Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  387 150944
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Og om han nå har brukt innleide muskler til å gjøre drittjobben. Hvordan får en 70 år gammal kæll tak hardkokte kriminelle som vurderer oppdrag som leiemord? Tipper at selv folk med fartstid på det mørke nettet ville slitt med å faktisk finne seriøse leiemordere, og om noen skulle svart positivt er vel sjansene store for at de kun svarte som ledd i å forsøke snike til seg pengene for oppdraget uten å gjøre jobben?
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg satt meg sånn spesielt godt inn i denne saken jeg følte egentlig bare for å kommentere på akkurat denne lille biten av innlegget ditt. Jeg ser for meg at en med så mye penger som Hagen mye lettere kan skaffe seg slike kontakter en Ola Nordmann, jeg tar kanskje feil tho...
Sist endret av Alge; 24. juni 2020 kl. 00:02.
Hvorfor tror du det egentlig? Tror du at mennesker som lykkes i næringslivet har generelt lav moral? At en som er rikere enn folkene rundt seg automatisk vanker med sammen med folk i alle klasser og samfunnslag og har torpedoer og hitmen på speed dial? Er det ikke mer sannsynlig at skillet ikke går på inntekt, verdier eller formue. Men hvorvidt folk er kriminelle eller ei. En som er kriminell vil nok lettere kunne finne tak i andre kriminelle til å gjøre ymse drittjobber. En som ikke er kriminell, vel åssen skal du starte den samtalen? Og hvor skal du finne tak i kriminelle du kan forsøke å hyre inn? Du treffer jo ikke potensielle leiemordere på Lions Club, Rotary eller på teater. Ei heller er det vel flust av hyperkriminelle på styremøter eller diverse generalforsamlinger? Som bemidlet innen eiendom er det nok mange kontakter etter et langt liv. Men da snakker vi vel mer om noen som kan stille med gravemaskin på kort varsel, eller folk som kan bidra med investorpenger om et budsjett på en prosjekt sprekker og banken strammer skruen. Jeg klarer ikke se hvordan stor formue skal gjøre det enkelt å finne kontakter i underverden.

Og jeg har svært liten tro på at en 70 åring har klart å finne en ekte hitman på darkweb. Bare her på forumet er det nok endel som har blandede erfaringer fra darkweb. Og da snakker vi kanskje noe så trivielt som en brett beroliggende piller eller en liten flis hasj.

Men det blir jo kun spekulasjoner. Siden jeg ikke er hyperkriminell og heller ikke omgåes slike så har jeg jo også vanskelig for å sette meg inn i hvordan de tenker. Men jeg har jo kjent folk som har drevet alternativ butikk i mindre skala, og selv på hverdagslige ting som mange benytter så vet jeg at de ikke tok imot nye kunder helt random. Selv om de skjønte at noen av kundene deres plapret om hva de dreiv på med så måtte nye kunder komme via bekjente, eller eksisterende kunder. Kanskje for å unngå span og slikt, vet ikke sikkert. Men vi snakker jo sikkelig små sjapper som bare trengte noen ekstra lapper og som hadde vanlige liv. Kanskje tenker folk som er heltids-gangster annerledes? Om nå hagen skulle ha fått et par navn han ønsket å pitche oppdrag til, så vet jeg ikke om han ville blitt tatt seriøst? Ser for meg om en streiting i blådress tar kontakt så skal det vel noe til for å klinke til på et helt random tilbud om leiemord?

Nei vi får vel se utover året om politiet kommer noe videre. Sålangt ser det vel kanskje ut som all denjobben som har blitt gjort i vår og nå sist uke kanskje burde vært gjort for veldig lenge siden?

Men dusøren er jo svær, så kanskje om det faktisk er en reell kidnapping at noen blir griske nok til å faktisk tipse i saken? Det vi trenger er jo en løsning på saken. Om det er politiarbeid eller dusør som løser saken er for meg likegyldig. Og familien til fru hagen tenker sikkert det samme. De ønsker nok bare å få et konkret svar på hva som har skjedd og om more faktisk lever eller er død, og i beste fall at de skyldoge blir tatt og domfelt.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hvorfor tror du det egentlig? Tror du at mennesker som lykkes i næringslivet har generelt lav moral?
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke akkurat det jeg tenkte. Tenkte lissom vist du har såpass mye penger som Hagen og er 70år så kjenner du sikkert mange folk, mange forskjellige type folk. Jeg tenker det er stor sannsynlighet at en fyr som Hagen vet om folk som er lugubre også. Uansett, vist du faktisk hadde kjent noen du tror du kunne spurt om å oppdrive folk som er villige til å gjøre en såpass drittjobb for nok penger så er det ihvertfall en mega fordel å ha så mye penger som Hagen og at folk vet det. En sånn jobb er nok ikke billig og det er utrolig hva visse folk er villige til å gjøre for nok penger.

Altså, jeg snakker bare piss... Det eneste jeg egentlig tenkte er at det er en veldig stor fordel at du har mye penger og at folk vet det om du skal få noen til å faktisk gjennomføre ett drap for deg..
@abc Det er snakk om en som er så kynisk her at det eneste han etterlatte til kona var hennes barndomshjem. I Sloraveien var AEH velsignet med borett livet ut. Skillsmisse/separasjonspapirer er funnet bekrefter grums i ekteskapet. AEH kunne gjort disse særavtaleme ugyldig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...et-fikk-panikk
Vel noe grums må det nødvendigvis bli etter over 40 års ekteskap. Såvidt jeg erindrer så var vel ektepakt og senere tilføyninger til den fra 80 og 90 tallet. At det ikke er tinglyst noe etter det kan jo bety at ting har vært stabilt og greit etter det? Vi får se hvor det bærer hen i saken, men akkurat dette med ektepakt og særeie og slikt virker mest som noe som har vært forsøkt brukt aktivt av politi i kontakt med media i denne saken, siden det har vært tema såpass ofte. Og det kommer liksom stadig små drypp rundt dette med den for mr hagen, så fordelaktige ektepakten. Kanskje fyren er et rasshøl eller en gjerrigknark men føler ikke det er nok til å male et bilde av en morder. Vet om flere rasshøl, men at de er rasshøl betyr jo ikke at de må være kyniske, iskalde mordere. En viss kynisme er kanskje heller ikke uvanlig trekk i personligheten blandt de som når toppen i næringslivet? Kanskje ikke presis begrepsbruk, kan er målbevist et bedrevalg av ord eller å ha gjennomføringsevne.

Kan godt være at jeg er nærmest latterlig naiv og godtroende men jeg sliter faktisk med å tro at folk kan være gift et helt liv for så å ta livet av sin kone og konstruere en så villedende plan som bringer inn så mange teatralske elementer med kindappingsbrev og løsepengekrav og ikke minst kravet om kryptovaluta.

Kan til en viss grad forstå drap i affekt. Men et mord som planlegges så detaljert at det ikke finnes tekniske spor som er klare nok til å engang gi varetekt må ha vært nøysommelig planlagt og gjennomført. Er det i det hele tatt mulig å gjøre slikt mot sin egen kone? Ja uten at det er skjedd noe som svulst i hodet, plutselig endring i personlighet fra alzheimers?

