Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3610
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søkte på det her, men vil gjerne høre erfaring. Jeg vet jeg skal forholde meg til legen, men spør her likevel. Jeg bruker Aduvanz og legen sa at de kan brukes sammen. Han ville henvise meg tilbake til dps siden medisinene ikke virker tilfredsstillende, men at vi kunne prøve Wellbutrin først. Jeg har både ADD og Dystymi. Har bare prøvd Ritalin og Aduvanz før.. så jeg er litt spent på stemningsleiet.
Jrg spurte legen om det egentlig var trygt å mikse disse, og han sa at det ikke var noe kollisjon der. Og at det er bare å slutte dersom jeg blir veldig dårlig.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv og se da, som legen sier. Liker du det ikke, så slutt. Det er ikke farlig å mikse dem.
Har litt erfaring med akkurat det du spør om. Behandlingsresistent dystymi, primært anhedoni og mild ADD. Går på wellbutrin (bupropion) og har gått på det før uten problemer.
Bupropion og aduvanz gjør delvis noe av det samme og kan fint benyttes sammen for å forsterke effekten.
Har ingen effekt av et alfabet av legemidler, men også hatt lite bivirkninger. Bupropion har ikke gjort noe veldig merkbart for meg, men det demper ikke libido så mye som andre piller. Ritalin og aduvanz er fortsatt nytt for meg så vet ikke helt hvordan det er i lengden, men sålangt har det vært mer bivirkninger enn det meste annet jeg har prøvd, noe man kan forvente av sentralstimulerende.
Største bivirkning som jeg merker er angst og ortostatisk hypotensjon, mest når dosen økes og mildere etterhvert.
Har ikke hatt angstproblemer før så er rimelig sikker på at det er ritalin/aduvanz som gjør det, en generell vag magefølelse som ikke har vært der tidligere. Mange har merket ortostatisk hypotensjon som er ufarlig hos de fleste, dvs blodtrykksfall når man reiser seg fort opp. Merkbart høyere frekvens og intensitet på det men ikke veldig plagsomt.

Om det hjelper noe er fortsatt litt uklart.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor fort merket du noe av Wellbutrin? Er det slik at flere dager går uten virkning eller kan du ila en dag bare merke noe nytt?
Har lest den er litt sentralstimulerende?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Låne tråden? Har merket jeg er på vei mot depresjon igjen. Av forskjellige grunner så passer det dårlig å møte opp hos lege i en periode fremover. Sist jeg sluttet på medisiner så ble det igjen ca 3/4 boks wellbutrin. Kan jeg bare starte opp igjen og håpe at det gir meg et nødvendig løft eller må jeg til legen? Vært på mange forskjellige mot depresjon i årenes løp. Wellbutrin ga meg mer overskudd og jeg fikk gjort mye mer på de. Nå trenger jeg både å unngå å falle dypere og trenger litt mer arbeidskapasitet de neste 4-6 uker. Bør jeg bare starte på wellbutrin igjen? Er det farlig på noe vis?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hcorfor forsvant det jeg svarte? Jeg skrev, jeg tviler på at det er farlig å starte igjen så lenge ikke legen har sagt noe om det. Avsluttet du sammen med lege eller sluttet du bare?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det noen her som vet om det er Wellbutrin som brukes for røykeslutt? Ser isåfall samme virkestoffet er i de. Har ei venninne som startet med ei antidepressiva for å slutte å røyke og hun ble så fjern at hun vandret ut av butikker uten å betale kjørt avgårde med feil bil og.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke hatt snus sug på 3 dager! Jeg bruker opp igjen brukte da.. men det er ikke engang halvparten av virkningen. Hvorfor suger jeg ikke etter snus hele tiden tro? Og hvorfor demper antidepressiva sug etter dette? Har snus med depresjon å gjøre?
Jeg brukte dem i middels dosering over ett års tid. Kan ikke si jeg satte pris på dem, de gjorde på en måte min verden til en form for flymotor under takeoff. Det kan høres gøy ut, ja vel, men problemet er at jeg satt med en underliggende utflatende slitenhet til slutt. Så det var vel ikke det rette stoffet for meg å spise. Kanskje det er det for deg, det er jo bare å minne seg selv. på å sjekke opp med hvordan du har det over tid. Skriv 3 sider hver morgen, alt som ramler ut av deg, kanskje et par ganger i måneden og sammenlikne med hvordan det var før du begynte å ta dem. Det skulle jeg gjort, for meg ble det en positiv overraskelse når jeg gikk av dem. Når jeg nå kjenner meg understimulert/slarkete i huet/deprimert tar jeg en pastill nikotin og/eller stopper med benzo i en periode, og passer på å huske min zazen og treningsløpeturer. Jeg holder meningen at Wellbutrin er mer en generell «upper» enn et særlig betydningsfullt stoff. hvis mine erfaringer skulle vært gjeldende for alle. Lykketil!
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har lest tråden hele veien. Er det sånn og forstå at Wellbutrin vil gi meg en oppkvikker på 40 mg Aduvanz morgen, og 30 mg middagstider? Jeg opplever Aduvanz litt tungt. Har mistet energien min og gir mer f i hverdagslie rutiner. Noen kommentarer? Takk