Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5980
Sliter med sterk tvangstanker å angst ved flytur, skal om noen dager på en fly tur å har hatt mareritt, hjertebank osv knyttet til flyturen

Skal ta første fly klokken 07:00 så puben er ikke åpen, det serveres ikke alkohol på flyturen, pga så kort flyreise.

Er det lurt av meg å ta noen øl på morgen kvisten? kan de nekte noen som er påvirket, men ikke overstadig eller synlig påvirket?

Angående piller: Nei tar ikke sånt.
En eller to er mulig hjelper nervene litt, og du blir nok ikke overstadig beruset av disse to heller. Ser ingen grunn til at de skal nekte deg adgang på noen måte etter to pils heller.
Jeg synes personlig at du kan ta noen FÅ øl hjemme dersom du har så store problemer i forbindelse med en flytur. Ikke drikk mer en tre 0,33 øl og selvsagt ikke bland noen piller med de. Dette er min mening, sikkert andre som vil fraråde deg det. Kanskje det beste ville være å snakke med fastlegen/ psykiater og få resept på minstepakkning med vival eller Sobril, er det et alternativ?
Lykke til med flyturen.
Klem fra Betty
Bare ta deg en liten Jager på toget/buss
regner med du ikke kjører siden du nevner øl hjemme
Er det ikke mulig for deg å kjøpe alkohol etter innsjekking?
All the way up
Nurse betty: Det var da en svært konkret dose Noen kjenner ingen ting på 3x 0.33 mens andre blir apekatt.

Ts: Har vært påvirket ca 50% av gangene jeg har tatt fly, og jeg har flydd MYE. Aldri vært noe problem. Stress ned, prøv og få deg en god natt søvn og selvfølgelig ikke drikk deg full.

Det er MAANGE Nordmenn med flyskrekk som gjør det samme hver dag her i landet


Ps: Noen fly har jo også øl servering. God tur
når jeg blir tvunget på ett fly er det sobril + alkohol : ) stor dose av begge. da blir det behagelig, ingen problemer. alkohol har liksom ikke helt 100% evne til å ta bort flyskrekk. aldri fått problemer me å virke for beruset til å være passasjer.
ofte jeg bare setter meg ned å svimer av, å våkner aleine på flyet av flyvertinne.
All the way up
Sitat av magnet Vis innlegg
når jeg blir tvunget på ett fly er det sobril + alkohol : ) stor dose av begge. da blir det behagelig, ingen problemer. alkohol har liksom ikke helt 100% evne til å ta bort flyskrekk. aldri fått problemer me å virke for beruset til å være passasjer.
ofte jeg bare setter meg ned å svimer av, å våkner aleine på flyet av flyvertinne.
Vis hele sitatet...

Vær så snill å ikke anbefal dette! Også en stor dose benzo/alkohol til en som i utganspunktet ikke tar piller?! Tenk om noen hører på deg.
Selvom du er så innspist på benzo at det tyter ut øra dine er det inlegget veldig unødvendig..
haha spiser aldri sobril eller noe uten fly 40mg + 4 øl. er det jeg bruker for å være spesifik, det er mye spørr du meg.
hvorfor får man ikke anbefale dette? har du flyskrekk?
Sitat av magnet Vis innlegg
haha spiser aldri sobril eller noe uten fly 40mg + 4 øl. er det jeg bruker for å være spesifik, det er mye spørr du meg.
hvorfor får man ikke anbefale dette? har du flyskrekk?
Vis hele sitatet...
Fordi en sånn kombinasjon fort kam gå galt. Er ikke få personer her i verden som har blacket ut pga. den.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg synes personlig at du kan ta noen FÅ øl hjemme dersom du har så store problemer i forbindelse med en flytur. Ikke drikk mer en tre 0,33 øl og selvsagt ikke bland noen piller med de. Dette er min mening, sikkert andre som vil fraråde deg det. Kanskje det beste ville være å snakke med fastlegen/ psykiater og få resept på minstepakkning med vival eller Sobril, er det et alternativ?
Lykke til med flyturen.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Takker for svar Betty, skal absolutt holde meg til minimum grensa på alkoholen.

Nei, tar ikke piller lenger, har til og med fått fastlegen til å nekte å skrive ut piller til meg, uansett unnskyldning. Alternativet er selvsagt å bytte lege, men ønsker å ikke bruker piller igjen.

Sitat av Solaced Vis innlegg
Er det ikke mulig for deg å kjøpe alkohol etter innsjekking?
Vis hele sitatet...
Første flyet går klokken 07:00 er jo såvidt flyplassen er åpent, alt er stengt

Sitat av magnet Vis innlegg
når jeg blir tvunget på ett fly er det sobril + alkohol : ) stor dose av begge. da blir det behagelig, ingen problemer. alkohol har liksom ikke helt 100% evne til å ta bort flyskrekk. aldri fått problemer me å virke for beruset til å være passasjer.
ofte jeg bare setter meg ned å svimer av, å våkner aleine på flyet av flyvertinne.
Vis hele sitatet...
Benzo pluss alkohol? Verste tipset noen kan få, heldigvis har jeg rus erfaring så vet dette er en bad bad kombo.
Pleas ikke anbefal det til naive folk...
Meg bekjent er det ikke ulovlig å være påvirket under flytur, så lenge man ikke er helt rabiat så bør det gå greit uansett? Nå vet jeg ikke hvor mye alkohol du tåler men 3x 0,33 hørtes litt lite ut, slår det virkelig angsten når du sitter i flyet?