Jommen godt man ikke er politi og må jobbe med slike saker, må være tungt å se langt inn i menneskers mørkeste sinn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ser media omtaler boligen i Lørenskog som "åsted"
TV2 som skriver om at Tom Hagens sko avtrykk mangler.

Heter det automatisk åsted selv om man ikke vet hva som har foregått?
De jobber utifra mistanke og bevis for at hun er drept i Sloraveien. Da er det et åsted for drap uavhengig av om gjerningsmannen er kjent. Med forbehold så er det sånn jeg forstår det.

Tilsvarende gjelder beslaget på huset til etterforskning frodi det er boligen til EAH. Det har ingenting med at TH er mistenkt å gjøre.

Om hun er kidnappet er det vel også et åsted.
Sist endret av Dough; 1. august 2020 kl. 00:48.
En får jo håpe politiet klarer å løse saken. Er usikker på om jeg liker måten politiet forsøker å bruke vektede ord når de omtaler Hagen eller saken. Nå er det faktisk mistenkelig at de IKKE fant skoavtrykk av Hagen. - Ja jeg kan skjønne at det KAN være en en indikator på noe, men hvorfor er dette ting som de vektlegger nå? Slike spørsmål burde vel vært stilt for halvannet år siden? Mens folk i området husket hva som skjedde i dagene rundt forsvinningen. Tv2 nevnte at poltiet sitter på 6.000 timer film fra overvåkningskameraer. Alt slikt skulle jo vært gjort da kona hans forsvant. Ikke vært spart i halvannet år?
De har tidligere nevnt at de har funnet spor hvor det er gjort bortvasking av blod. Det er også nevnt at han burde høre og se telefonen til henne samt brev og andre eiendeler som lå gangen. Politiet ser vel kanskje hans manglende spor og bevegelser i huset hvor han har påstått å ha bevegd seg.
Slik jeg forstod det med blodet var det vanskelig om ikke helt umulig å fastsette dato eller årstall for blodet. I en familie med flere barn som har holdt til i hva 30-40 år i samme hus så skal det vel godt gjøres at det ikke finnes spor etter blod? Og klart, om minstemann har skjært seg i tommelen og sølt blod i kjøkkenet og i gangen på vei til badet så har selvsagt blodet blitt vasket bort.

Kanskje burde politiet ha droppet alle mistanker helt fullstendig og forsøkt å starte helt på nytt, se saken med nye øyne, gå gjennom saken detalj for detalj? Det virker som det er så mye som skulle og burde vært gjort langt tidligere fra politiets side at det vanskeliggjør saken. Det ser ikke ut til at det kommer noen tilståelser i denne saken, ingen vitner har bidratt med opplysninger som har løst saken og og fortsette å spørre ut folk så lang tid etterpå hva løser det?

Hva om de startet fra bunn av, kun brukte tause vitner, fysiske spor som de jo må ha i tonnesvis så lenge som de har gransket boligen til Hagen. Med tause vitner så tenker jeg spor som mobilspor, bompasseringer, video, etc. I alt materialet politiet besitter er kanskje gjerningsmannen eller mennene. Men om det politiet er forutinntatt og ser etter bevis som peker i en bestemt retning så overser de kanskje viktig spor?

I det minste alle mobilmaster og kameraer i umiddelbar nærhet må jo ha blitt tappet for data og metadata? Hva med bompasseringer? Hvor langt unna huset har de data fra bompasseringer? Hva med biltyverier, leiebiler, både i norge og våre nærmeste naboland? Det er jo observert en spesiell biltype i området såvidt jeg husker, om det var en stasjonsvogn eller varevogn eller sedan er jo det samme, men kanskje kan det samstilles med stjålne biler i samme kategori, el leiebiler?

Hovedmistenkte har alibi nok til gå fri, det må en kunne forvente. Basert på videobevis fra arbeidsplass, mobildata, familie etc. Da må de vel enten forsøke å knekke alibiene eller søke etter en ny hovedmistenkt?
Når det nevnes videobevis fra arbeidsplass. Hvorfor ble de to tidligere ettersøkte plutselig annulert? Noen som vet?
Tror politiet har ganske peiling på hva de driver med her. Ingen fotspor fra skoene Hagen har oppgitt å bruke, men fra Sprox skoene med ukjent eier. En av flere muligheter er at det da kan være Hagen som brukte Sprox skoene, ellers ser jeg for meg at det allerede i de første avhørene ble spurt om han tråkket inn i huset med eller uten skoene han hadde på seg når han skulle inn å lete etter kona da hun ikke svarte på telefonen. Jeg hadde hvertfall ikke tatt av meg skoa for å søke gjennom huset om jeg mistenkte kona mi lå et sted der inne med hjerteinfarkt eller hadde falt og slått seg bevisstløs. Hagen har sagt at han dro hjem fra jobb fordi han var bekymret for at noe hadde skjedd kona..

Bortvasket blod og vaskebøtten fjernet fra huset ser ut til å ha en sammenheng. Andre familiemedlemmer har fortalt om en fast plass til vaskebøtta men etter den dagen var den borte, for meg gir det ikke helt mening at en kidnapper som utpresser for penger saumsfarer huset etter en vaskebøtte og legger igjen flere spor for å vaske opp blod hvis hun blødde fra en rift etter basketaket kidnappingen ville medført. Med mindre gjerningsmannen også blødde selv og ville fjerne DNA, men dette tror jeg ville vært sporbart allikevel i bortvasket blod og at politiet hadde opplyst om funn av fremmed blodspor. Sånn det høres ut er at det har vært et drap som forsøkes å dekkes over og vaskes vekk av en amatør, som kanskje har fått hjelp til å fjerne selve liket.

Politiet ligger langt foran media så selvom vi har fått vite ting sent er jeg sikker på politiet har vært tidlig på pletten. Digitale spor er garantert nøye undersøkt og jeg mener det har stått ting om bompasseringer som har vært kartlagt også, tipper egt at det ikke er mye mistenkelig på disse og at det er noen av indisiene som forsterker mistanken til politiet mot Hagen.

Syns det er rart de to på videoopptaket som går forbi Futurmbygget er sjekket ut av saken uten at det oss bekjent er funnet identiteten deres men det kan også hende er fordi alt peker mot Hagen bare at de har ventet på en innrømmelse for eksempel via å avlytte telefonen og boligen hans siden det helst skal mer til enn indisier å dømme noen for drap. At Hagen allerede før han fikk status som mistenkt var vrang i forbindelse med avhør, ikke ville at avhørene skulle taes opp på video, gjorde om mye han hadde sagt i gjennomlesingen og fortsatt til den dag i dag ikke har signert avhørene heller ikke akuratt i hans favør det heller.
Nå har jeg ikke helt tro på det,men la oss si det var kidnappere. Noe skjedde,og dama døde av blodtap.ville det ikke da være smart og prøve,så godt det går og fjerne spor? Om det var så store mengder blod i huset,at det med sannsynlighet hadde medført døden. Så hadde det blitt vanskelig og kreve løsepenger. Da måtte jo også bøtta med tilbehør fjernes,da denne var ett bevis på hva som hadde skjedd. Men på den andre siden,hadde det vært rimelig kaldt og bruke veldig mye ekstra tid i boligen for og gjøre dette.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ser media omtaler boligen i Lørenskog som "åsted"
TV2 som skriver om at Tom Hagens sko avtrykk mangler.

