i lungene. De fleste mener at subohm-coiler, altså coiler med mindre motstand enn 1 ohm er for lungedrag, mens coiler fra 1 ohm og oppover er for munndrag, men det er egentlig bare tøv og det avhenger helt av hva man liker. Jeg bruker 0,3 ohmcoiler og damper via munnhulen, og det er helt supert. Med lav ohm genererer man mye damp på kort tid, så jeg tipper jeg holder inne tenningsknappen i omtrent et halvt sekund og det er nok damp pr. hit. Hvis man ønsker å ha en kaldere damp som ikke genereres så raskt, slik at man kan suge inn damp i et par-tre sekunder så bruker man en coil med mye motstand og lav wattstyrke, f.eks 1 ohm og 30W. Det som er fint med Picoen er at alt justeres automatisk. Hvis man setter inn en 1 ohmcoil så registreres dette av seg selv, og så trenger man bare å justere watten til det som man synes er behagelig. Det er kun smak og behag.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Om jeg damper feks tilsvarende det å røke 3-5 sigaretter per dag, hvor lenge tror du batteri og tank varer før en må lade og etterfylle? Og hvor ofte tror du jeg må bytte coiler?
Vis hele sitatet...
Akkurat Picoen har en medium størrelse tank på 2ml, så den tipper jeg vil vare en dag med ditt forbruk. Jeg har korte hits når jeg damper så coilene varer minst to uker, kanskje mer.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hvor mange watt bør en starte med? Orker ikke dampe så kraftig at det gjør halsen sår og gir whisky stemme.
Vis hele sitatet...
Begynn med 30W. Jeg bruker 50-60W og får ikke sår hals av det.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Fordampere, er det hele "tanken komplett" med coil etc?
Vis hele sitatet...
Ja.
Wismec Reuleaux RX200S og Smok TFV8 tank er en god cloud chaser kombo, men.. tfv8 har masse leaking issues.. Uansett, så er rx200s en veldig god boks for pengene såfall

Forresten om du velger og gå for Pico, så er den billigere her til i morgen...
http://www.modernedrag.no/products/i...pico-startsett alle startsettene har store avslag
Sist endret av Incogn1to; 20. august 2016 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bruker en Vismec RX200 med en SMOK TFV8 og den funker ganske bra mtp røyk, men sliter endel med dårlig fabrikkerte coils fra SMOK da jeg tror de har noe kjemiske stoffer i coilene sine som gjør at du får vondt i lungene de 2 første tankene, deretter merker jeg ingenting! Dette skjer på ca 2/3 av coilene, så jeg vil ikke anbefale og kjøpe SMOK!
@DonTomaso Så det er en Istick Pico Mega også. Den har 4ml tank og virker som et bra kjøp. Den kommer også med 3 stk coiler utfra hva jeg ser på youtube. Den større tanken virker som en bra løsning, og tenker denne kanskje er et bra kjøp?


Istick Pico Mega er en fornyet og ombygd utgave av den opprinnelige Istick Pico fra Eleaf.

Pico Mega er kun er 7 cm høy, men er allikevel spekket med ytelse og finesser. Den har maks utgangseffekt på 80 watt og kan brukes i forskjellige moduser, både med watt og temperatur (Ni, Ti, SS, TCR). Settet leveres med Melo 3 fordamperen til Eleaf som har 4ml kapasitet og enkel toppfylling.
Vis hele sitatet...
Det står at Pico Mega kan brukes i forskjellige moduser, både med watt og temperatur (Ni, Ti, SS, TCR). Akkurat dette skjønner jeg ingenting av. Fant heller ikke noen forklaring på forskjellene i de ulike modusene. Ser din Pico har de samme modusene, og tenker at da har du sikkert testet ut de og vet hva som er forskjellen?

Såvidt jeg skjønner så er det eneste jeg trenger å kjøpe i tillegg til Pico Mega starter kit batteri, e-juice og ekstra coiler. Er det noe jeg har glemt da?

Ser det finnes keramisk coil, har du forsøkt disse? På tuben sier flere at de gir mer smak og at man unngår dry hits. Og det kan jo være en fordel. Hvor mye forskjell er det på coiler på 0.3 ohm og 0.5 ohm i praktisk bruk?

Hvor handler folk e-juice med nikotin fra nå om dagen? Sist jeg kjøpte fikk jeg fra UK. Men ser det har kommet så mye nytt at jeg tenkte kan være lurt å høre hva dere som vapor regelmessig bruker for å handle e-juice med nikotin.
Sist endret av frtoretang; 22. august 2016 kl. 01:08.
Ni = Nikkel , Ti = Titanium , = SS= Stainless Steel , TCR= Temperature Coefficient of Resistance
Og om du vil ha størst mulig skyer bør du lage coilene selv, etter man har eksperimentert litt finner man fort ut hvordan skyene blir bedre , og smak om det er det ma jager , kan også velge hvilken type stoffer man vil forbrenne på...
Ble en istick Pico på meg til tross for 2 ml tank, rett og slett på grunn av DonTomaso's gode erfaringer med denne.

E-juice med 6/12/18 mg? Har et par 24mg stående men hostet litt med de og tenker om jeg går ned på nikotin så slepper jeg kanskje det?
Sist endret av frtoretang; 22. august 2016 kl. 15:14.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det står at Pico Mega kan brukes i forskjellige moduser, både med watt og temperatur (Ni, Ti, SS, TCR). Akkurat dette skjønner jeg ingenting av. Fant heller ikke noen forklaring på forskjellene i de ulike modusene. Ser din Pico har de samme modusene, og tenker at da har du sikkert testet ut de og vet hva som er forskjellen?
Vis hele sitatet...
Som Incogn1to skriver er dette benevnelser på metallet i forskjellige coiler. De som følger med er i Stål/SS, og jeg har ikke prøvd noen andre enn dem. Bruker du en stålcoil i Picoen blir den gjenkjent automatisk, og da får du ikke tilgang til temperaturstyring. Les manualen og finn ut hvordan du setter den i wattmodus, og så er den klar til bruk.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ser det finnes keramisk coil, har du forsøkt disse? På tuben sier flere at de gir mer smak og at man unngår dry hits. Og det kan jo være en fordel. Hvor mye forskjell er det på coiler på 0.3 ohm og 0.5 ohm i praktisk bruk?
Vis hele sitatet...
Jeg synes smaken på stålcoiler er strålende, faktisk litt i meste laget på enkelte væsker, så jeg holder meg til det. Det er faktisk forskjell på 0,3 kontra 0,5, og du vil merke at den tenner raskere på 0,3 og genererer mer damp på kortere tid.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hvor handler folk e-juice med nikotin fra nå om dagen? Sist jeg kjøpte fikk jeg fra UK. Men ser det har kommet så mye nytt at jeg tenkte kan være lurt å høre hva dere som vapor regelmessig bruker for å handle e-juice med nikotin.
Vis hele sitatet...
Jeg handler kun fra Liberty Flights i UK og svenske Liquidvoyage. Sistnevnte har en StrawNectaPear som er veldig god.


Sitat av frtoretang Vis innlegg
E-juice med 6/12/18 mg? Har et par 24mg stående men hostet litt med de og tenker om jeg går ned på nikotin så slepper jeg kanskje det?
Vis hele sitatet...
24mg er mye, og med så mye nikotin vil du merke en besk smak. Jeg ville ha testa ut 12mg.
leverte en liten bestilling på Liquidvoyage nå. Håper de leverer fort, fikk en juice i posten i dag jeg ikke likte... Forresten så fant jeg en voucher for siden, koden : dampselskap .Den gir deg 10% redusert pris