Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1696
Hei. Vil unnskylde for min ekstremt dårlige forklaring, men dette er det beste jeg klarer

Jeg har tidligere kjøpt et Razer Kraken Pro Neon Headset, og har nå lagt merke til at jeg ikke får noen respons på mikrofonen. Har sjekket at mikrofonen er dratt helt ut, har prøvd å installere drivere fra Razers egne nettsider, gått igjennom alt jeg kan finne av søkeresultater på google og jeg har prøvd diverse lydinstillinger og det ser ikke ut til at noenting vil fungere.

Det ser altså ut til at det er mikrofonen på pcen som plukker opp lyden og ikke headsettet selv. Det eneste som står på lydinstillinger -> innspilling er det jeg tror er pcens egen mikrofon, da den ikke forsvinner selv om headsettet er koblet ifra.

Hvordan skal jeg få mikrofonen oppe å går? Jeg har jo gjerne lyst til å kunne bruke det når jeg spiller og er ikke engang sikker på om mikrofonen på headsettet har fungert noengang eller om det rett og slett bare en mikrofonen på pcen :P

Jeg har et razer (hadde), som hadde samme problemet. Mitt problem var extender kabelen som ikke virket, fant ikke ny så jeg endte med å kutte, lodde og sette på krympestrømpe for en permanent forlengelse med mic kabel.
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
Jeg har et razer (hadde), som hadde samme problemet. Mitt problem var extender kabelen som ikke virket, fant ikke ny så jeg endte med å kutte, lodde og sette på krympestrømpe for en permanent forlengelse med mic kabel.
Vis hele sitatet...
Å. Sånt kan ikke jeg 😂 håper da det finnes andre løsninger enn dette?😜
Sitat av mikrokstad Vis innlegg
Å. Sånt kan ikke jeg 😂 håper da det finnes andre løsninger enn dette?😜
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert det er extender kabelen, jeg ville gått til butikken der du kjøpte den og byttet hele greia, har du prøvd den på en annen maskin?
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
Det er ikke sikkert det er extender kabelen, jeg ville gått til butikken der du kjøpte den og byttet hele greia, har du prøvd den på en annen maskin?
Vis hele sitatet...
Ja, vi har 2 like headset i hus, og det samme gjelder begge 2, ikke kjøpt på likt og ikke kjøpt samme plass. Så jeg trodde ikke akkurat de va defekte, men heller at det var noe jeg måtte gjøre for å "aktivere" mikrofonen