Heter det automatisk åsted selv om man ikke vet hva som har foregått?
Vis hele sitatet...
Uansett om AEH ble drept i boligen eller fraktet derfra, er åsted en
riktig betegnelse, ettersom det er her de siste sikre spore og observasjoner
av henne er gjort.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
En får jo håpe politiet klarer å løse saken. Er usikker på om jeg liker måten politiet forsøker å bruke vektede ord når de omtaler Hagen eller saken. Nå er det faktisk mistenkelig at de IKKE fant skoavtrykk av Hagen. - Ja jeg kan skjønne at det KAN være en en indikator på noe, men hvorfor er dette ting som de vektlegger nå? Slike spørsmål burde vel vært stilt for halvannet år siden? Mens folk i området husket hva som skjedde i dagene rundt forsvinningen. Tv2 nevnte at poltiet sitter på 6.000 timer film fra overvåkningskameraer. Alt slikt skulle jo vært gjort da kona hans forsvant. Ikke vært spart i halvannet år?
Vis hele sitatet...
Husk at gjennom de to første månedene av etterforskningen hadde
politiet begrensede muligheter til å etterforske, siden de måtte holde
lav profil ettersom det kunne utgjøre en fare for offeret om de ble
oppdaget.

Når det gjelder teletrafikkdata og overvåkning, så har de nok
sikret seg ganske mye materiale fra første stund - alt av basestasjoner
i området, regner jeg med, pluss opptak fra overvåkningskameraer
og autopass-registreringer. Likevel er det meget mulig at verdifulle
data har blitt foreldet før de hadde hjemmel til å innhente dem.
Dette gjelder f.eks. tredjepersoner som de først etter å ha endret
mistanken fra kidnapping til drap, har hatt mulighet til å innhente.

La oss si at en "Herr X" var medhjelper i saken - bl.a. for å sikre
alibiet til hovedmistenkte. Teletrafikk og øvrige bevegelser gjort
av denne personen har ikke vært ansett som viktig, og i forhold
til opprinnelig teori om kidnapping, har politiet ikke hatt anledning
til å etterforske denne personen annet enn innkallinger til vitneavhør.

Kidnappingshypotesen ble ikke formelt lagt bort før i juni 2019.
Det er mer enn 6 måneder etter at etterforskningen ble igangsatt.
Da har teletrafikkdata for denne personen blitt slettet - ihvertfall
hvis reglene er fulgt.

Og her ligger jo også politiets hypotese om at "kidnappingen" er
en avledningsmanøver iscenesatt kun for å gjøre etterforskningen
av drapet vanskelig. Gjerningspersonen(e) har tilsynelatende altså
lykkes godt med planen sin - så langt.

Sitat av aoakn Vis innlegg
De har tidligere nevnt at de har funnet spor hvor det er gjort bortvasking av blod. Det er også nevnt at han burde høre og se telefonen til henne samt brev og andre eiendeler som lå gangen. Politiet ser vel kanskje hans manglende spor og bevegelser i huset hvor han har påstått å ha bevegd seg.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er vanskelig å tolke særlig mye fra de små dryppene av
informasjon politiet lekker til pressen. Jeg vil anta at de har nok beviser
til å stadfeste at huset er åsted for drap, men at de ikke med sikkerhet
klarer å feste en bestemt person til ugjerningen.



Sitat av _abc_ Vis innlegg

I det minste alle mobilmaster og kameraer i umiddelbar nærhet må jo ha blitt tappet for data og metadata? Hva med bompasseringer? Hvor langt unna huset har de data fra bompasseringer? Hva med biltyverier, leiebiler, både i norge og våre nærmeste naboland? Det er jo observert en spesiell biltype i området såvidt jeg husker, om det var en stasjonsvogn eller varevogn eller sedan er jo det samme, men kanskje kan det samstilles med stjålne biler i samme kategori, el leiebiler?

Hovedmistenkte har alibi nok til gå fri, det må en kunne forvente. Basert på videobevis fra arbeidsplass, mobildata, familie etc. Da må de vel enten forsøke å knekke alibiene eller søke etter en ny hovedmistenkt?
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår, har de sikret seg bomstasjonsdata fra de fleste hoved-
fartsårer i området. Problemene her er at de ikke vet hvilke bil de skal
se etter, og at det er mange muligheter for å omgå disse registrerings-
punktene hvis man kjører omveier og avstikkere.

Så er det jo også slik at om hun ble drept i huset, og - gitt at han/de hadde
begrenset tid på å bli kvitt liket - kanskje ikke har beveget seg så
langt fra åstedet alikevel? Det er kort vei til f.eks. Østmarka, og
godt mulig å komme seg dit uten å kjøre gjennom bomstasjoner.

Sitat av aoakn Vis innlegg
Når det nevnes videobevis fra arbeidsplass. Hvorfor ble de to tidligere ettersøkte plutselig annulert? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Politiet holder jo kortene tett til brystet - naturligvis - men har uttalt
at de i løpet av etterforskningen har konkludert med at de to personene
på kamera utenfor arbeidsplassen ikke er relevante for etterforskningen.
Jeg er tilbøyelig til å tro på det - at de såkalte "Futurum-mennene" rett
og slett er tilfeldig forbipasserende som ikke er relevant for saken.

Ellers har de jo videoopptak av mistenke som ankommer jobben i sin
egen bil på det angitte tidspunktet den morgenen.

Men, har jeg forstått det riktig, så har han altså ikke et helt vanntett
alibi for hele arbeidsdagen, og at de kun har hans egne ord for hvor
han har befunnet seg.
Er det noen som har lest hva disse "slepesporene" består av?
De mener jo at hagen burde sett sporene så det må jo være tydelige merker.
Politiet ligger langt foran media så selvom vi har fått vite ting sent er jeg sikker på politiet har vært tidlig på pletten. Digitale spor er garantert nøye undersøkt og jeg mener det har stått ting om bompasseringer som har vært kartlagt også, tipper egt at det ikke er mye mistenkelig på disse og at det er noen av indisiene som forsterker mistanken til politiet mot Hagen.
Vis hele sitatet...
Ja men det var vel i den tv2 linken som ble lagt ut at det ble poengtert at politiet nå jobber med å gå gjennom 6.000 timer med video. Det må jo bety at politiet IKKE har en fullstendig gjennomgang av digitale spor ennå? Og hvorfor har det ikke klart å få til det ennå? De har jo hatt fyren som mistenkt i over ett år nå eller noe slikt, kanskje politiet heller skulle forsøke å faktisk løse saken ved å gjennomgå de digitale tause sporene som faktisk eksisterer heller enn å skape et slags monsterbilde der de nærmest spekulerer på at hagen har leid inn en gjeng hitmen - og at det liksom er så enkelt at alle med litt penger kan skaffe seg en legit hitman.