Jeg har selv mega flyskrekk og er noe dritt at selve flyturen er det elementet som ødelegger ferien. Hva er det man egentlig er redd for? Det går jo mange titals tusen fly hver eneste dag, så sjangsen for at det skal gå riktig galt er svært liten. Det å blande piller(som oftest benzoer) og alkohol er jo en kjent kombo som kan være risikabel, men om man kjenner sine grenser går det, en sjelden gang iblandt å blande disse med ytterst forsiktighet, for min egen del tar jeg alltid 2mg xanor eller 15mg valium med 2 halvlitere, trenger ikke mer og da blir faktisk flyturen behagelig og morsom.

Første gangen gikk det "galt" da jeg gjorde det samme(med litt førhøyede doseringer) Blackout fra gardermoen, og våknet opp i en ukjent seng på et hostel i østeuropa, heldigvis hadde alt gått helt fint, men alikevel en dårlig start på ferien mtp angst i ettertid. Velger man å blande benzo med alkohol på reise gjelder det å teste hva man tåler på forhånd, å heller bruke litt for lite enn for mye
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor mye alkohol du tåler men 3x 0,33 hørtes litt lite ut, slår det virkelig angsten når du sitter i flyet?

Jeg har selv mega flyskrekk og er noe dritt at selve flyturen er det elementet som ødelegger ferien. Hva er det man egentlig er redd for? Det går jo mange titals tusen fly hver eneste dag, så sjangsen for at det skal gå riktig galt er svært liten.
Vis hele sitatet...
3x0,33 høres litt lite ja, får heller teste ut hvor mye øl jeg tåler kanskje 3 x halvliter.

Selv hvor trygg fly er, så er tvangstanker noe jeg ikke har kontroll over. Bruker og peise på full musikk på øret (rap) Sist jeg tok fly (5 år siden) om jeg husker rett, kom fly verten med gratis drink til meg pga hvor hvitbleik jeg var. Trur hun så min skremsel å skjelving, kanskje hun brøyt noen regler men hun reddet min flytur.

Hadde også hun søte gamle damen ved siden av meg, som hold meg i hånden, omg glemmer aldri hun!

Skal på flytur imorgen, høres kanskje dramatisk ut men kan oppdatere om jeg overlever
Fortell flybetjeningen at du har flyskrekk, da kan de ta hensyn til det.
Overlevde flyturen både fram og tilbake !!!! til dere andre, tar det gjerne igjen fordi det er trygt og behagelig, til dere andre: Ingenting å frykte, er koselig oppi luften
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Overlevde flyturen både fram og tilbake !!!! til dere andre, tar det gjerne igjen fordi det er trygt og behagelig, til dere andre: Ingenting å frykte, er koselig oppi luften
Vis hele sitatet...
Har fulgt litt med på tråden i det siste, glad for at du fikk det til!
Det er et ganske stort steg for deg ettersom du var ganske redd for det til å starte med.
Gratulerer !
Av nysgjerrighet, hvor mange øl ble det?
Sist endret av Alge; 25. august 2016 kl. 01:33.
Sitat av Alge Vis innlegg
Av nysgjerrighet, hvor mange øl ble det?
Vis hele sitatet...
Når jeg dro ble det 2x0.5l tuborg og 1x0.33 carlsberg på styrten. På tilbaketuren ble det 3x0.5l heineken og 2 glass vin på flyplassen, styrtet 1 glass vin like før jeg gikk inn på flyet.

PS. Brukte tyggis for å dempe ånden 😊
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Jeg drakk meg dritings på flyplassen før gutteturen i sommer, ingen som sa noe på det - og de fortsatte å servere alkohol gjennom hele flyturen. Eneste de sa, var ta rolig med festingen på vei ut av flyet..
True phreak.
Jeg sliter og litt med flyskrekk, og finner faktisk at alkohol (spesielt dagen før) gjør situasjonen verre. Fyllenerver + flynerver er en dårlig kombinasjon for meg.

Det beste jeg kan anbefale er å ikke drikke alkohol, og å la være å spenne musklene i kroppen når du flyr - eventuell turbulens og risting oppleves langt verre om man gjør det (etter min erfaring, altså).
Gå for sprit så du ikke blir så pissatrengt på flyet. En dl med 38% burde holde
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg drikker alltid 2-4 øl før en flytur, det er blitt en liten tradisjon for min del og er superkoselig! Har aldri blitt nektet inngang så det er null problem. Du må jo så klart kjenne din egen toleranse, blir du styggfull på 4 øl så er kanskje ikke det så lurt.

Skal sies at jeg en gang snublet inn møkkfull på et charterfly til Gran Canaria og prøvde å sjekke opp billettkontrolløren, men jeg slapp enda fint på.