Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2965
Hei Freaks!

Jeg vurderer sterkt å flytte til Trysil da jeg har både mulighet for leilighet og jobb der men er usikker på hva en 20(snart 21) år gammel fyr skal finne på annet enn ski, misforstå meg rett: Jeg elsker å stå på ski! Det er tross alt hovedgrunnen til at jeg har villet flytte dit en stund nå!

Siden den nærmeste familien bor i amerika er det ikke stort annet enn venner som holder meg i byen jeg for tiden bor i og bestekompisen har allerede lovet å komme på besøk så ofte som mulig!

For å komme til poenget, problemstillingen min er at jeg ikke kjenner noen i trysil, har startet "på nytt" før når jeg flyttet til Amerika og bodde der to år men Amerikanere er litt enklere å slå av en avslappa prat med på gata enn det Nordmenn er. Så jeg lurer bare på om dere har noen tips om hvordan jeg skal gå fram med å bygge opp venner der oppe når jeg faktisk flytter!

Skal melde meg inn på treningstudio så fort jeg kommer dit. Elsker å trene og holde meg aktiv og lurer på om det er noen her som bor i trysil og kanskje har noen forslag til andre aktiviterer eller lignende som kan være interresangt for meg!

På forhånd takk for respons, og jeg beklager eventuelle skriveleifer eller dårlig formulering, svarer fort om det er spørsmål!

mvh: En mildt bekymret 20 åring!
Først av alt; At bestekompisen din skal stikke innom så ofte som mulig dabber av i 90% av tilfellene, bare så du har det i bakhodet.

Er du lovet jobb har du allerede en åpning her, trysil tilbyr mye ski aktivitet som du selv sa, her er det vel ikke umulig og slå ann en prat med lokale som henger i bakkene.. samtidig er det vel kanskje afterski fester også videre..

Røyker andre ting en sigaretter er vel stoner venner ganske lett og få også..
Bandolero
Trådstarter
35 3
Røyker hverken sigaretter eller annet, uansett!

takk for kjapp respons, men har ikke noen tips til andre populære aktiviteter? vet ikke helt hvor mange gjevnaldrende det i det heletatt bor i trysil. Noen som har peiling?
Du må huske å besøke kompisen din like mye. Hvis ikke blir det veldig ensidig forhold og han kommer til å gå lei.
Bandolero
Trådstarter
35 3
Selvfølgelig, besøkte han så ofte jeg kunne når jeg bodde i amerika også! så det blir nok ikke noe problem.
De fleste vennene mine har jeg fått via arbeidsplassene mine, så når du kommer i jobb og blir kjent med noen der, så kan du jo invitere dem på en kaffe etter arbeidstida, så er du i gang.
Hei, venner får du enkelt i bakken, eller på afterski på laaven. Du kan sikkert få noen venner på spenst (treningssenteret der) om du vil det også. Det er et til utested som heter Bøes, et sted som er populært for de som vil ta en pils ute.

Hvor skal du jobbe, forresten? Om du vil si det.
Bandolero
Trådstarter
35 3
Kan svare på hvor etter intervju og slikt i morgen om det blir fastsatt, men gleder meg veldig! Takk Relevant, da blir det nok ett par turer på bøes, og afterski er alltid morsomt! Spesielt i trysil. Og ja skal melde meg inn på spenst så fort jeg har kommet meg inn i leiligheten, uten trening er jeg helt udugelig :P
Spiller du fotball? Er flere muligheter til det der oppe. Jakt og friluftsliv er glimrende. Masse muligheter der oppe, veldig fin natur natur. Utenom dette, så er det vel neppe så mye å finne på. Kanskje det er bingo der? :P
Sitat av Kamma Vis innlegg
Spiller du fotball? Er flere muligheter til det der oppe. Jakt og friluftsliv er glimrende. Masse muligheter der oppe, veldig fin natur natur. Utenom dette, så er det vel neppe så mye å finne på. Kanskje det er bingo der? :P
Vis hele sitatet...
Mye bra natur - det er det. Elgen er det dessverre lite av flere plasser, og det er latterlige mengder ulv visse områder, så pass bikkja. Bingo er det dessverre ikke. Det er fotball, ja! Ganske lite å gjøre der om sommeren, men har man venner får man det alltid gøy!
En ting er i alle fall sikkert. Du må nok gjøre en innsats for å komme inn i en bekjentskapskrets. Jeg har selv studert både innen- og utenlands uten å kjenne noen, og vantrivdes i perioder fordi jeg ikke brydde meg om å bli kjent med noen. Og det var på større steder enn Trysil.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ganske lite å gjøre der om sommeren...
Vis hele sitatet...
Hææææ?!?!
I Trysil kommune har TS ikke mindre en drøyt 3 000 km2 å boltre seg på! Det er bare å begynne å gå i skogen f.eks. Og du skal få se at opplevelsene nesten står i kø. I skogen kan du fiske, begynne med botanikk (jeg mener det er spennende), du kan få tak i fotoapparat og begynne å ta naturbilder. For det er maaange fine opplevelser som venter ute i Trysils skoger...

Men begynn forsiktig, og lær deg å bruke GPS, kart og kompass! Så slipper vi p ha redningsaksjoner der.
Sist endret av aluminiumfluorid; 10. januar 2015 kl. 15:43.
Trysil er smood! fiske og jaktmuligheter til 1000!
aktiviteter året rundt! ski, terrengsykling? paintball, surfing på raddison?

Trysil har jo sikkert en del unge som jobber i skianlegget som servitører osv på vinterstid også? svensker vil jeg tro. De er alltid morsome å bli kjent med.

Hvordan gikk intervjuet og hva slags jobb er det snakk om?