Politiet har ikke engang nok bevis mot hagen til å holde ham i varetekt. Da har jeg vanskelig for å tro at de har beviser nok til å få ham dømt. Skal saken da løses må de enten gjøre ny gjennomgang av saken uten å noen mistenkte, eller så må faktisk politiet klare å punktere alibiene til Hagen. Står alibiene så kan man vel regne med at Hagen vil bli frikjent? Da hjelper det lite for politi og påtalemakta og ha drøye historier og tenkte scenarioer hvor en 70 år gammel kall tråler dark web og faktisk skaffer frem hit men av verdensklasse. For sålenge ingenting backer den teorien så tror jeg det mest som et eventyr.

Syns det er rart de to på videoopptaket som går forbi Futurmbygget er sjekket ut av saken uten at det oss bekjent er funnet identiteten deres men det kan også hende er fordi alt peker mot Hagen bare at de har ventet på en innrømmelse for eksempel via å avlytte telefonen og boligen hans siden det helst skal mer til enn indisier å dømme noen for drap. At Hagen allerede før han fikk status som mistenkt var vrang i forbindelse med avhør, ikke ville at avhørene skulle taes opp på video, gjorde om mye han hadde sagt i gjennomlesingen og fortsatt til den dag i dag ikke har signert avhørene heller ikke akuratt i hans favør det heller.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe, hvorfor slutta snuten å forsøke å finne disse? Kan det være for at de er fastlåst i at gjerningsmannen er Hagen og ikke vil se andre løsninger? Ikke bevist naturligvis, men at de ubevist er så sikre på at Hagen er skyldig at de ubevist overser andre bevis eller spor?
Sist endret av _abc_; 1. august 2020 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja men det var vel i den tv2 linken som ble lagt ut at det ble poengtert at politiet nå jobber med å gå gjennom 6.000 timer med video. Det må jo bety at politiet IKKE har en fullstendig gjennomgang av digitale spor ennå? Og hvorfor har det ikke klart å få til det ennå? De har jo hatt fyren som mistenkt i over ett år nå eller noe slikt, kanskje politiet heller skulle forsøke å faktisk løse saken ved å gjennomgå de digitale tause sporene som faktisk eksisterer heller enn å skape et slags monsterbilde der de nærmest spekulerer på at hagen har leid inn en gjeng hitmen - og at det liksom er så enkelt at alle med litt penger kan skaffe seg en legit hitman.
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å ta argumentasjonen din på alvor. Du får det til å høres ut som de ikke har gjort noe som helst og først nå begynner å se på digitale spor. Her fant jeg lett en artikkel om digitale spor de arbeidet med i januar 2019. Uka etter at saken ble offentliggjort. https://www.nrk.no/norge/dette-er-po...ken-1.14384994
Legger til denne linken som referanse; https://www.tv2.no/nyheter/11535844/...rdnHKfCoO4on0E

- Dro senere på jobb en vanlig den dagen fordi at paret hadde vært sent på teater kvelden før.
- To anrop er borte fra telefonen til TH. I følge TH er det ikke han selv som har gjort det.
- Et lite toalett ved inngangen ble ikke sjekket først.
- Hørte ikke AEH's telefon som i følge Politiets konsulenter mener burde det
- Konflikter i ekteskapet
- Gjør seg vrang, kverulerende og vil ikke signere avhør.
- Slepespor fra toalettet og ut i gangen
- "Et familiemedlem har forklart at det er vanskelig ikke å få øye på sporene selv om døra til toalettet er lukket."

At Politiet sitter med mye mer informasjon og vitneforklaringer burde (forhåpentligvis) være normalt. Om dette er noe av grunnlaget de brukte for å få TH i varetekt så er det å forvente at han ble løslatt.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er vanskelig å ta argumentasjonen din på alvor. Du får det til å høres ut som de ikke har gjort noe som helst og først nå begynner å se på digitale spor. Her fant jeg lett en artikkel om digitale spor de arbeidet med i januar 2019. Uka etter at saken ble offentliggjort. https://www.nrk.no/norge/dette-er-po...ken-1.14384994
Vis hele sitatet...

Skjønte du hva du svarte på nå? Du linker til en artikkel som er halvannet år gammel - flott det. Men selv om det samlet inn spor så betyr jo ikke det at politiet faktisk har gått gjennom alt ennå.

Og det var jo nettopp det som ble poengtert i Tv2 saken, at politiet NÅ skulle gjennom 6.000 timer med video for forsvinningstidspunktet. Nå som i sommeren 2020, halvannet år etter saken du linker.

Dette må jo være data som er samlet inn tidligere rundt tiden hun frosvant, da det ikke er noe poeng å se 6000 timer video fra 2020.....altså må alle disse opptakene stamme fra høsten 2018 ish. Det er snart to år siden......
jeg tror hagen drepte henne selv, en form for "felle/uhell" som sikrer at hun dør. ett lite uhell for TH at det ble blod, TH ble selv nødt å vaske dette da det ikke kommer gå opp i opp med kidnapping historien som allerede var nøye planlagt. derfor er vaskebøtta også borte.


når han seinere kom hjem halv 2 var han well prepared for iscenesettelse. han visste hun lå død derinne.
jeg tror anne var i huset under første kontakt med politiet, men ble seinere fraktet bort av tom selv.

slepespor, toalettet, telefonen og det. er for at det eneste tom gjorde var å icenesette kidnapping. og hele forklaringen er diktet opp. derav alle hullene.

jeg tror all kontakt med kidnapperne er uavhengige mennesker, hvor en klarte å lure til seg 10 millioner. tom ble sikkert positivt overasket og betalte selfølgelig gledelig en liten sum for å plastre på historien.


det er nok bare tom som vet hvor anne er. om ikke politiet klarer å spore opp henne å finne evt dødsårsak, så går han fri.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Skjønte du hva du svarte på nå? Du linker til en artikkel som er halvannet år gammel - flott det. Men selv om det samlet inn spor så betyr jo ikke det at politiet faktisk har gått gjennom alt ennå.

Og det var jo nettopp det som ble poengtert i Tv2 saken, at politiet NÅ skulle gjennom 6.000 timer med video for forsvinningstidspunktet. Nå som i sommeren 2020, halvannet år etter saken du linker.

Dette må jo være data som er samlet inn tidligere rundt tiden hun frosvant, da det ikke er noe poeng å se 6000 timer video fra 2020.....altså må alle disse opptakene stamme fra høsten 2018 ish. Det er snart to år siden......
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett noe til noe TV2 artikkel annet enn hva du har gjenfortalt. Når jeg selv søker på dine påstander finner jeg bare motstridende informasjon.

Her f.eks fra mars 2019 går politiet gjennom 6000 timer video.

https://www.nrk.no/nyheter/har-hente...ken-1.14468090
Nei men da får du nesten takke deg selv, linken lå ute her, noen poster opp. Det er ikke JEG som sier at etterforskerne har 6.000 timer video de må gå gjennom - det er hva de selv forteller til tv2. At du linker to saker fra 2019 trumper ikke saken fra tv2 - om det IKKE ble gjennomført gjennomgang av video materialet 2019 - da gir det jo mening at de har alt dette foran seg nå? Du får nesten ta dette med tv2 eller de som leder etterforskningen. Jeg vet jo ikke mer enn det som ble fortalt til tv2.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei men da får du nesten takke deg selv, linken lå ute her, noen poster opp. Det er ikke JEG som sier at etterforskerne har 6.000 timer video de må gå gjennom - det er hva de selv forteller til tv2. At du linker to saker fra 2019 trumper ikke saken fra tv2 - om det IKKE ble gjennomført gjennomgang av video materialet 2019 - da gir det jo mening at de har alt dette foran seg nå? Du får nesten ta dette med tv2 eller de som leder etterforskningen. Jeg vet jo ikke mer enn det som ble fortalt til tv2.
Vis hele sitatet...
Finner ikke noe TV2 link som omhandler det du nevner.
Ser nå at saken er oppdatert fra den ble publisert, du må se på videoen da nevner de dette med 6.000 timer, alt stod rett i saken tidligere men nå er saken redigert, noe er borte ogendel lagt til. Video øverst i saken; https://www.tv2.no/nyheter/11561365/ var vel noe over 3 min ut i videoen.

Husket forresten feil, trodde det var linket rett til saken i tråden, men husket nok feil. Ser nå at det bare ble referert til saken tv2 hadde den dagen om skoavtrykkene men at det ikke lagt ut link. Beklager det. Hadde jeg husket det skulle jeg linket saken selv.
Sist endret av _abc_; 3. august 2020 kl. 21:44.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ser nå at saken er oppdatert fra den ble publisert, du må se på videoen da nevner de dette med 6.000 timer, alt stod rett i saken tidligere men nå er saken redigert, noe er borte ogendel lagt til. Video øverst i saken; https://www.tv2.no/nyheter/11561365/ var vel noe over 3 min ut i videoen.

Husket forresten feil, trodde det var linket rett til saken i tråden, men husket nok feil. Ser nå at det bare ble referert til saken tv2 hadde den dagen om skoavtrykkene men at det ikke lagt ut link. Beklager det. Hadde jeg husket det skulle jeg linket saken selv.
Vis hele sitatet...
En journalist nevnte timene med opptak i forbindelse med omfanget av bevismaterialet som skal gåes gjennom. Det er ikke tydeliggjort noe om hva som er gjort eller at det plutselig skal gjøres NÅ slik du påstår.
Desto mer interessant så er det på ny tatt beslag i huset for 3 måneder.
Så de heteste sporene til politiet nå er altså fravær av fingermerker og manglende fotspor? Slikt ble i tidligere tider gjerne kalt manglende spor, eller fravær av spor. Ville vært rart å bli dømt for manglende fingeravtrykk?

"Dømt pga manglende fotspor og fravær av fingeravtrykk". At politiet orker å holde på med disse indisiene. Om de tenker å ta Hagen til retten så kan de like godt kjøre hele kjede av indiser i retten - oj men vent lit, nei nei. Da blir det jo vanskelig å få noen forhåndsdømt om slikt kun taes i retten.

Mon tro hva politiet forventer å finne i løpet av de neste 3 måneder, de har jo alt hatt tilgang til boligen i tre mender. Hva vil 3 nye måneder kunne bringe?
Sist endret av _abc_; 8. august 2020 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Så de heteste sporene til politiet nå er altså fravær av fingermerker og manglende fotspor? Slikt ble i tidligere tider gjerne kalt manglende spor, eller fravær av spor. Ville vært rart å bli dømt for manglende fingeravtrykk?

"Dømt pga manglende fotspor og fravær av fingeravtrykk". At politiet orker å holde på med disse indisiene. Om de tenker å ta Hagen til retten så kan de like godt kjøre hele kjede av indiser i retten - oj men vent lit, nei nei. Da blir det jo vanskelig å få noen forhåndsdømt om slikt kun taes i retten.

Mon tro hva politiet forventer å finne i løpet av de neste 3 måneder, de har jo alt hatt tilgang til boligen i tre mender. Hva vil 3 nye måneder kunne bringe?
Vis hele sitatet...
Saken virker helt klart å være bygget på indisier, når det er sagt så er et enkelt fravær av avtrykk ikke noe bevis i seg selv. Men når det samtidig mangler fingeravtrykk på 2 sider i brevet som Hagen påstår å ha lest, ingen avtrykk på konvolutt, ingen skoavtrykk, slettede anrop og brudd på daglige rutiner så begynner det jo å tegne seg et bilde.

Men jeg håper INGEN kan dømmes på dette grunnlaget alene. Selv om det er 1:1million sjanse å vinne i lotto så er det noen som vinner nesten hver uke så bare fordi noe er usannsynlig så betyr det ikke automatisk at det ikke kan skje.
Det virker som politiet er så fastlåst i gjerningsmann at de har mistet gangsynet fullstendig. Rent praktisk så nekter jeg å tro at det kan være mulig å finne noe som helst over de neste tre måneder som de ikke allerede har funnet. Det har vært "hele gjenger" med etterforskere, hunder, det er videofilmet og belyst og lett med lupe. Det har vært tatt prøver og det er analysert. Alt som kan være skjult i boligen må være funnet til nå. Og da står vi vel igjen med at den egentlige grunnen for å ta beslag i boligen ennå tre måneder handler om å få Hagen forhåndsdømt. Også strør de ut ennå flere indisier slik at folket helt sikkert gjør seg opp en mening som harmonerer med det politiet ønsker.

"Ja det må vel være noe rart i boligen, for nå har de fått beholde boligen i ennå 3 måneder".
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det virker som politiet er så fastlåst i gjerningsmann at de har mistet gangsynet fullstendig. Rent praktisk så nekter jeg å tro at det kan være mulig å finne noe som helst over de neste tre måneder som de ikke allerede har funnet. Det har vært "hele gjenger" med etterforskere, hunder, det er videofilmet og belyst og lett med lupe. Det har vært tatt prøver og det er analysert. Alt som kan være skjult i boligen må være funnet til nå. Og da står vi vel igjen med at den egentlige grunnen for å ta beslag i boligen ennå tre måneder handler om å få Hagen forhåndsdømt. Også strør de ut ennå flere indisier slik at folket helt sikkert gjør seg opp en mening som harmonerer med det politiet ønsker.

"Ja det må vel være noe rart i boligen, for nå har de fått beholde boligen i ennå 3 måneder".
Vis hele sitatet...
Eller at politiet nå ønsker å gjøre en grundigere jobb med å finne ut hva som har skjedd med AEH i boligen basert på det de har funnet? Det er nå over enhver tvil at det kan ha skjedd noe annet (drap) enn en ren kidnapping uavhengig av hvem som har gjort det. Mange indisier vi vet om og sikkert minst like mange vi ikke vet om eller ikke har mulighet til å forstå. Dette forsøker nå politiet å sette sammen til et hendelsesforløp. Boligen er beslaglagt fordi det er hjemmet til AEH og åstedet for hennes forsvinning. Hadde TH hatt en genuin interesse i å finne ut hva som har skjedd med sin forsvunnede kone burde han oppført seg som en voksen mann og samarbeidet med politiet, ikke satt seg til motverge og bare vært vanskelig som en liten drittunge. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...elder-politiet
Sist endret av Dough; 9. august 2020 kl. 01:00.
Som over fra Nettavisen med litt modifikasjoner, de gjør undersøkelser å prøver finne ut hva som er skjedd.

Jeg sliter virkelig med at TH kan være så interessert i det huset etter hva som er skjedd. Jeg hadde ikke orket å gå der daglig å bli minnet på hva som kan ha skjedd med kona. De har levd der hele livet. Det i seg selv virker suspekt nok til at jeg kan ha vansker med å forstå at han ikke kan ha hatt en agenda. Nå har planen raknet og han sitter igjen som taperen da straffen blir å ikke kunne fortsette å live som normalt.
Sist endret av Dough; 10. august 2020 kl. 10:26.
Hadde TH hatt en genuin interesse i å finne ut hva som har skjedd med sin forsvunnede kone burde han oppført seg som en voksen mann og samarbeidet med politiet, ikke satt seg til motverge og bare vært vanskelig som en liten drittunge.
Vis hele sitatet...
La oss leke litt med tanken om at Hagen faktisk kan være uskyldig i alt dette. Hvordan tror du at livet ditt ville blitt om du var i Hagens sko? Du vet du er uskyldig, du har mistet din kone på værst tenkelig vis og uansett hva du gjør eller sier så er det noen som tar det til inntekt for at du er skyldig? Og du blir faktisk satt i varetekt. Riktignok med så svake bevis at du slipper løs, men likevel. Du fengsles midt i ditt livs værste mareritt. Og alt du sier i avhør blir vridd på og havner på førstesidene i landets aviser.

Den anmeldelsen kan være skrevet i affekt. I frustrasjon og desperasjon. Om Hagen vet han er uskyldig må det være et sant helvete å se politiet bruke ressursene slik mens dager og uker blir til måneder og år.

Tror ikke vi skal mene særlig mye hverken om anmeldelsen eller hvor Hagen har taklet det han står i. Vi vet jo ikke om han er skyldig eller uskyldig. Men vi kan klare å sette oss delvis inn i kaoset han nå lever i. Det er ikke sikkert det viktigste for Hagen er å få flytte hjem. Kanskje er det bare viktig å få markert at dette blir feil? Et forsøk på få politiet til å snu flere stener og se bredere?
Hvis de ikke spretter opp veggen eller gulvet snart så skjønner jeg heller ikke grunnen til at de beslaglegger huset i tre mnd til.
Intet nytt at snutens etterforskning foregår sakte på generell basis men i en sak som innebærer beslag av hus bør det være om å gjøre å jobbe mest mulig effektivt. Naboene har jo sagt at de har reagert på at det ikke engang har vært noen etterforskere der iløpet av flere uker i flere perioder og det er for sløvt.

Abc sier saken er bygd opp på bare indisier men det er de fleste saker. Det du kaller indisier regnes også som bevis fra politiet sin sine, selvom ingenting hittil er et konkret bevis på drapshandlingen. I saker uten en innrømmelse eller vitner fins det sjeldent konkret bevis på handlingen, men på ting rundt som gir et tilstrekkelig eller ikke tilstrekkelig samlet bevisbilde. Ting som sprikende forklaringer, bevis på løgner som at det ikke er fingeravtrykk på steder han mener han var i kontakt med, bevis på at meldinger er sletta, skrantende ekteskap osv er med å bygge opp under en samlet hypotese som støttes med bevis og ikke bare antakelser selvom konklusjonen er en antakelse. Men det er sånn det er i de fleste saker så er det opp til dommere å vurdere om det samlede bevisbildet passer med politiets hypotese eller ikke. De fleste blir vel dømt på det du kaller "bare indisier" og tror vi kan være ganske sikre på at politiet sitter med kort som ikke er kjent for offentligheten også. Det der med at dommer ikke fant skjellig grunn til å utvide varetekten når han var bura kan være legit eller det kan være noen som kjenner noen som kjenner noen og som gjør hverandre en tjeneste. Sånt skjer blandt maktskikkelser der man skulle tro det var uhørt.. Skal ikke konspirere rundt det men jeg tror politiet er på rett spor jeg. Spørsmålet er om det er gjort profesjonelt uten nok fellende bevis eller ikke..

Det jeg kanskje frykter mest er at hvis ingen blir dømt får milliardæren mange titalls millioner til i banken fra den norske stat i erstatning for å blitt hengt ut med navn og ansikt i media som mistenkt, varetekt og beslag i både hytte og bil. Det ville vært skandale (om han var skyldig eller medskyldig)

Ellers helt enig dough, ved siden av mange andre mistenkeligheter her er det virkelig spesielt at han i det hele tatt ønsker og ikke minst klarer å bo hjemme om det er sånn at han tror det har vært fremmede inntrengere der som har myrda kona hans. Det er helt villt traumatisk og det naturligste ville ha vært å aldri takle å være der eller engang tenke på å oppholde seg der igjen.
Sist endret av Mefibon; 10. august 2020 kl. 14:07.
Sitat av Dough Vis innlegg
Som over fra Nettavisen med litt modifikasjoner, de gjør undersøkelser å prøver finne ut hva som er skjedd.

Jeg sliter virkelig med at TH kan være så interessert i det huset etter hva som er skjedd. Jeg hadde ikke orket å gå der daglig å bli minnet på hva som kan ha skjedd med kona. De har levd der hele livet. Det i seg selv virker suspekt nok til at jeg kan ha vansker med å forstå at han ikke kan ha hatt en agenda. Nå har planen raknet og han sitter igjen som taperen da straffen blir å ikke kunne fortsette å live som normalt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke forstå at dette er suspekt? La oss anta at mannen er uskyldig. Er det så utenkelig at han heller vil bli boende i huset sammen med minnene han har av kona? Jeg synes ikke det. Men la oss anta at det er et tegn på at man som menneske er skrudd i skallen. OK, men om han så er skrudd, så betyr ikke det at han har drept henne eller bidratt til det. Men sett at han er uskyldig, at uskyldige og ikke-gale mennesker ikke ville klart å bo der og at mannen ikke er skrudd (alle de premissene kan definitivt diskuteres!) - vel, selv da har han formodentlig fortsatt et ønske om å...
  • pakke flyttelasset sitt,
  • selge huset,
  • ikke betale kommunale avgifter og eiendomsskatt på en kåk han ikke kan bruke,
  • holde huset vedlike slik at det ikke taper seg i verdi,
og sikkert en haug med andre ting også. Han får ikke gjort noen av delene slik ståa er nå. Alt dette er gode og praktiske grunner til å ønske å få huset sitt tilbake. Selv hadde jeg forøvrig vært ganske pissed hvis jeg var uskyldig anklaget i en alvorlig forbrytelse, og de (etter mitt syn i den daværende sinnstilstanden) udugelige nissene som plaget meg med disse anklagene til og med la beslag i hust mitt! Hvorvidt jeg ville klare å bo der i etterkant ville ikke hatt noe med min indignasjon å gjøre i så måte; det blir fort en prinsippsak. Så klart, er han skyldig, så vil han også ønske å få igjen huset snøggast råd!

Jeg tar ikke stilling til skyldspørsmålet her, bare så det er klart! Jeg sier bare at det blir litt vel konspiratorisk å holde et ønske om å få huset sitt igjen mot ham.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. august 2020 kl. 14:35.
Det jeg kanskje frykter mest er at hvis ingen blir dømt får milliardæren mange titalls millioner til i banken fra den norske stat i erstatning for å blitt hengt ut med navn og ansikt i media som mistenkt, varetekt og beslag i både hytte og bil. Det ville vært skandale (om han var skyldig eller medskyldig)
Vis hele sitatet...

Jaha? Dette er definitivt ikke det jeg frykter mest. Jeg frykter at de ikke får oppklart saken. For alle de som mistet sin kjære.

Om de ikke får ham dømt eller andre dømt så er jo Hagen per definisjon faktisk uskyldig. Uskyldige som urettmessig fengsles her jo faktisk rett på erstatning. Det er vel satser på erstatning så han vil vel da uansett ikke få mer enn han evt. har krav på.
Sist endret av _abc_; 10. august 2020 kl. 14:39.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg kan ikke forstå at dette er suspekt? La oss anta at mannen er uskyldig. Er det så utenkelig at han heller vil bli boende i huset sammen med minnene han har av kona? Jeg synes ikke det.
Vis hele sitatet...
Det vanligste og mest naturlige når man blir utsatt for et sånt traume er å flykte og dissosiere, fortrenge, ikke snakke om, unngå påminnelser om. Det er en overlevelsesmekanisme fordi det er for overveldende å ta innover seg det som har skjedd. Selvfølgelig ikke vanskelig å forstå at det er helt jævlig å oppleve og enda mer jævlig om man blir uskyldig anklaget for å være innblandet og da er det naturlig å stå på for rettferden sin med tanke på renvaskelse.

Det med huset alene er ikke noe man kan bruke mot han men det blir en del av de samlede unormale responsene, løgnene og funnene. Til og med mange av de som mister partneren i naturlig død syns det er for vanskelig å bli boende og være i omgivelser med så mange minner, mange må vekk bare av naturlig død. Selv tror jeg helt uavhengig om noen hadde dødd eller ikke at jeg hadde vært redd i mitt eget hus om det hadde vært la oss si proffe mafiakriminelle som ville skade meg eller familien min der inne før så jeg aldri hadde klart å slappe av der igjen noe som også ville vært knytta til en naturlig traumerespons.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jaha? Dette er definitivt ikke det jeg frykter mest. Jeg frykter at de ikke får oppklart saken. For alle de som mistet sin kjære.

Om de ikke får ham dømt eller andre dømt så er jo Hagen per definisjon faktisk uskyldig. Uskyldige som urettmessig fengsles her jo faktisk rett på erstatning. Det er vel satser på erstatning så han vil vel da uansett ikke få mer enn han evt. har krav på.
Vis hele sitatet...
Ja det blir jo utfallet om de ikke får oppklart saken siden det ikke er noen andre mistenkte... At man blir funnet uskyldig i retten er ikke det samme som å være uskyldig. Med erstatningen så kjenner jeg ikke til at det har vært andre saker med så stort omfang og beslag i hus og eiendom over så lang tid så den erstatningen vil bli historisk høy isåfall..!
Sist endret av Mefibon; 10. august 2020 kl. 15:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såpekoker av rang
Traumatisert eller ei, han har jo ikke fått bo der og dermed heller ikke fått kjenne på det.
Selvfølgelig vil han tilbake i sitt eget hjem. Om han hadde blitt værende der eller dratt grunnet traume eller en gnagende samvittighet vet vi ikke.
Sist endret av monoid; 10. august 2020 kl. 16:25.
Sitat av monoid Vis innlegg
Traumatisert eller ei, han har jo ikke fått bo der og dermed heller ikke fått kjenne på det.
Selvfølgelig vil han tilbake i sitt eget hjem. Om han hadde blitt værende der eller dratt grunnet traume eller en gnagende samvittighet vet vi ikke.
Vis hele sitatet...
Såvidt meg bekjent så har han vært adskillg mer i huset enn han har vært fratatt muligheten til det etter forsvinningen.
BRAND ∞ STRONG
Kanskje det er det har lagt opp til.
Å først lage seg en komplett (så langt det lar seg gjøre) oversikt over
hus og spor, og så slippe Hagen inn igjen for å se hva han endrer eller om han gjør det.
Ja ser nå at det skrives i vg at til tross for at politiet tidliger i vår fikk ta beslag i Hagens eiendom i 3 måneder så har politiet faktisk kun brukt 2 dager til undersøkelser i boligen.

Fra VG;

I løpet av juni, juli og august har det blitt gjort undersøkelser i boligen i to dager, kom det frem i retten.
Vis hele sitatet...
At politiet ikke har klart å forvalte den muligheten de fikk når de tok beslag i huset de første 3 månedene bør vel være politiets problem? Eller kanskje er det faktisk ikke så om å gjøre å ha tilgang til boligen - kanskje er det kun nok et politi-triks for å skape mest mulig overskrifter og få folk til forhåndsdømme i saken?

Det var jo ikke måte på hvor kritisk det var for etterforskningen at politiet kunne etterforske i ro og mak i boligen. Og når de så fikk tatt arrest i boligen, så viser det seg at alt de trengte var 2 fattige dager og ikke 3 hele måneder.

Da er det neppe så om å gjøre å gi politiet tilgang til å ta arrest i Hagens bolig i 3 nye måneder? Har det noen gang tidligere vært gjort såpass omfattende inngrep som å ta arrest i bolig i månedsvis?
Sist endret av _abc_; 13. august 2020 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi leser nyhetene vi også Aoaokn, kan du ikke heller komme med noen refleksjoner du har?

Abc - analyser kan ta lang tid som i flere måneder. Kanskje prøver må sendes til utlandet til dobbeltsjekk for alt vi vet eller at noe gikk feil med de prøvene de tok sist de var der... Jeg syns definitivt dette her tar lang tid jeg også og utenfra kan det virke som at politiet ikke gjør en dritt men er kjent med etterforskninger hvor det som har tatt lengst tid å analysere var DNA spor på eiendom/eiendel og etter det er ferdig skal det gjennom flere prosedyrer og klausuler og ting og tang så det tar tid før man får tilgang til beslaglagt eiendom/eiendel igjen. Så tror nok de jobber intensivt selvom vi ikke ser det fra utsia! Håper jeg ellers driter de seg loddrett ut eh som heller ikke er så fremmed for snuten men... Ser det sånn at nye måneder med huset i beslag betyr nye prøver eller ikke komplette analyser.

Jeg tror og håper at politiet røper et gjennombrudd de har vært på færten av en stund innen de neste 3-4 månedene.

Sitat av monoid Vis innlegg
Traumatisert eller ei, han har jo ikke fått bo der og dermed heller ikke fått kjenne på det.
Selvfølgelig vil han tilbake i sitt eget hjem. Om han hadde blitt værende der eller dratt grunnet traume eller en gnagende samvittighet vet vi ikke.
Vis hele sitatet...
Han var jo hjemme et år eller no før han fikk status som mistenkt. Han ville tilbake allerede etter et par dager på hotell under beskyttelse av politiet rett etter det som ble først kjent som kidnappingen. Det er ikke normalt etter noe sånt... Med mindre man egentlig IKKE har noen fremmede personer som truer familien og har tatt seg inn i huset og fortsatt har husnøkkeln din, men har full kontroll over det som har skjedd og er trygg der fordi det ikke finnes noen fiende...
Sist endret av Mefibon; 14. august 2020 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en ting som jeg finner spesielt underlig. Angivelig skal TH slettet 2 anrop om jeg ikke husker feil, til AEH, fra telefonen sin. Hvorfor i all verden skulle man slette noe som kan være fordel for enn selv? Så sant dette ikke var i perioden han var i huset og burde høre AEH sin telefon, noe han burde gjøre i følge Politiet. Selv TH må vite at dette lagres hos operatør. Og dette med beslag i hus er helt åpenbart en maktkamp fra Politiet sin side. Og en ting som virkelig faller meg virkelig underlig er at Politiet plutselig ikke fant de 2 ukjente personene uten TH sin arbeidsplass av interesse. Man kan argumentere med at Politiet nå kjører et 100% løp med at TH er skyldig. Fremdeles burde det være av interesse. Saker blir gjerne løst ved små detaljer.

Tillater meg her å dra en kanskje grov sammenligning med drapet på Birgitte. Her ble fetteren frikjent for drap, men dømt til å betale erstatning til familien fordi at sannsynligheten var såpass høy for at han drepte Birgitte.
Sist endret av aoakn; 15. august 2020 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Passerer snart 2 år siden AEH forsvant.

Tipper den saken her renner ut som uløst. En sak det vil bli pratet om i mange mange år framover.
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Han var jo hjemme et år eller no før han fikk status som mistenkt. Han ville tilbake allerede etter et par dager på hotell under beskyttelse av politiet rett etter det som ble først kjent som kidnappingen. Det er ikke normalt etter noe sånt... Med mindre man egentlig IKKE har noen fremmede personer som truer familien og har tatt seg inn i huset og fortsatt har husnøkkeln din, men har full kontroll over det som har skjedd og er trygg der fordi det ikke finnes noen fiende...
Vis hele sitatet...
Nettopp. Jeg finner det der ganske bemerkelsesverdig dess mer det kommer opp å jeg tenker på det..

Dårlig stemning på bryllupsdagen ei knapp uke før forsvinningen:

https://www.tv2.no/nyheter/11583245/...P8U3TskIB8dP6Q

Begynner å bli mye som kommer frem, hva med alt politiet sitter på som ikke når offentligheten?
Ja hva skal man si, at bryllupsdagen mister litt av glansen etter over langt over 40 markeringer med flere "runde tall" markeringer det må vel absolutt kunne sies å være godt innenfor det man kan kalle et helt ordinært samliv. Dagen er blitt markert 48 ganger tidligere, og neste år er det faktisk gullbryllup. Da må det vel være greit å markere dagen i litt rolige former? At en middag sammen med andre ble avfeid av Hagen er så lite trivielt at det på ingen måte kan sies å ha betydning for saken. Ikke engang som indisier. Slikt er mer som støy å regne spør du meg. Og dagen ble jo markert, de to hadde feiret med middag.

Det slike opplysninger dermed peker på, er ennå en gang at politiet velger å lekke alt fra saken som kan skape et negativt lys. Det gir kanske mer mening i å tenke over hvorfor slikt lekkes fra politiet? Er det bare mer av det samme? Ennå mer teater framfor faktisk politiarbeid? Er de villig til å ofre Hagen uansett om han er uskyldig for å få vekk fokus på slett politiarbeid?

Det virker som det er retninger i denne saken som ikke er avklart og som fremstår som det ikke legges ned mer ressurser på. Feks bilene rundt huset til Hagen, personene utenfor jobben.

Ang at politiet fikk medhold i arresten i boligen så må jeg vel si at politiet nå alt har hatt arrest i boligen i 3 måneder. Alt inne i boligen må være kartlagt og fotografert i alle vinkler, filmet i hi-res under all lysforhold og alt Hagen måtte ha endret på OM han fikk flytte hjem nå ville nok politiet raskt oppdaget. Nei dette blir bare teater.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For å dra en grov sammenligning, så var det også en sak i Bergen, Dung Tran Larsen-saken. Dung Tran Larsen-saken. - Wikipedia. Involvere familiemedlemmer er en klar fordelaktig rød tråd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå skjer det litt... Hagen-slektning siktet for vitnepåvirkning og trusler mot vitne. Det nevnes truende samtale.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tnepaavirkning

Det skal ha skjedd på forsommeren. Det står ikke mot hvem men fra tidligere av veit vi at en av Hagens nærmeste forretningspartnere på forsommeren ble utsatt for hærverk på bilen sin hvor det ble risset inn "Vær stille". Forretningspartneren sa den gangen at han ikke hadde noe med Hagen saken å gjøre og ikke skjønte hvorfor han skulle utsettes for det han kalte hærverk, ikke trussel da. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isset-i-lakken

I den saken fra juni står det at politiet etterforsker om forretningspartneren er forsøkt truet eller forsøkt påvirket til taushet, så det kan virke som at det er denne personen dagens nyheter gjelder og at de har funnet ut at en av Hagens familiemedlemmer står bak.
Det kan være en annen enn forretningspartneren fra artikkel fra juni men uansett kan det høres ut som at det kommer til å bli tatt ut en tredje siktelse som medsiktet i saken snart. Hva tror dere?
▼ ... over en måned senere ... ▼
https://www.nrk.no/norge/xl/_-jeg-ha...sta-1.15223540

Tanker?
Jeg ser en uskyldig mann. Kan ikke begripe hvorfor han skulle gjort det eller i det hele tatt hvordan han skulle ha fått det til.
Alternativet, som jo er at banditter (for bruke et Donald ord) faktisk
kidnapper og dreper og driver utpressing, er fortsatt litt lite utbredt i Norge.

Mulig det er mer av det i Europa og resten av verden.
Men i Norge er gjernings mannen oftest en man kjenner og oftest en mann.

Det ville vært rart om han ikke i fra dag hadde vært i politiets søkelys.

Edit:
Det ville vært rart om han ikke i fra dag en hadde vært i politiets søkelys.
Sist endret av vindaloo; 2. november 2020 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Alternativet, som jo er at banditter (for bruke et Donald ord) faktisk
kidnapper og dreper og driver utpressing, er fortsatt litt lite utbredt i Norge.

Mulig det er mer av det i Europa og resten av verden.
Men i Norge er gjernings mannen oftest en man kjenner og oftest en mann.

Det ville vært rart om han ikke i fra dag hadde vært i politiets søkelys.

Edit:
Det ville vært rart om han ikke i fra dag en hadde vært i politiets søkelys.
Vis hele sitatet...
Det er også lite utbredt i Norge at en så tilsynelatende oppegående, rik mann bortfører eller dreper kona si, samtidig som han klarer å holde det skjult så godt så lenge.
Han må isåfall ha hatt noen lagspillere, noe som igjen leder til det faktum at det er andre kriminelle blandet inn - og da er det like sannsynlig at det kan være andre innblandet uten at Tom Hagen er medskyldig.

Argumentet om at «det har aldri skjedd/pleier aldri å skje» holder ikke i denne saken uansett. Ikke etter alt det absurde foreløpig.